- 1419 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
Serenat I
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Aşk-ı vuslat
Baharın müjdecisi gibi musmutlu gelişin. Hoşgeldin, aşkla geldin. Kendime yolculuğum, eksikliğim, onbir aya nispet nisana kısmet, kapıma vuran pür telaş sevincim.
Dünün yokluğuyla, bugünüme-yarınıyla gelen adam, içimdeki ateş rüzgarlarını avuçlarına toplayan vaham. Geceyi örten lacivert saçlarımda seçilmiş yalnızlığıma dokunan, kendine ören, kendine çözen...
Kalbimi dört duvar sobeleyen geç kalmış, tam gelmişliğin.
Penceremi örten yastan içime sızan, kordan yanım.
Menekşe kokulu mektubumda, satır satır umman misali taşan imgelerim. Ne çok geldin, hoş geldin.
Bakışlarımda biriktirdiğim yağmur öncesi bulutum, su gibi geldin.
Sakla beni, dolunay gecesinde göğsüne kayan yıldızın olayım, son dileğinmiş gibi tut içinde, sakınırken kendinden bile...
Öyle deli düş ki, kalbime; çıldırsın düşlerim, varmak istedikçe. Ölüp ölüp dirileyim, susayıp ummanına.
Göğe yükselen denizin kanatlarına takılsın umudumuz, gülüşlerimiz ebem kuşağına asılsın bir yağmur sonrası içimize çekildiğinde toprak kokusu.
asıldım ebem kuşağına
salındım
bir o yana
bir bu yana
güneşi öpecektim dudaklarından
Aşk olsun, bunca kıyamet yüzlü acıların ortasında mahşere düşen sözlerim oluverdin. Dili damağı kurudu kedere akan ırmaklarımın. Kevsere düşer gibi düştük aşka, aşk ki bu alemde muaama. Tut ellerimden titresin arz ile arş, medcezirlerine teslim olup kudursun denizlerimiz.
yürüdüğüm sırat
ol(sun)
kalakaladığım araf
mahşere yürümek gibi bir şeymiş,
senle aşk
Üşüme uzaklığıma, koynuma gel. Titrerken sesin, uçuş uçuş iken, kımıl kımıl iken içimizde büyeyen delilik. Gel, kırılmadan baharın dalları, henüz çiçeğe durmuşken içimizde zerdaliler. Göğsüme yasla özlemlerini, kapatıp gözlerimizi acıya, şarkılar söyleyelim satıp anasını dünyanın. Sarhoş olalım düşüp sevdanın yamaçlarına, hiç duyulmamış naralar atalım mesala. O gök buraya gelecek, şu dağlar denizlere yürüyecek ve bu yer bizden başkasını aşk bilmeyecek. Kirlenmiş dünyaya inat, sevişip aklanalım.... Oh mis!
aşk-ı vuslat
ruhuma iyi
yüreğime hoş
geldin
Bozup yeminlerimi, üşürken şiire imge imge aşk geldin...
Nisan güncem
sude nur haylazca
YORUMLAR
İtiraf etmeliyim ki, Osmanlıca bilmem, ama yaş itibariyle biraz eski nesil olduğumdan Osmanlıca sözcüklere ve deyimlere biraz aşinalığım vardır. Bu yüzden yazarın kullandığı “Aşk-ı vuslat” deyiminde oldukça bocaladım. Deyim, “Vuslat –ı Aşk” şeklinde yazılmış olsaydı bunun “aşka kavuşmak” anlamın
Da kullanıldığını anlayabilecektim ya, “Aşk-ı vuslat” acaba “vuslata duyulan aşk” anlamında mı kullanıldı diye düşünmeden edemedim. Yazarlarımız keşke günümüz Türkçesi ile yazsalar, ya da yazdıkları eski sözcüklerin anlamını bir dip not olarak yazının altında verseler.
Türkçemize anlamsız sözcüklerle kıyım mı uyguluyoruz ki! “Musmutlu” sözcüğü de bu anlamda hemen dikkati çekiyor. Hani dolu olan bir şeyin doluluğunu abartmak için “dopdolu” deriz ya, bu da mutluluğu böylesine abartmak için mi düzenlenmiş bir sözcük acaba…
Neyse, yazının kurgusu ve içeriği bizlere okuma keyfi yaşatınca bu tip düşüncelerimizi de bir kenara bırakmamız gerekiyor galiba… Kaleminize, yüreğinize sağlık. Saygılarımla.
-Sude Nur Haylazca-
Aşkla buluşma anlamında kullanmıştım, elbette ki ben de osmalıca bilmiyorum. Ama kulağa hoş geliyor kanımca. Elbeteki genel olarak hepimiz Türkçeye hakimiz, nasıl anlatacağımı bilememekten yaşadığım duyguyu bu yola baş vurmuş olabilirim. Hani en son yaşanan duygu en etkindir, hükmüne kapılır gideriz. Geçmişi silip bir de gelecek düşleriz ya öyle bir şey... Hayalin en güzelini gerçeğe yeğleriz sanki... Aşka kavuşuruz...
Selamlar, saygılar.
Teşekkür ederim;
Kemnur
Saçlarının kokusu düşmüş çimene zannettim kırlara bahar gelmiş
Gülüşlerin benzer mor menekşe sarı laleye zannettim kırlara bahar gelmiş''
Özlemek kavuşmanın yarısıdır ' Vuslatın saati ve zamanı 'ok gibi vurunca kalbe
Gönül vurur kendini yollara kırlara Kelebek gibidir artık ruh ' tuta bilene aşk olsun '
Sevginin gücü hiç küçümsenmeyecek bir İlahi kudrettir ' sabır ise aşkın en zahmetli yanı ..
Serenat ' kalpte ve ruhtadır artık ..seven bozmuşken yemini ' and etmişçesine buluşur kalpler ..
Ne hoş ve sıcak bir paylaşım ' yüreğinize sağılık .tebrik ve beğenilerim ile .
Sevgiler..
Ayrılık yoktur der bir üstad.. beklemek var, özlemek ve sabretmek..
Ki karşılıklı..
Beklemek güzeldir gelecekse beklenen.. ve beklemek kutsaldır değerse beklenen eğer..
Ne güzel bir bekleyiş dedim okuyunca ne güzel gelmiş bu güzelliğe beklenen..
Bir menekşe kokusuna sinmiş mor huzur gibiydi..
Çok güzel.
Tebrikler...