- 581 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BU YAZIYI YAZARKEN
Benim anlamak isteyip de anlayamadığım o kadar çok şey var ki;
Bazen ben de şaşırıyorum!
---İnsan bir işi ya yapar ya da yapmaz.
---İnsan birini ya sever ya da sevmez!
Sevgisini de herkese bildirir.
Bunları neden yazıyorum?
Geçende bir dergide yazar;
---“Nazım İyi İnsandı!”diye yazmış.Ben de inatla o yazıyı baştan sona okudum.
Sonra;
Ben böyle bir yazı yazmak istemiyordum.
Ama karşımdaki yalan yazanlar bu yazıyı yazdırmak zorunda bıraktı.
Eğer yalan yazmasalardı bu yazı yazılmayacaktı.
---Nazım iyi insandı!,diye yazan kişi;
---Nazım’ı seviyordu.O açıkça belliydi.
Ayrıca;
---Atatürk’ü de seven biriydi.
---”Ben Atatürkçüyüm “,diye geçiniyordu.
Oysa Nazım;
---Atatürk’ü sevmiyordu.
---O’na düşmandı.
Hem Atatürk’ü seveceksin,
Hem de Nazım’ı?
Bana göre bu yazar;
---Yalan söylüyor,yalan yazıyordu!
Bizim gibi saf okuyucularında inanmasını bekliyordu.
Daha doğrusu istiyordu!
Bir insan hem birini sevip, hem de ona düşman olana inanamazdı.
Yani hem severim, hem de düşman olurum!
Bu resmen ikilem olurdu.
---Ya seversin,
--- Ya sevmezsin!
Onun için yazdım bu yazıyı.
---Nazım Hikmet, iyi bir insan değil.
--- Ya da sen Atatürk’ü sevmiyorsun!
O kadar işte!
Bu yazıyı yazarken ben hep bunları düşündüm.
Tıpkı dergide ki o uzun yazıyı ısrarla okuduğum gibi…
“Nazım İyi İnsan”değildi!
Kemal DOĞANAY
YORUMLAR
Biraz tahlil yapalım..
Ben ne Nazım'ı neden o nesili hiçmi hiç sevmiyorum..
Neden mi..
Nedenlerim öyle çok ki.Hangibirisini yazayım..
Vatan hainliği onlarda..
Din düşmanlığı onlarda..
Yalan,İftira,hakaret,haysiyet cellatlığı,riya,ikiyüzlülük ne ararsan o zihniyette..
Şimdi söylediğini biraz sonra inkar edenler onlardır..Kuzu postuna bürünmüş CANAVARLAR..
Nazım hikmeti ben sürgün etmedim,Süleyman demirelde etmedi..Kim etti peki..CHP..
Sebahattin Ali'yi ve onun oğlunun hikayesini bilmeyenimiz yoktur..
İŞte hani birzamanlar Behice BORAN vardı..
Alt alta sıralayınca insanın hatıraları sökün edip geliyor değilmi kardeşim..
İşte ben bunları bundan dolayı sevmiyorum..
Günümüze gelince,Hangisini yazsam inan ki bilmiyorum..
Bunlar TİMSAH TİMSAH..Yada şeytanın yavrularımı desem..!!
Neden mi..?
Nedenlerim pekçok..Ama sadece birisini söylemek istiyorum..
Bu ülkede yıllarca BAŞBAKANLIK VE CUMHURBAŞKANLIĞI yapmış bir şahsiyete nasıl ki farkına varamadan
yıllar yılı o mevkide kalması için kendimizi paralamışız..
Şİmdi gerçek dünyada ALLAH ile hesaplaşıyordur,ki o en büyük MÜNAFIK'mış meğer.
Ne demişti ölümüne yakın zamanlar...CUMHURİYETİ TUTTURMAK İÇİN OSMANLIYI KÖTÜLEMEK ZORUNDAYDIK
Ne garibtir ki bunu ikrar etti..
Bir diğeri yine oda onun gibi ALLAH ile hesaplaşıyordur inşallah..
Ülke 70 sente muhtaç iken yurt dışı bankalarında BirMilyar yediyüzseksen milyon dolar parası vardı..
Elbette parasını istediği bankada tutmakta hakkı vardır..
Yanlız öncelikle kendi bankada tutman gerekir..Hele hele o günlerde Dünya TÜRKİYEYE ambargo uygularken
olunca insan irdelemeden edemiyor..
Ve biz bunlara TÜRK DİYOR,Bu ülkenin BAŞBAKANI,CUMHURBAŞKANI..PARTİ BAŞKANI yapıyor bizleri yönetmeleri
için onlara yetki veriyoruz..70 yılda 70 cantim ilerliyemiyoruz..
