- 371 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Engel Olma Destek Ol" kitabının Yazarı Mustafa Epik ile
“Engel Olma Destek Ol Kitabının Yazarı” Mustafa Epik : “Engelli olsun olmasın herkesin sosyal hayatı iyi anlayarak yaşaması gerekmektedir . “
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde calıstınız?
MUSTAFA EPİK- İsmim Mustafa EPİK , 02.09.1981 Sivas dogumluyum , 11 yaşında işitme engelli oldum , ilk , orta ve liseyi sivasta okudum , Eskişehir Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Y.O mezunuyum . Cerrahpaşa Tıp Fakültesi , Cumhuriyet Üniversitesi ve Sivas Belediyesinde görev yaptım .
SORU- “Engel olma destek ol “ kıtap fikri, naısl ortaya cıktı?
MUSTAFA EPİK- Hep başarı hikayelerinin anlatıldıgı bir zamanda bu başarılar ne gibi zor şartlarda geldi , engelliler neler yaşıyor konularını gündeme getirmediğimizi fark ettim ve büyük bir eksiklik giderecegini düşünüyordum , bu nedenle yazmaya karar verdim
SORU-Kitabı kısa zamanda yazdınız sanırım ne kadarda yazdınız?
MUSTAFA EPİK- Kitabın yazımı kısa zaman olsa da içerikleri yılları bulmaktadır . Bu nedenle bu kitabı kısa sürede yazdım diyemeyecegim . Yıllardır yaşamış ve görmüş oldugum olayları yazdım .
SORU- Kitaba beklenen ilgi oldu sanırım. Peki bu kıtabı okuyanlara ne değişecek?
MUSTAFA EPİK- Beklediğimden fazla ilgi oldu , bunun nedeni bu olayları bizzat yaşadıkları için ilgi çektiğini düşünüyorum . Örnek verecek olursam bir çok insan işitme engelliler de beni anlasın diye bağırıyor , bunu kitapta yazdım , bu komik gibi görünse de acı bir gerçek oldugunu biliyoruz . Bu gibi acı gerçekleri içinde barındırdığı için ilgi çektigini düşünüyorum.
SORU-Kitabınızın sorunlara ne kadar care bulmasını dilersınız?
MUSTAFA EPİK -Sorunlara çare bulmamız için sorun nerede olduğunu anlamak zorundayız , bu nedenle ben sorunların nerede oldugunu yazdım , okuyup anlayarak hareket eden bireylerin çoğalması ile sorunlar çözülecek inşallah
SORU- Engellilere sizce destekten cok köstek mı olunuyor? Bu kitapta anlaşılan biraz da o.
MUSTAFA EPİK- Engellilere destekler yerinde olduğunu düşünüyorum , ancak temel ihtiyaçlardan önce başka anlamda ihtiyaçların talep edilmesi sorunların çözümüne engeldir . Sadece engellilerin degil hayatın her kesiminde sorun vardır , öncelikli ihtiyaçlarımızı belirlersek sorunları nerede diyerek anlatırsak kolay olacağını düşünüyorum , Tabii ki engellileri zayıf gören ve önemsemeyenlerde var. Bunu engellemek için yayınlarımızın artması engellilerin var oldugu hatırlatılması gerekmektedir .
SORU-Hayatta engellıler gerecgı gıbı desteklense neler olacak?
MUSTAFA EPİK- Engelliler toplumun bir parçasıdır . Sosyal devlet anlayısı olmazsa huzur sağlanması biraz zordur . Bu nedenle sosyal hayata ayak uydurmak demek devletimizin geleceği demektir . Engelli olsun olmasın herkesin sosyal hayatı iyi anlayarak yaşaması gerekmektedir .
SORU- Başarılı engellileri özellikle de sisin gibi çok başarılı olanları kıskanan cok oluyor neler hısedıyorsunuz?
MUSTAFA EPİK-Ben kıskanma konusunu hiç düşünmedim , ancak bazı konularda zorluklar görüyorum , mesala yazdıgım kitap 96 sayfa , bana neden 200 sayfa yazmıyorsun dediler , bende roman yazmıyoruz gerçek yaşanmış hikayeleri anlatıyorum ve bu kitapta çözüm bekleyen 41 konu var dedim . 41 konu çözülsün biz kitabımızı 200 sayfa yapmaya gayret gösterelim.
SORU-Engellıler bılınclenınce hayat daha mı rahat oluyor sızce?
MUSTAFA EPİK - Engellilerin bilençlenmesi toplumun yararınadır , bir köşeye engellileri bırakmak demek hayatı yok etmek demektir . Yarın ne olacagını bilmediğimiz için kendinizin engelli olarak köşelerde bekletilmesini düşünün asla kabul etmeyeceginizden engellilere engel olmayıp destek olmanız gerekmektedir .
SORU- Bu konuda başka ne anlatacaksınız?
MUSTAFA EPİK- Engelliler anlayıp onlara gereklı destekleri vermenizi beklıyorum .Hher engel grubu farklı sorunlar içerisindedir. Bunu kavramak neler yapmak gerekıyor gıbı dusuncelerde saglıklı insanları yanımızda görmek ıstıyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.