- 1779 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Karadeniz, bir başkadır
OKSİJEN DİYARI – ORDU
Doğanın tüm güzelliklerinin cömertçe sergilendiği, yeşil ile mavinin hünerlice kucaklaştığı, oksijen diyarı Ordu, deniz turizmi imkan ları bakımından Doğu Karadeniz bölgesinde en şanslı il durumundadır. Bölgenin en temiz kumu ve bölgenin en uzun kıyı şeridine sahiptir. Plajları doğaldır. Kıyı şeridinde, birbirinden güzel koylar, doğal ve sağlıklı plajlar ve çeşitli mesire yerleri mevcuttur. Turistik tesisleri ve plajları ile turist ağırlama kapasitesi yüksektir. Ya; yaylalarına ne demeli, keşfedilmemiş mağaralar, çağlayanlar. Burcu burcu kokan çiçekleri, çam ağaçları, alabalıkları, fındıkları, kirazları cezbeder insanı. Çeker kendine, sizi, sis çöktüğünde dağların başına. Denizi pırıl, pırıl, kirlilik yok. Hele Boztepe’ ye çıkıp, kuşbakışı baktığınızda, gece seyrine doyulmaz Ordu’ nun. Tarih kokar hala. Eski Kiliseler, eski evleriyle. Hangi ilçesine veya hangi köyüne giderseniz gidin, sizi çeker. Ünye, Fatsa, Perşembe, Gülyalı, daha nice ilçeleri bir başkadır. Yağmuru bir başka, karı, boranı bir başkadır. Hele Temmuz ve Ağustos sıcağı, denize çeker sizi. Perşembe ve Çambaşı Yaylası’ na ve diğer ilçelerin yaylalarına, doyulmaz. Tanınmış sanatçılar gelir. Her sene şenlikler düzenlenir. Ünlü Woswos şenlikleride, ayrı bir renk katar, Ordu’ ya ve yaylalarına. Yamaç paraşütümü istersiniz. O da, var. Tekneyle tur atmak mı, daha neler neler. Gezin görün, görün ülkemizde ne keşfedilmemiş yerler olduğunu, bir gittiniz mi bir daha kopamayacaksınız. Hele suyundan içtinizmi asla vaz geçemeyeceksiniz. Doğanın tüm güzelliklerinin cömertçe sergilendiği bir emsalsiz şehirdir, Ordu. Hele Yason burnu denilen yarımadadaki kiliseye uğramaya doyum olmaz. En eski medeniyetlerin beşiğidir, Ordu. Ermeni ve Rum vatandaşlarla birlikte yaşamışız, yüzyıllar boyu. Onlarda belediye meclislerinde, hatta başkanlıklarda görev almışlardır. Kimi kaymakam olmuş, kimileri belediye reisi. Mozaiktir burası. Halada bu vatandaşlarımızla da birlikte yaşamaktayız. Onlarda vazgeçememiştir, doğup büyüdükleri yerden. Yurt dışında veya İstanbul’ da yaşayanlar sık sık gelirler buralara ve tatillerini burada geçirir ler. Ya kanyonları, görmeye değer. Ordu ili, ilçeleri ve köyleriyle, her yeriyle, her şeyiyle, bir şiir’ dir. Anlatmak yetersiz kalır, görmek gerek. Karadeniz bir başkadır, fakat Ordu bambaşkadır.
Şair ne güzel anlatmıştır, yüreğinden geçenleri;
Yeşilin maviyle, kardeş olduğu
Geceleri, ışıklar sarar, bu şehri
Sis eksilmez dağlarından
Denizi bakiredir, doğası gelin
Hırçındır dalgaları, vurur kayalara
Hele uzanırsan Boztepe’ ye
Bakarsan şehire şöyle bir tepeden
Bir yanda, fındık bahçesi
Bir yanda, kiraz, dağ çiçekleri
Suyundan içmeye gör, yaylaların
Ciğerlerin bayram eder, nefes aldıkça
O çam kokuları, fındık kokusu
Uzanırsan, yeşil çimenlerine
Vazgeçemezsin, dönsen bile
Başka şehirlerde otursan bile
Bir ayağın burdadır, aklını almıştır
Aklından çıkmaz bu şehir.
Anlatmak, yetersiz kalır
Görmek gerek, gezmek gerek
Karadeniz, bir başkadır
Ordu, bambaşkadır.
HASAN ACAR
YORUMLAR
Karadeniz gerçekten de güzeldir.Zonguldak,Bartın ve Giresun olmak üzere altı yıl çalıştım.
Giresun kalesinde ve Topal Osman'ın mezarının başında,Ordu Boztepe üzerinde güneşin batımını izlemek seyrine doyum olmayan bir tat vermektedir insana...
Çok uzun zaman geçmesine rağmen yazı bana bunları yaşattı birden.