- 562 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİTAP AŞKI YAZMA SEVGİSİ
Kitabın Adı : Kitap sevgisi yazma aşkı
Yazarı : Cemal NAR
İletişim : www.cemalnar.com
Konusu : Kitap ve okumanın önemi üzerine
Yayın evi : Özgü yayınları 1.Baskı 2015
Kıymetli Cemal Nar hocanın eserlerinden “kitap sevgisi yazma aşkı” olan bu kitap, kitabın değerini, ne demek olduğunu ve sıradan bir kitap için bile olsa nelere değeceğini en ince ayrıntısına kadar anlatmıştır. Kitap neden önemli? Bir kitap için insan en fazla nelerden vazgeçebilir? Kitap sevgisini aşka dönüştüren unsurlar nelerdir? İşte cevabı bu eserde.
Kitap içerisinde kitapların dünyası olan ve bu dünya içerisinde de bambaşka alem olan kitap sevgisini, yazma aşkı ile mükemmel şekilde süslemiştir. Geçmişten geleceğe öyle bir ışık yakmış ki Cemal hoca, bu ışığı ancak bu eseri okuyarak söndürmemeye muvaffak olursunuz.
Bu eser derin ve bir araya getirilmesi zor olan kaynaklarından dolayı tek başına bir külliyat, ansiklopedi hatta bir kütüphane değerindedir. Duymadığınız kişileri, yaşanmış hikâyeleri ve anıları tek tek okuyabilirsiniz. Bazen şaşırır bazen üzülürsünüz. Fakat sonunda “kitabın değerini” muhakkak öğrenmiş olursunuz. Mesela Muallim Cevdet Efendi için geçen şu sözlere bir bakalım “Kitap sevgisinin kendisinde hastalığa, yer yer de deliliğe dönüşen, dolayısıyla kitaptan başka bir şeye para vermeyen ve kışın battaniye parasını dahi kitaba vererek yerde yatan ve üşütüp verem olan Muallim Cevdet için kitabının kaybolması ne demektir bir düşünür müsünüz?” Ya battaniyesini satıp yerde yatmayı?
İşte böylesine derin ve bir o kadar da nankördür bu sevda. Gözünüzden kıskandığınız ve elinizden kitaplığa dahi koymak istemediğiniz eserler gün geliyor ya yok pahasına satılıyor ya da yakılıp yok ediliyor. Kitap aşkının böylesine kahreden bir hikayesini de aktaralım: “….Heyhat, kadıncağız onunla okuryazar adam diye evlenmiş, fakat beyi okuma yazmayı bir türlü bitirememişti. Ne acı bir gerçektir ki, adamcağız ölür ölmez, karısı hemen olanca husumetiyle kocasının kitaplarına musallat olur, onları neredeyse bedavaya dağıtır. Zaten eskiler öyle dememişler mi?”Adam mezara, kitaplar mezata!”
Bu eserde bir kitap alabilmek için yol parasından vazgeçip o kitabı elde etmek isteyeni, battaniyesini satanı, karısının hakaretlerine karşı hergün evden bir kitapla çıkıp eve iki kitapla gelerek gizli gizli kitap alanları okuyacaksınız. Kitap aşkının insanda olmadık fikirler üretmesine neden olan gizli sırları da öğreneceksiniz. Mesela “Mükrimin Halil Yınanç Paris’tedir. Dünyaca ünlü meşhur kütüphane Bipliothegue National’e devam eder. Orada “Nusretname” adında bir kitapla karşılaşır. Bu kıymetli eserden bir tane alabilmek için hemen harekete geçer. Lakin bu iş o kadar kolay değil. Çünkü Nusretname bir kopyası daha olmayan ve hiçbir şekilde kopyalanmasına, resim alınmasına musade edilmeyen nadide bir eserdir.” Peki siz böyle kıymetli bir eseri nasıl dışarı çıkarırdınız? İşte cevabı. ”Tam bu sırada hocanın dillere destan hafızası imdada yetişir. Hergün bu kütüphaneye gelerek 3-5 sayfa ezberler. Ezberlediği sayfaları kaldığı otele gider ve yazar. Bu şekilde kitabı tamamen ve birebir orjinali suretinde istinsah eder.”
Bu harika eserin sıradan ve basit bir araştırma neticesinde meydana gelmediği aşikâr iken bizimde saygı duyup tanıtmamız aynı halde elzemdir.
Kitabın hataları haddimize olmasa da fikri beyan babında önerimizin de yazıma geçmesinde mahsur olmayacağını düşünüyorum. Kitap kapağının üzerinde bulunan kalem fotoğrafı her defasında kitabın üzerine konulmuş çuvaldız gibi gözüme görünmesini saymaz isek, tashih eksikliği olduğunu söylemek zorundayız.
Sevgili Cemal Nar hoca’mın ellerine sağlık diyor nice güzel eserlerin nasibini diliyorum.
VEYSEL ALTUNBAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.