- 802 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SOKAKLAR ÇOCUK DOĞURAMAZ
Sokakların çocuk doğuramayacağı bilimsel olarakta kanıtlanmış olması gerekir..!
Bu çocuklar senin,benim,bizim çocuklarımız..!
Hepsinin bir hikayesi vardır aslında.sadece görmek,duymak istenir feryatları.
Duyan kulaklar,gören gözler sadece onları görebilir duyabilir.
Bütün suç dünyasının dört gözle beklediği ve bu çocuklardan beslendiğini hala toplum olarak anlamış değiliz...
Sadece toplum olarak suçu esefle kınarız ama sorunun kaynağına inmeyi bir türlü
Düşünemeyiz.aslında düşünmek işimize gelmez..dünya sefahati arasında belkide zaman ayıramayız sosyal algılara kapatırız yüreklerimizi.
Tek düşüncemiz moda ve modern yaşam arasında yanımızdan geçen bir çocuğu göremeyiz.belkide gördüğümüz zaman bile onlara bazılarımız vebalı yaratıklar gibi davranırız itip kakarız belkide.bazen iğrenerek bakarız,kirli yüzlerine.
Kirli yüzlerinin ardındaki hayata karşı tatlı gülümsemelerini göremeyiz .
Her bir hikayesi kocaman roman değerindeki çocuklarımız karşımıza yıllar sonra bir suç makinası olarak karşımıza çıkacağını hiç düşünemeyiz.
Aralarında nice bilim adamları,doktorlar,edebiyatcılar,mühendislerin olabileciği
Hiç aklımıza gelmez değilmi...!
Sadece ceza evlerinin %30 u bu çocuklardan veya burada yetişen çocuklardan oluştuğunu kaç kişi biliyor..?
Kaç işadamı bu çocuklara burs vermeyi düşünür..?ama onlar günah çocuklarıdır.
Onlardan sadece suç makinası ve eylence kadınları çıkar değilmi...!
Belkide haklısınız ama bir denemekten ne çıkar...?
Aranızda Sevgi dolu yüreğimiz var diyenlerin kaç tanesi bir bayram sabahı elinde çikolatayla yetiştirme yurdunun kapısına gitti...? Yada gittinizde size saldırdılarmı
Onların sadece minicik bir gülüşe bir tutam sevgiye ihtiyaçları var inanın..!
Suç dünyasının aç kurtlar gibi beklediği sokakların çocuklarının bir gün karşınıza
Evinizdeki eşyanızı çalan hırsız,yolda yolunuzu kesen bir yankesici,sizi öldürecek
Celladınız olarak size gelmesini beklemeden siz onlara gidin.yüzünüzde bir gülümsemeyle elinizde ucuz küçük bir çikolata paketiyle bir bayram sabahı siz onlara gidin..!
Kimbilir belkide sizde üstadların üstadı NECİP FAZIL KISAKÜREK gibi birkaç çocuğun dünyasını değiştirirsiniz bellimi olur..!!
Kafkasyalı
YORUMLAR
Ekonomık düzeyler, göç ve göçün beraberinde getirdiği çeşitli sorunlar ortaya çıkmakta, , aile içi şiddet, eğitimsizlik, ilgisizlik, dağılmış yuvalar, ilgisizlik ve sevgisizlik gibi nedenlerle sokak çocuklarımız çoğalmakta. Sokak çocuklarımızı her birinin iyi kötü bir yuvası ve ailesi vardı. Osya bugün sokaklarda yaşadıkları için horlanmakta,dışlanmatalar..Bu durumları gerçekten çok acı. Bir çocuğu kurtarsak bin çocuk kutulacaktır. Hiç birşey yapamıyorsak, islah evlerine belediyelerin yatırmaya yardımcı omalıyız.Ünıcef e yapamacağımız minik yardımlar dahi kaç masum çocuğu kurtaracaktır.
Ünicefe göre Türkiye’de en az 42.000 çocuğun sokaklarda yaşadığı ya da çalıştığı tahmin edilmektedir. Bu derin yara her birimizi ilgilendirmekte.
martılar martılar ki sokak çocuklarıdır denizin.Can Yücel
O sokak çocukları da bizim vatanımızın çocuklarıdır diyorum bende,
her birimize görevler düşüyor insanlık adına.Tebrik ederim çok önemli bir konuyu kaleme almışsınız.
Saygılarımı bıraktım...
Ah yüreği koca, kalemi bahtiyar hocam. Ne güzel de hissederek feryat ediyorsunuz.
Yontmayı öğrenebilen bir millet taştan heykelde çıkarır, çocuktan mühendis, bilim adamı da...
Ama ne yazık ki gayeler o yönde değil.
Sorgulanacak, tartışılacak onlarca şey var.
Bu durumda insanlarımız neler yapıyor?
Tabi ki de pabuçları kıçlarına değe değe kaçıyorlar. Koca bir "KORKAK" tayfası. Sürünün en saf ve tehlikeli tarafı.
Çocuk kurumları adı altında akıtılan fonların sermayeleri, parçalanan temel sistemler; esnetilen yasalar...
Yukarı tükürsek bıyık, aşağı tükürsek sakal. Herhalde rüzgara karşı tüküreceğiz
Koca koca binalar inşa ettik ve o camdan duvarlara dünyaları hapsettik !
Uçurumlar ördük ahşap süslü ' mermer granitli fayanslara '
Sınıflara ayrıldık ' İnsanlığımızı alt tabaka ' üst tabaka görmezden geldik acıtan yanlarımızı
Ve hep İtilen horlanan kıyıda köşede kalmış dağılmış ailelerin çocuklarını unuttuk başı boş sokaklarda
Sokak Köpeklerini edinmek gerekli elbette ' Ama Öncelik İnsan olmalı ..
Sevgiler..
Sanırım önce sevgi aşılanmamız gerekiyor. Ellerimize merhameti, gözlerimize şefkati ve yüreklerimize görebilmeyi öğretmediğimiz sürece dokunamaz, göremez hissedemeyiz. Ki bu kendi insanlığımıza eksikliğimiz olacaktır. Dünyayı ayakta tutan şey sevgidir, çocuklar ise başlıbaşına bir dünya..
Teşekkürler.