- 956 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşin mi yok kardeşim?
Kelimelerin yetersiz kalıyorsa boş ver. Önemli olan senin anladığındır. İllaki anlayacaklar diye dövünme…
Dil güzel bir şeydir. Olmayınca anlaşılır önemi.. Anlamak da öyledir. Anlayınca anlaşılır önemi.. Her insan kendince anladığını zanneder. Yine her insan anlamadıklarını söyler. Devridaimdir bu, sakın üzülme.
Eğer herkes aynı olsaydı, insan değil robot olurduk. Bazıları der ki; aklın yolu birdir. Hani herkes aynı yolda olsaydı baya trafik altüst olurdu. Kanımca sözler içinde en saçma bu sözdür. Düşünsenize herkesin aynı yolda olduğunu… Kimsenin bir karış yoldan çıkamadığını… İnsan mı kalırdı orta yerde? Herkes sanki robotlar gibi olurdu. Hepsi aynı şeyi düşünüyor. Hepsi aynı şeyi yapıyor. Sanki düğmeye basılarak çalıştırılan programlar gibi... Robotik insan... Programcının aklına uymuş, yolunu birlemiş.
Aklın yolu bir falan değildir. Aklın yolu bir diyenler hep akıllarını başkalarına dayatmak isteyenlerdir. Onlar aklın yolu bir deyip, kendileri gibi düşünmeyenleri akılsız ilan edenlerdir. Mesela bir gün birine öyle dedim. Bir olan yol senin aklının gösterdiği yol mu benim aklımın gösterdiği yol mu? Hangisi? Yüzüme bön bön baktı. Ona tren kalkalı baya oldu deyince... Anlamadı garibim.
Hayat; akıllar aynı yola girince ölür. Bunun farkında mısınız? Akıllar özgürce kendisi olduğunda, kimsenin yoluna girmediğinde, hayat var olmaya devam eder. Dünyada yaklaşık sekiz milyar insan var. Düşünsenize hepsi akılla çizilmiş bir yola, hemi de sadece bir yola girmişler... Ne olurdu insanlığın hali? Ne ilim, ne bilim, ne film kalır mıydı orta yerde?
Dedim ya kelimeleri boş ver. Biri bar bar bağırmış. Aklın yolu birdir diye.. Sonra demiş hepimiz zekiyiz. Hele Türk milleti daha zekidir, deyivermiş. İstersen tersini düşün. Düşündüğün anda akılsız, geri zekâlı ilan edilirsin. Yemezler. Ama bilin ki, aynı şekilde düşündüğünüzde aklınız da zekânız da yerlere inmiştir. Çünkü böyle diyen kendini gösterir. Akıllı benim, zeki benim. Benim gibi değilseniz ne akıllısınız, ne de zekisiniz demektedir. Anladınız mı? Hayır mı? Boş verin anlamasınız olur.. Nasılsa aklımızın yolu bir… Anlasak da anlamasak da aynı yoldayız. Hiç bir şey anlamayıp anlamış gibi yapanların yolu...
İnsan her şeyi önce kendi anlamalı... Koyun kuzu gibi meleyip durmamalı.. Kim kimi güdüyor. Kim kime güdülüyor bilmeli. Değilse kurt olacağım derken kuzuya çevirirler adamı... Onların öyle sihirbazları vardır ki sormayın. Hani Musa’nın kapıştığı Firavunun sihirbazları gerçeği görünce hemen gerçeğe teslim olmuşlardı. Ama bunların sihirbazları tam antika.. Gerçeği görseler bile, inat üstüne inat ederler.. Yalanlarını gerçek diye diretirler. İtiraz edersen silahı başına dayayıverirler. Dikkatli ol ha... Öyle ben gerçeği söylerim hep diye böbür böbür böbürlenme. Yaşadığın ülkeyi boş ver.. Bütün ülkülerde gerçek tehlikelidir. Herkes yalanıyla mutlu mesut bahtiyar bir şekilde yaşar gider. Gerçekler kimsenin işine gelmez. Gerçekleri bilen sadece üst, en üst, hatta onlarında en üstü olan çıkarcıdır. O ki; hevasını, havasını, arzularını kendine tanrı edinip, kendi aklına bütün insanları davet edip, robotik insanlar yapıp, kendine kul köle eder. Ondan sonrası yandı külüm keten helvası. Artık o kurtarıcıdır. Banidir. Hamidir. O olmasaydı hiç bir şey olmazdı. Eğer bugün varsan, varsak, varsalar hep onun sayesindedir. Asla başka bir şey düşünme yoksa, yoksa, neyse boş ver. İster anla ister anlama...
Sakın hiç bir şeye gönlün kırılmasın. Hani kazık yesen de, kazık atsan da, anlasan da, anlamasan da bu hayat sürüp gidiyor. Ahla vahla, güle oynaya fark etmiyor. Sen hiç ilelebet yaşayan gördün mü? Şöyle "ben iki bin yıldır yaşıyorum" diyen birini. Hayır mı? Elbette hayır!
Hani bazıları gibi ortaya çıkıp kurtarıcılığa falan soyunma... Emin ol herkes yalanıyla, ikiyüzlülüğüyle, mesut, mutlu, bahtiyar.. Sen kimi kimden, neyi neyden kurtaracaksın ki? Bırak öyle insanlık minsanlık palavralarını... Bak dünyaya kim insan ki? İnsanlık haklarını ilan ettik diye bütün devletlere boyun eğdiren batılı beyaz adam, istediği ülkeye saldırıyor, işgal ediyor, insanlarını öldürüyor. İnsanlıkmış peh… Onun için boş ver insanlığı minsanlığı. Valla bi gerçek var. Paran varsa insansın, değilse... Neyse...
Bütün ülkelerin acı bir gerçeği vardır. Vatan üzerinden çıkar sağlayanlar, vatanı, vatan üzerinden hiç çıkar sağlayamayan garibanlara koruturlar. Anladın değil mi? Anlamadın mı? Boş ver öyleyse… Nsılsa anlasan da anlamasan da hayat yürüyor. Ve hepimiz bir gün cumburlop mezara... Nasıl bilirdik? Eyi eyi, pek eyi bilirdik. Kafirdik, zındıkdık, fındıkdık, mındıktık ama "elhamdülillahtık". Elhamdülillah hemi de Müslümandık, hemi de insandık.
Heyt laf ola beri gele falan deme… Herkes ne diyorsa ona uy. Kimseyi de uyandırmaya kalkma... Ülkenin insanları boşuna mı taaaaa işin başından "yat uyu, uyu yat" eğitiminden geçtiler.
Neyse sohbetine doyum olmaz, işim var benim, sen de git kendi işine bak... Bir adam bu kadar meşgul edilmez ki...!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.