- 1383 Okunma
- 13 Yorum
- 1 Beğeni
Copy Paste yazılar nasıl anlaşılır
Copy Paste yazılar nasıl anlaşılır
Öncelikle copy paste yazarlar ikiye ayrılır bir tüm metni kopyala yapıştır ile oluşturanlar iki kaynak bilgiyi alıp kendi yorumunu katıp gerçekten emek verenler ikinci kısım genelde makale deneme söyleşi türü yazılar için kullanılır.
Birinci kısım ise düpedüz bilinçli hırsızlıktır eğer ki bunu akedemik bir ortamda yaparsa rezil edilir gerçi Türkiye şartlarında akedemik yazarlarda bu tip insanlar vardır.
Tabiki akedemik yada amatör kimsenin kendine ait olmayan bir metni kendininmiş gibi yayınlayarak insanları yönlendirme hakkına sahip değildir.
Şimdi size küçük bir iki bilgi vererek bu tip yazıları ve bu tip şark kurnazlarını anlama yöntemini söylemek istiyorum.
Ha birde önsöz edebiyatı diye birşeyde var bu kısımda şöyle oluyor kişi yayınlanmış bir kitabın önsüzünü alıyor paylaşıyor. Önsözler genelde kitabın kendisi kadar önemli sayılmasada bence en az kitap kadar değerlidirler. Misal üniversitede bir arkadaşım vardı benim kitapların önsözlerini okur okur kızları tavlardı buna tav olan kızlar ilişkilerinin birinci ayında bunu terk ederdi. Önsöz en az kitap kadar önemlidir bu yüzden.
Şunuda söylemek istiyorum şiirde insanların belli mısraları kendininmiş gibi yazması olabilir çünkü daha önceden okunmuş bir mısranın sonradan şiir yazarken aklınıza gelip sanki kendinin miş gibi kağıda akabilir ama bu yazı öykü deneme makale gibi şeylerde mümkün değildir.
1. Yazının giriş gelişme ve sonuç kısımlarından bir kaç kısmı googleda aratın başka yerlerde yayınlanmış ise bu yazı mutlaka çıkacaktır.
2. Aratma sonucu eğer başka yerlerde metin ortaya çıkarsa metinlerin yayınlanma taraflarını ve kimlerin yayınladığına bakın. Tarih çok önemli kimseyi boşuna töhmet altında bırakmamalı.
3. Copy paste metinler genelde dil bilgisi kurallarına uygun herhangi bir anlam hatası olmayan metinlerdir amatör veyahut editör elinden geçmemiş bir yazının mükemmel olması zordur.
4. Yazara yazının başka yerlerde görüldüğünü söyleyin bundan çekinmeyin eğer size alakasız ve saçma cevaplar veriyorsa yazar bunun farkındadır
5. Copy pasteci yazarlar genelde ilgi toplama üzerine var oldukları için cinsiyetinize göre size karşı tutumları değişebilir
6. Çok zeki olduklarını idda ederler elbette kimsenin zekasına kimsenin laf etme hakkı yoktur. Ancak zeki olan bu arkadaşlar okur arkadaşları aptal yerine koyarlar
Benim asıl canımı sıkan kısımda bu ya amatör olmak kimseyi aptal yerine koymanızı gerektirmez
YORUMLAR
Vaktinde çok çektiğim bir konu. Böyle ilginç şeyler oluyor çoğu sözde edebiyat sitesinde. Mesela site sahipleri sevgililerini editör falan yapıyor, bazıları sahte hesaplarla yorumlar yapıyor, marka sanal isimler yaratıyorlar. Erkeklere bayan, bayanlara erkek kullanıcılar yorum mesaj tekniği falan geliştiriyorlar. Vs...
Siteler arasındaki müşteri kapma savaşlarından hiç bahsetmiyorum bile. Bildiğin savaş. :)
Neyse ki bunca etik olmayan işin içinde bozulmadan giden yazarlarımız var olsun. Elinize sağlık
copy paste yazarlar için bir şey demeyeceğim. çünkü her suç bir iz bırakır olay yerinde kriminalcilerin işi ne bulsunlar:)
Önsöz ile ilgili Oğuz Atay'ın görüşleri vardı. Copy paste yapmamak için buraya yazmıyorum. Önsözü bazıları sever, bazıları sevmez bazılarıda sever görünüp sevmezler ya da sevmez görünüp severler. Oğuz Atay önsözlerle dalga geçer. Bence hepsi kendine göre haklıdır. Olay çeşitlensin dedim sadece.
Kolay gelsin, saygılarımla.
Böyle arsızların insanları aptal yerine koyma çabası sadece kendilerini kandırmaktan ibaret bir sonla vuku bulur her zaman ki nitekim öyle olmuş :)
Burada da cinsiyete göre farklılık varmış :)
En çok "Önsöz en az kitap kadar önemlidir bu yüzden." burada gülümsedim.
Güzeldi.
Tebriklerimle
Demek ki, korsanlık her alanda aradığı karşılığı buluyor
Peki hocam, hırsızlık google kanalıyla belirlenemezse ama yine de varsa hani mekânsız ise ne yapmalı?
Tabi latife yaptığımı fark etmiş olmalısınız
Demem o ki, kişi profesyonel düzlemde "copy paste" yapıyor, ufak tefek değişikliklere gidiyor, anlamdaş kelime ve deyişleri kullanıyorsa belirlemek zorlaşabilir sanki
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza selam ve saygılarımla...
Tsukuyomi
Mal adam'la karşılaşmıştım. Ama bu yazı niye? Hayırdır, nereden icap etti, diyeceğim de, bu yazıyı kaleme aldıran bir şeyler kaçırdım galiba?
mirim
nitemtran
Verdiğiniz bilgi için size de teşekkür ederim.
Tsukuyomi
Üzücü bir şey bu gerçekten; biz her yazıyı copy paste diye mi değerlendirmeliyiz? Bu defter saygın öğretmenlerin çoğunlukla yer aldığı bir yer değil miydi? Zaten kimsenin çok vakti yok her yazılanı okumaya, bir de copy mi?, değil mi? diye mi uğraşacağız içimizde.
Yazınıza lafım yok ki gerçekten çok net ve anlamlı ancak üzücü değil mi defterde bunları yazmak zorunda oluşunuz? Sanırım nedenini de anladım bugün okuduklarımdan yine de
Ben üzüldüm şahsen :(((
Saygılarımla
yeni nesil için ortaokuldan( ilköğretim mi neyse) başlayarak hackerlik dersleri mi koymalı ne yapmalı;)
işin bir boyutu dediğiniz gibi, diğer boyutu internet ortamındaki muhabbetler sonucu, mesela daha geçenlerde japon bir genç suriye sınırında yakalandı.
sitemiz gibi bazı edebiyat sitelerine kimlik numarası ile kaydı mecbur hale getirmek de olabilir, edebiyatçıların veya akademisyenlerin rumuz, müstear ad kullanmaları genelde yaygın bunun da önlemi alınmalı...
takip edeceğiz... her açıklamayı da okuyacağız.
saygılarımla...
Tsukuyomi
yazıyı copy paste yaptım ama ne yandeks ne gugul bulamadı bir şey. sanırım internet dünyasına geçirilmemiş bir kitaptan bunları alıntıladın.
Tsukuyomi
naxthon tarayıcı indir en iyisi o :D