Seniha'dan Firdevs'e
Senihadan Firdevse mektuplar...
Canım, inşallah bu mektupları postaya atmak kısmet olur,şimdilik bahçeye çıkıp biraz gezinebiliyor hava alıyorum...Günlerim birbirinin aynı monotonlukta,ağrılar sızılarla geçiyor...Buradan ayrılmadan yengem ille Katerinanın av köşkünü, şehitliği,bir iki yeri görmelisin diye ısrar etti,neyse kısmet oldu gittik...1890-1914 yılları arasında yapıldığı sanılan bu köşkün,Katerinanın av köşkü olduğu biliniyor.
Binanın tamamı,ahşap malzeme ile,giriş kapısı çift sütunlu dış cephe duvarları da,birbirine geçme hatıllardan yapılmış...İç mekanı ise,merkezi bir salon ile bu salona açılan odalardan oluşmuş,yapımında hiç çivi kullanılmamış...Çar burayı av partilerinde konaklama yeri olarak kullanıyormuş....Sarıkamış halkın söylentilerine göre önceleri burada yetişen,sarı sazlık veya kamışlıktan almış adını...Biliyorsun Kars tarihi bir şehrimiz, bu yörede Erzurum Kars ve Sarıkamışta çok savaşlar olmuş,burda yaşanan çok acı veren, savaş sırasında geçen olayları ’Kar çiçekleri’isimli romanında anlatan yazarın kitabını alıp getireceğim sana...
Sanırım Yakında,herhalde bayram sonu İstanbula döneceğim ama inan ki buraları çok özleyeceğim senin de görmeni çok isterdim...Belki bir daha sefere beraber geliriz ben çok isterim tekrar gelmeyi, senin de çok seveceğinden eminim...Teyzemler,askeri lojmanda oturuyorlar,bu binalar ruslardan kalma,tek katlı taş binalar,yüksek tavanlı,pencere içleri oldukça geniş...
Bu havali çok soğuk olduğu için değişik bir yöntemle ısıtılıyor,bu da ruslardan kalma,duvar içlerine yerleştirilmiş ısıtıcılar...Kışları sekiz ay kar yerden kalkmaz,buzlar kolay kolay çözülmezmiş...Evlerin kapıları orjinal değil,keza pencereleri de ahşap ama kimbilir kaç kez değiştirilmiş belki de ruslar alıp götürmüştür...Ayrıca burdaki bir kiliseyi de camiye çevirmişler...
Daha yazacak çok havadis var ama kollarımda takat yok burda bitiriyorum mektubumu hadi hoşçakal sen de yaz emi beni habersiz bırakma....
Arkadaşın Seniha.
Yüksel Nimet Apel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.