Şimdi bu ülkeyi 15 yılda dünya kadar iç ve dış borçtan kurtarıp ayağa kaldıran ŞAHSİYETLERE HIRSIZ DAMGASI
vurmaya kalkan şerefsizlerin tükürün tükürün yüzlerine...
Al buyur işte..Hadi bakalım PUTPERESTLİĞİN,REZİLLİĞİN DİZ BOYU bunlarda filizlenip vucut bulduğu yerdir
ATA YOGA on Twitter: "Atatürkçü dostlara Mutlu Pazarlar,
bugün doğada çıplak Ata Yoga yaptık ve Atatürk´ü selamladık,
işte mutluluk: Ata Yoga ...
https://www.google.com.tr/search?q=mutlu+pazarlar+dostlar
Kemal Hocam çok güzel bir konuyu ele almışsınız!
Kominist ve PKK lı olan Ahmet Kaya efendi Türkiyeden kaçarak gitti Fransada mevta oldu!! Toprağı bol olsun. Allah u Tealanın Rahmeti o kadar geniş ki kimi kapsayacağını biz acizler bilemeyiz. Belki ben cehennemin dibine gireceğim o da cennete girecek.Bunu kimse kestirip atamaz! Ancak herifin oğlu diyelim ki fikirlerinden dolayı gitti! Gidenin ardından kimseye bir laf demeye kimsenin hakkı yok! Beğenmemiş gitmiş.
Oooh benim hoşuma gitti. Cehennem beri, cennet uzak nereye giderse gitsin. Lakin gittikten sonra söylediği bir söz benim içimi acıttı !!! ŞEREFSİZLERİN MEMLEKETİNDE ARABAM KALDI. Ben bu Ülkenin bir ferdi olarak o şerefsizlerden biriyim! Bunu hiç bir şekilde, hiç bir şart altında, hiçbir zaman kabul etmedim etmem. Benim Vatanımda parayı kazanıp o arabayı alacaksın ve dönüp bu sözü bana diyeceksin. Burada kim şerefsiz?
Herifin oğlu öldü gitti sevabıyla günahıyla. Anlamadığım bize de ŞEREFSİZ dedi ve halende şarkıları bu şerefsiz dediği '''ki sanmıyorum kendi yandaşlarına bu sözü söylesin''' bizim aklı evveller tarafından dinleniyor. Yahu arkadaş bu herifin oğlu sana şerefsiz dedi niye dinliyorsun deyince de ''güzel sözleri var'' deniyor.Biz işte bu kadar kafamız basıyor ve bize şerefsiz diyen birinin sözlerini beğeniyoruz.
Nazım Hikmet !!! Kaçtığına kaçacağına bin defa pişman olmuş ama iş işten çoktaaan geçmiş.Paçayı bir defa kaptırdı ya geri dönüşü yok. Bizim Sol kafalılar Vatan şiirleri yazdığından Nazımı severler!!! Ne derece doğru bilemem. Ama öbür taraftan Atatürk denilince de Kemal derler.Nıç nıç nıç. O nun adı Mustafa Kemal ATATÜRK! halkların kardeşliği diyen biri ATATÜRK ' ü sevebilir mi??? hiç sanmıyorum.
Çünki Atatürk Türk Milliyetçisi ve Ülkücüydü.. Göstermelik sevgi yerin dibine batsın.
Çok uzattım Hocam yahu! Çok haklısınız. İki zıt görüşlü iki kişiden sadece birisi sevilir. Ben hem Vatan diyen ve kaçan Nazımı severim, hemde Nazıma düşman olan Vatanı kuran ve bizlere bırakan Atatürk'ü severim.Çok saçma.
Yüreğinize sağlık Üstadım.
Kandiliniz Mübarek olsun.
Selam ve dualarımla.
Sanırım burada karıştırılan kavramlar sevmek ile fikir birliği etmek.
Sevmek bir duygudur. Bir kişiyi çok sevebilir ama aynı fikirde olmayabilirsiniz.Eğer inanıyorsanız ki Nazım'la Kemal'in her ikisi de tüm samimiyetleriyle bu vatanın iyiliğini ön planda tuttular; ikisini de sevebilirsiniz. Varsın biri diğerini sevmesin. Siz vatansever bir şairle, vatansever bir devlet adamını seviyorsunuz.
Ama eğer o kişilerin fikirleri birbirine taban tabana zıtsa her ikisiyle aynı fikirde olmanız güçleşir (Ama imkansız değildir. Örneğin, ekonomik çözümler için Mustafa Kemal'i, bireysel özgürlükler için Nazım'ı haklı bulabilirsiniz.) Belki de hiç biriyle fikirsel olarak uyuşmuyorsunuzdur. Annemi de seviyorum, babamı da seviyorum ama kavga ettikleri konu hakkında her ikisini de haksız buluyorum.
Özetle Beethoven istediği kadar Mozart'tan nefret edebilir; her ikisini de değişik seviyelerde severim. Saygılarımla.