- 519 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Saygı
Bir evrak vermek üzere geldiğim apartmanın, yan tarafında yüksek sesle konuşan, el kol hareketi yapan iki liseli genç kız gördüm. Apartmanın balkonundan sarkan yaşlı teyze ile atışıyorlardı. Sesleri yüksek olduğu için ne söyledikleri çok rahat duyuluyordu. Yaşlı kadın genç kızlara neden küfürlü, bağırarak konuşuyorsunuz ayıp değil mi diyordu. Genç kızlar ise, konuşma sen moruk diye cevap veriyordu.
Eskiden saygı diye bir kavram vardı, saygıdan, çekinceden veya korkudan toplumun kabul etmediği şeyler gizli yapılırdı. Gençler sigaralarını büyüklerin yanında gizler, Alkol şişelerinden öyle uluorta içmezlerdi.Şimdiki genç erkek ve genç kızlar özgürlüklerini doyasıya yaşıyorlar! Orta öğretime giden genç erkek ve kızlar, herkesin gözleri önünde balık avlayanların karşısında Porsuk Nehrinin kenarında öpüşüp koklaşabiliyorlar. Ya önceki nesil biraz korkaktı veyahut bu nesil çok cesaretli, cüretkar, bazılarına göre ise özgüveni çok daha yüksek. Yada halkımız çok daha demokrat veya çok daha müsemahakar.
Geçen sene yine böyle bir baharda, mahallemiz parkında, 40 yaşında bay ve bayan iki kişi bankta, biri diğerinin kucağında, çocukların gözü önünde, birbirini sevip okşuyorlardı. Okulun dağılma vakti tüm öğrenciler velileri ile önlerinden geçiyordu. Birkaç bayan veli uzaktan, koca insanlarsınız bunun yeri burası mı, ayıp değil mi, diye dokundursalar da, kadın ve erkek oralı bile olmamış, kaldıkları yerden devam ediyorlardı. Amacımız Ahlak bekçiliğine soyunmak değil elbette. Herkes dilediğini özgürce yapma veya yapmama hakkına sahip. Ancak bunun bir had ve sınırı ölçüsü olmalı.
Bunun dindarlıkla da bir ilgisi yok. Önyargılı olanlar hemen o yöne çekiştirmesin söylediklerimizi. Zira size bahsettiğim olaydaki bayan kapalıydı. Sonuçta benim için kapalı veya açık olması da bir önem arz etmez.
Ortaokul öğrencilerinin elindeki sigaraları içerek yolda yürüdükleri gördükçe, genç kızlarımızın ana avrat birbirlerine küfretmelerine şahit oldukça, bira kutularını liseli gençlerin ellerinde, yol ortasında, Cola içermiş gibi gezdirdiklerini gördükçe, gelecekte toplum olarak ne kadar özgür olacağımızı tahayyül bile edemiyorum.
Kimse kimsenin özel hayatını izlemek zorunda değildir. Kimsede özel hayatını başkasına izlettirme zorunda hissetmesin kendini. İnsanlara sokağa çıkmayın evde oturun diyemezsiniz. Birlikte yaşamanın kuralları ve sınırları vardır.
Saygılarımla
İkram Gökhan Akcebe
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.