- 625 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ADALET VE YOLCULUK ÜZERİNE HATIRLATMALAR
İnsan hiçbir zaman adalet ve merhameti elden bırakmamalıdır. Ayrıca bir gün ahiret yolcuğuna çıkacağını da unutmamalıdır. Bunları unutmazsa, dünya ve ahret kurtuluşuna nail olur. Allah onu razı olduğu kullarına lutfu ve merhameti ile dâhil eder.
Allahu Teala, insanlığa hem de sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed(s.a.v) vasıtasıyla; ahret yolculuğunun önemini anlatan şöyle bir ders vermiştir. Peygamberimiz, hastalığının ikinci günü Hz. Ali ve Hz.Fadl’ın yardımıyla Mescidi Nebevi’ye gelmiş, mihraba geçerek insanlara şöyle seslenmiştir.
Sizlerden haksız yere kimin malını almışsam, işte malım gelsin alsın. Kimi, kötü sözl ile kırmışsam, bana aynısı ile kötü söz söyleyebilir. Kimin sırtına bir kamçı vurmuşsam, işte sırtım gelsin vursun. Bu arada Ukkaşe adlı bir sahabe: Sen benim sırtıma bir kamçı vurmuştun, ben şimdi sizin sırtınıza vuracağım demesi üzerine; diğer sahabeler vazgeçirmek için yalvarmışlar. Ukkaşe ısrar edince, Peygamberimizin himayesinde mihraba geçmiştir.Hazreti Ukkaşe, Peygamber Efendimize: Senin benim sırtıma vurduğunda benim sırtık çıplaktı, demiş ve Peygamber Efendimiz de mübarek hırkasını çıkarmıştır. Herkes Hazreti Ukkaşe’nin Peygamberimizin sırtına vuracağını beklerken ve zannederken o gözyaşları içerisinde:
-Ey Allah’ın elçisi senin hayatta kimsenin sırtına vurduğun, hiç kimseyi incittiğin vaki değildir. Ben sırtında bulunan Mübarek Peygamberlik mührünü bir kere olsun öpebilmek için böyle söyledim. Beni bağışla, affet diyerek peygamberlik mührünü gözyaşları ile ıslatmış. Peygamberimize sarılarak, gözlerinden sel gibi yaşı akıtmışdı. ZATEN SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ, İKİ CİHAN GÜNEŞİ,HAYATTA KENDİSİNDEN, AFFEDERSİN DİYE AF DİLEYEN HERKESİ AFFETTİĞİ GİBİ HAZRETİ UKKAŞEYİ DE HEMEN AFFETMİŞDİ. Bu olayda en Dikkat çekici durum,mübarek sahabenin,ne olursun Ona vurma gel bize vur,istediğin kadar bizim sırtımıza vur,diye HZ.Ukkaşeye göz yaşları akıtarak,Ona vurma Bize vur,Ona vurma Bize vur diyerek yalvarmaları ve kıyamet gününde,Hesap gününde, kul hakları ile ilgili herkesin HESABA çekileceğinin bildirimesidir,insanlığın Dikkatinin buna çekilmiş olması.Ve Allahımızın sevgili Elçisi MUHAMMED MUSTAFASI ve Hazreti Ukkaşe vasıtasıyla çok Dikkat çekici,çok önemli bir MESAJIN verilmiş olmasıdır...
Şunu da asla unutmayalım ki; kalp kırmamak, zorbalık ve haksızlık yapmaktan sakınmak Allahu Teala’nın rızasına sebeptir.Bunları yapmak da ZALİMLİK VE GADDARLIKDA,Allah korusun, Allahın Gazabına ve cehennemde de AZABINA,Ebedi cehennemde yanmaya bir sebep dir...
İnsan olarak, kendimizi söylenmesini ve yapılmasını istemediğimiz bir söz ve hareketi başkalarınaa söylememeliyiz, yapmamalıyız. Zulümden de çok çok sakınmalıyız,zira Allah korusun,ZULÜM cehennemlik olmaya en büyük bir sebepdir,cehennem en çok zulüm yapanlarla,Zalimlerle dolacakdır.İnsanlar Zulüm yapmayı bıraksınlar terk etsinler,insanlık huzur ve mutluluğa erer. Hayatta beni en çok etkileyen Resimlerden biridir bu Timsah resmi.
Bir gün, adamın birisi büyük bir timsahın resmini, avını büyük dişlerini arasındabüyük bir iştahla parçalarken çekmiştir. Resmin altına da şunları yazmış. “ şüphesiz,Parçalayan zalim timsah, avını parçalarken çok büyük zevk ve mutluluk duyuyordur”. Acaba bir de PARÇALANAN zavallıya bir kere sormak lazım aynı zevk ve mutluluğu duyuyor mu? Diye.
Mehmet Akif ne güzel söylemiş: “Halıkın na mutenahi adı var en başı Hak. Ne büyük şey kul için Hakkı tutup kaldırmak.”diyerek Hak ve Adaletin önemini çok güzel ortaya koyar. Yine adamın birisi fotoğraf makinesini yerinde ve zamanında kullanmasını çok iyi bilmiş, Hava alanına büyük bir telaşla giden adamın resmini çekmiştir. Acele ile gitmekte olan bu adamın iki elinde ikişer bavul var. Sırtında da sırt çantası. Çantanın altına da paltosunu sıkıştırmış, boynuna da boyun bağını takmayı ihmal etmemiştir. Fotoğrafçı, resmin altına da şöyle çok düşündürücü ve çok ders verici şeyler yazmış: “Şu üç günlük dünyada, bir yerden başka bir yere giderken bu kadar hazırlık yapıyorsun. Peki, dünyadan, Ahirete giderken de hazılık yapman Hazırlıklı olman gerekmez mi?” Evet, şüphesiz HAZIRLIKLI olmak gerekir.
ABDULKERİM KAYA EMEKLİ VAİZ.13.04.2016.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.