- 803 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİR GÜNDEN BAZI İBRET TABLOLAR
İslam’ın bütün emirleri biz Müslümanlar için bir yaşam şeklidir. Ayrıca ezan, cami, namaz bütün Müslümanlara büyük huzur ve mutluluk verir. Bu sabahta ezanla birlikte abdestimi aldım, camiye gidiyorum. Seksen beşlik Hacı Salih Amca da bastonu ve torunun yardımıyla o da camii yolundaydı. Salih Amca gençliğinde iki tane elli kiloluk şeker çuvalını iki koltuğuna alır yürüyüp gidermiş. Çok yavaş yürümeleri, bana(her kemalin bir zevali vardır) atasözünü hatırlattı. Çok yavaş yürümelerini de dikkate alarak kalplerine bir sevinç vermek istedim.
Bak amca Peygamberimiz(s.a.v. ) camiye gelmeniz neticesinde ulaşacağınız cennet nimetlerini, kurtulacağınız azap ve kötülüklerin ve cehennemin şiddetini hakkıyla bilseydiniz söyle yapardınız. Yürüyerek namaz için camiye gelemezseniz bile sürüne sürüne gelirdiniz buyuruyor. Hacı amca, gerçekten de ezan, camii, namaz bizim için çok çok önemlidir. Ezan İslam’ın şiarıdır, temsil eder. Cami şerif mübarek Kâbe’nin bir şubesidir. Namaz da dinin direği ve cennetin anahtarıdır. Ne mutlu bizlere ki ezanımız var, camilerimiz var ve minarelerimiz var. İnşallah minare Gölgesinde bizlere de ebedi istirahat gah nasip olur. Gurbetçi kardeşlerimiz bunlardan mahrum, yıllar boyu kilise çanları dinlemek mecburiyetindeler. Çok büyük Ezan, camii, bayrak ve vatan özlemi içerisindedirler. Birçok zaman Edirne Kapkule gümrüğünde gurbetçi kardeşlerimizin,i çocuklarına ezana vatan ve camiye kavuşmuş olmalarından dolayı mutluluk gözyaşları döktüklerine şahit olmuşumdur. Amca bak Mehmet Akif ne güzel söylemiş.
Şahamet dini, gayret dini ancak Müslümanlıktır.
Hakiki Müslümanlık en büyük bir kahramanlıktır, diye.
Bu arada gelin kurtuluş davetine uyarak camiye varmıştık. Şükürler yüce Allah’a(CC)…
Bu cumartesi Samsun Cumhuriyet Meydanı çok kalabalık. Daha saat 9 olmasına rağmen dört tarafa acele acele koşuşan insanlar. Herkes günlük rızkının peşinde. Bu durum bana evliyalardan birisine sorulan şu soruyu hatırlattı. Hocam, Allah-ü Teala, Hz.Adem den beri gelip geçen bu kadar insanı tek tek nasıl hesaba çekecek? Evladım Allah’ü Teala her insanın rızkını nasıl çeşitli sebeplerle vermiş ise, nasıl ayrı ayrı suretlerde yaratmış ise, nasıl baş parmaklarına mühür vurmuşsa, nasıl her insanı akıl kalp gibi büyük kabiliyetler donatmış sa, nasıl yarattıklarına istifadelerine sunmuşsa işte öylece de tek tek hesaba çekecek şeklinde çok güzel bir cevap vermişti…
En büyük ibadet DÜŞÜNMEKTİR, Hadisi şerifine göre düşünerek yürüyordum. Baktım yaya geçidinin hemen karşısında bir kalabalık. Yüzü bembeyaz olan ve çok korktuğunu her halinden belli olan bir adam kapkara bir arabanın sürücüsüne laf anlatmaya çalışıyor. Niçin kırmızı lambada geçerek arabanı üzerime sürdün az kalsın beni öldürecektin. Önümdeki adam da ben de yaya geçinden yeşilde geçiyorduk. Sen de hiç Allah korkusu yok mu? Oradakilerin hepsi sürücü özür dileyecek diye beklerken fazla uzattın babalık seni çiğnedik mi? Kurtardık ya kafamı bozma pataklarım ha dedi ve gaza basıp çekip gitti. Zavallı adam arkasından çaresizlik içinde şöyle bağırıyordu.
Allah senin belanı versin. Ben seni Allaha şikayet ediyorum. Ağzında leş gibi içki kokuyordu, alkolik adam! Ben bu arada işte tam bir trafik canavarı saygısız adam diye düşündüm. Ve(Mazlumun duası mutlaka kabul olur)(Bizi korkutan bizden değildir) Hadisi şeriflerini hatırladım. Keşke sürücü bu adamın bedduasını almasaydı. Özür dileseydi, güzel sözler söyleyip gönlünü alsaydı. Demek ki karakteri bozuk basit bir kimseymiş diye düşünmekten kendimi alamadım.
Ben yine böyle düşüncelerle yürürken önümden bir düğün konvoyu geçiyordu. Yalnız çok gürültü yapıyordu. Evet, düğünün ilanı çok önemlidir fakat her şeyin orta yolu hayırlıdır. Çifte davul ve çift zurnaya arabaların korna sesleri de karışınca çok rahatsız edici bir gürültü kirliliği meydana geliyor. Hâlbü ki İslam’da kimseyi rahatsız etmek yok. Evlilik çok kutsal bir müessese, temelleri de sağlam atılmalı, hatimler, ilahiler mevlit ve dualarla…
Eğlencede aşırıya gidilmemeli, düğünlerle içkiye asla yer verilmemeli, havaya asla ateş edilmemeli, israftan son derece kaçınmalı. Fakirlere ve yaşlılara hürmet gösterilmeli, düğünlerde mutlaka yemek verilmeli şeklinde düşünceler içersinde iken, baktım bir sünnet konvoyu. Tertemiz giyimli neşeli çocuklar, vakarlı ve sevinçli aileler, akraba ve komşular doldurmuşlar arabaları geçiyorlar. Ve son zamanlarda çok meşhur olan minik dualar kasetinden çocuk sesleri etrafa yayılıyordu. Hem de tatlı bir rüzgar estiği zaman insana verdiği huzur gibi. Şöyle ki;
( Minik minik adımlar atar iken ben, bir elimden babam tuttu bir elimden annem,
Rabbım hep sev onları ayırma rahmetinden, Mahrum etme merhametinden
Rabbım hep sev onları, ayırma Cennetinden, Cennet de de birbirimizden.
şimdi onlar uzakta,Ben uzaktayım,Allahım sen kuluna hep en yakınsın,
Rabbım hep sev onları,Ayırma Rahmetinden,Cennette de Birbirimizden.
Rabbım hep sev onları,Ayırma cennetinden, Cennette de Birbirimizden.)
Yüce Allah yeni yuva kuran gençlerimize Ömür boyu mutluluklar,Sünnet olan Yavrularımıza da,İslam üzere Hayırlı uzun ömürler dilerim...
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ 10.04.2016.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.