- 876 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEK PEYGAMBER SEVGİSİNE ÇOK GÜZEL ÖRNEKLER
Sevgili Peygamberimiz,Yüce Allah tarafından, insanlığın kurtarıcısı,Alemlere Rahmet,Nur saçan kandil ve en güzel ahlak örneği olarak tarif edilip övülmüştür.Yaratılmışların en faziletlisi Rahmet peygamberi olduğu için ,gerçek Allah sevgisinin ancak peygamber sevgisi ile mümkün olabileceği bildirilen Yüce bir Peybamberdir.Allah aşkı kalplerinde olan bütün insanlar tarafından da Sevgili Peygamberimiz,Muhammedül Emin,her zaman Doğruluktimsali,itaat edilmesi farz olan Yüce Allah elçisi olduğuna dikkat çekilmiştir.O hep yolunda canlarınbile seve seve feda edilmesi gereken, varlığın tek sebebi , peygamberler peygamberi olarak gösterilen ve tüm inananlar tarafından günahların affına bir ŞEFAATÇI olduğu bilinerek , kalplerin, sevinçler ve mutluluklarla dolmasına sebep mübarek Allah elçisidir...
Bütün inananlar ve Hak Aşıkları tarafından da, Güzel Ahlakı tamamlamak için ve uçurumun kenarına gelen insanlığı, o uçurumun kenarından kurtarmak üzere gönderilen nur saçan RAHMET PEYGAMBERİ, bir Davetçi olduğu çok iyi idrak edilmişti.İnsanlığın sahip olduğu Hak,Adalet,ve Doğruluk vesaire gibi tüm faziletler İnsanlığa Allahın izniyle O MÜBAREK PEYGAMBERİMİZ tarafından kazandırılmıştır. O yaratılışta ilktir,önce onun nuru yaratılmış onun nurundan kainat var edilmiştir.Öyle Mübarek bir Peygambere Ümmet olma şerefini bizleri nasip ettiği için Yüce Rabbimize sonsuz şükürler olsun.Bu durumu bakınız Mevlana ne güzel Dile getiriyor ne güzel açıklıyor.(Meyve görünüşte ağaçtan doğmuştur.Ama Hakikatte ağaç ,meyveden vücut bulmuştur.Cenabı Mustafa bunun için(Ben Ademden (as) doğmuşum dur.Ama Hakikatte Onun atasının, atasıyım ben) buyurarak yaratılışta ilk olduğu gerçeğini açıklamıştır.
Mesela Allah Peygamber Aşığı Ali Ulvi kurucuda(Aşkından buhurdan gibi titremekte bu kalbim,Sensiz bana cennet bile Hicrandır efendim)( Kıtmirinim Ey Şahı Resul kovma kapından, Asilere Lutfun Yüce Fermandır efendim,) diye Aşkını ifade ederken,
Diğer Hak Aşığı olan M.asım Köksalda(Ey ses,Ziya dalgaları ,Ey uçan kuşlar, uçun gidin ,Muhammed Efendime selamımı arz edin , diyerek kalpden feryat etmiştir.
Hak Aşıklarından Mehmet emin Ay da,Çok büyük bir Peygamber Aşkı ile Gözü yaşlı bir halde ( Ey Badı sabah uğrarsa yolun semti Harameyne ,Selamımı arz eyle,Resülüs Sakaleyne .) diye nida etmiş.
Yine Hak Aşıklarından biri olan Nurullah Genç de (Yağmur seni bekleyen bir taşta ben olsaydım,Çölde seni bekleiyen bir kuş da ben olsaydım ) diyerek ne güzel Peygamber Aşkını dile getirmiştir.
Büyük İslam şairi ve Hak Aşığı mehmet Akif Ersoy da ( YA NEBİ şu Halime bak, Nasıl ki bağrı yanar gün kızarınca Sahranın,Benim Ruhumu yaktkça yaktı Hicranın,Haremi pakine can atmak istedim durdum,Gerildi karşıma yıllarca ailem yurdum,Bu hasta ruhumu artık ayırma Hakinden,Nedir o meşaale? nurun mu?..Ya Resulallah .)diyerek, Ne güzel dile getirmiş PEYGAMBER SEVGİSİNİ,PEYGAMBER AŞKINI.....
Gönüller sultanı. Yunus Emre mizde (Hak yarattı Alemi Aşkından Muhammedin,Ay ü günü yarattı,Şevkine Muhammedin,Havada uçar kuşlar,Yeşerir dağlar taşlar,Yemiş verir ağaçlar ,Aşkına muhammedin. ) derken, ne güzel söylemiş, ne güzel ifade etmiş, HZ. MUHAMMED MUSTAFA AŞKINI,HZ.MUHAMMED MUSTAFA SEVGİSİNİ..
Büyük islam şairi necip fazılda eskimez yazıların ve islami hükümlerin kaldırılmasına Peygamber sevgisinin zayıflatılıp yok edilmesine olan üzüntüsünü( Lekenin rengi kumaş,kumaşın rengi leke,Altın küpü devirdi,çör çöp dolu teneke)diyerek ifade etmiş ve yine başka bir mısrasında. (senin çöl gibi gördüğün yere o Çöl değil Göl dür diyorsa,sen oraya çöl demek den vazgeç.sen oraya göl de) diyerek bütün Dünyaya Muhammed Aşkını ilan eder.ve der ki, MUHAMMED MUSTAFA NIN bilgisi İLAHİ VAHYA dayanır. Dikkat et,unutma, senin aklın yanılabilir ama İLAHİ VAHYA dayanan o VAHİY bilgilerde asla bir yanılma,bir zayıflık olmaz der.....
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ .12.04.2016.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.