- 1520 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
‘MASUMİYET’ ÜZERİNE NOTLAR
Yarısı açık bir kapı. Kapının ardı aydınlık ve bu taraf, karanlık. Bu sahne, Masumiyet’in beyazperdede görünen ilk karesidir.
Kamera, bizi Masumiyet filminin içerilerine aldıkça anlıyoruz ki o ilk sahne aslında Yusuf’u ve düşüncelerini simgeliyor. Hapishane, bir nevi onun evi olmuştur. Ve ev, elbette aydınlık olacak. Tıpkı evin dışarındaki caddeler, sokaklar gibi karanlık kapının bu tarafı. Yıllarca hapishanede kalmış birinden daha farklı düşünmesi de beklenemezdi sanırım.
Yusuf, hapishaneye namus davası yüzünden girmiştir ki pişmanlığı filmin ilerleyen karelerinde ayyuka çıkar aslında. Tam da ablasının evine gittiği ve içkinin etkisi ile eniştesinin ablasını kemerle dövdüğü sahnede patlak verir Yusuf’un eli kolu bağlanmış hali. Artık Yusuf sadece izlemektedir önünde akıp giden hayatı. Henüz taraf olamamıştır kendine İzmir caddelerinde. Ta ki Bekir (Haluk Bilginer) ile tanıştığı ana kadar. Bir dost kazanmıştır kazanmasına da nasıl bir dost. Ve ardından Uğur (Derya Alabora) ile tanışır. Ama unutmamak gerekir Çilem’i (Melis Tuna). Bekir ile tanışmasında başı çekmiştir Çilem.
Yusuf ile Bekir’in kırda yapmış olduğu sohbet ise belki de filmin en özel anıdır. Film boyunca izleyicileri bekleyen sürprizler de var aslında. Ancak büyüyü bozmamak adına bu zevki izleyerek tatmanızı tavsiye ederim.
Uğur, hayat kadınıdır Basmane pavyonlarında. Bekir, Uğur’un saplantılı aşığı. Çilem ise Uğur’un sağır ve dilsiz kızı. Mehmet Abi, Basmanedeki otelin sahibi (O da Türk Sineması hayranıdır). Unutmadan; bir de Zagor var ama kim olduğunu çözme işi size kalıyor.
Film boyunca asla gözden kaçmaması gereken bir nokta vardır ki o da yönetmen Zeki Demirkubuz’un Türk Sinemasına olan hayranlığı. Bunu karakterler üzerinden filmin içerisine yerleştirmesi ve en olmadık zamanlarda dahi filmdeki sinir ve stresi, televizyon karşısında hem oyunculara hem de onlarla birlikte izleyicilere Eski Türk filmlerini izleterek alması senarist Zeki Demirkubuz’a olan ilgiyi artırıyor.
Masumiyet, film bütününde kendini açıkça ortaya koyan dramatik yapısı ve bu dramatik yapıyı izleyiciye aktarma aşamasında öncelikle senaryo ve olay örgülerinin birbirine bağlanması konusunda kurgu ve sonrasında oyuncuların üstün başarısı ile dikkat çekiyor.
Yönetmenin karanlık ortamlarda kamerayı daha çok eline alıyor olmasından kaynaklı masum ve hüzün dolu görüntüleri ile Masumiyet kesinlikle kaçırılmaması gereken bir film.
KÜNYE
Film Adı: MASUMİYET
Yönetmen: Zeki DEMİRKUBUZ
Oyuncular: Güven KIRAÇ (Yusuf), Derya ALABORA (Uğur), Haluk BİLGİNER (Bekir), Melis TUNA (Çilem)
Senaryo: Zeki DEMİRKUBUZ, Nihal G. KOLDAŞ
Yapım Yılı: 1997