- 1115 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşünceye dair.
1-Hayatımız,düşüncelerimizin eseridir. M.Aurelius(Orelyus)
2-Işık gök gürültüsünden,düşünce de eylemden önce gelir. H.Heine.
3-Düşünce ek,eylem biç. J.E.Addıngton.
4-Düşüncenin ortaya konulması insanı kölelikten kurtarıp,özgürlüğe kavuşturur. Emerson.
5-Düşüncelerine hakim olamayanlar kısa zaman sonra davranışlarına da hakim olamazlar. T.Wilson.
6-Düşünce özgürlüğünün olmaması,düşündüğünü söyleyememek değildir;düşünememektir.
J.Paul Sartre.
7-Bir insanın akıllı davranabilmesi için üç yol vardır:Birincisi iyi düşünmektir.Bu en soylusudur.Biri taklit etmektir.Bu en kolayıdır.Üçüncüsü denemiş olmaktır.Bu en acısıdır.Konfüçyüs.
8-İnsanları düşüncelerine göre değil,davranışlarına göre değerlendiriniz. Gandhı.
9-Düşünmeden öğrenmek beyhude,öğrenmeden düşünmek tehlikelidir. Konfüçyüs.
10-Hiç düş kırıklığna uğramayanlar,hiç umut beslememiş olanlardır. B.Shaw.
11-İnsanların düşünce farklılıkları göstermesi rahmettir. Hadis-i Şerif.
12-Dil,düşüncenin evidir. Yunus Emre.
13-Düşünen insan mutlu olamaz. Tolstoy.
14-İnsanın hayatı,düşünün rengine boyanmıştır. Marcus Aurelius.
15-Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var. A.Behramoğlu.
16-Aranmadan ansızın akla gelen düşünceler çoğunlukla en değerli olanlardır ve bu yüzden korunmalıdırlar;çünkü nadiren tekrar gelirler. J.Locke.
17-Ne düşünürsek oyuz.Biz her ne isek,düşüncelerimizden doğar.Düşüncelerimizle biz dünyamızı yaparız. Budha.
18-Bir çoğu yanlış düşünür,bazıları hiç düşünmez,gerisi düşünenleri kötüler. Voltaire.
19-Bir düşünce eken eylem biçer,
Bir eylem eken bir alışkanlık biçer,
Bir alışkanlık eken bir karakter biçer,
Bir karakter eken kaderini biçer. Gandhi.
20-Sen düşünceden ibaretsin,geriye et ve kemiksin.Gül düşünür gülistan olursun,diken düşünür dikenli olursun. Mevlana.
21-Düşüncenin gizlerinde gücümü buldum. Euripides.
22-Her davranışın atası bir düşüncedir. Emerson.
23-Dünya düşünenler için bir komedi,hissedenler için bir trajedidir. H.Walpole.
24-Düşünmeden konuşmanın cezası,konuştuktan sonra düşünmeye mahkum olmaktır. İtalyan atasözü.
(İki düzine ve şimdilik yeter...)