- 1592 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NİSAN AYI BANA, 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK ve ÇOCUK BAYRAMIMIZI HATIRLATIR
1979 yılının UNESCO tarafından Dünya Çocuk Yılı olarak duyurulması üzerine, TRT tarafından dünyanın bütün çocuklarını kucaklamayı amaçlayan bir proje hazırlanarak, 1979 yılından itibaren TRT (..Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği..) adıyla uygulama başlatılmış ve (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı) uluslararası bir boyut kazanmıştır.
TRT, Türk Sanat Müziği Çocuk Korolarının kuruluşunun 25. Yılı’nı kutlama etkinliği nedeniyle 2013 yılında, (ÇOCUK ŞARKILARI TSM BESTE YARIŞMASI) düzenlemiş ve bu yarışmaya 280 eser katılmıştır. Bu besteler içerisinden 10 adet mansiyon almaya hak kazanan eserle birlikte, mansiyon – ödül verilmeksizin 21 eser ve toplam 31 eser repertuara alınmıştır. İşte bu repertuara alınan eserlerden biride, sözleri bana ait olan (SİZLER BİRER ÇİÇEKSİNİZ -23 Nisan Bayramı) başlıklı Özdemir Hafızoğlu bestesidir. (TRT Rep.N0: 21882)
Bu şarkının sözleri Atatürk’ümüzün çocuklarımıza armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımızın uluslararası bir boyut kazanması nedeniyle bu etkinliğe uluslararası çocukların da katılıp kutlamalarına uygun şekilde yazılmış bir güftedir.
Eminim bir gün, bir çocuk bayramımızda, bu şarkımız, korolarda ki bir korist çocuğumuza solo olarak okutulacak ve diğerlerinde bu şarkı eşliğinde, etkinliğe katılarak oyunlar oynayacak, şenlikler düzenleyecek ve Atatürk’ün fikirleri, ulusal ve uluslararası alanda ki çocuklarımızın zihinlerinde daha da yerini pekiştirecektir ve bu şarkımız böylece, yaygınlaşarak hayli ilgi görecektir.
Bu şarkımızı okuyacak ve okutacak olan değerli koro şeflerimize, korolarımıza, korist,lerimize şimdiden teşekkür ediyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.