- 738 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAHABE'NİN PEYGAMBER SEVGİSİNDEN BİRKAÇ ÖRNEK (1 )
İnsanlık Allah’ı Rab, Peygamberi önder, Kuran’ı rehber ve islam’ı tek hak din olarak kabul ettiği taktirde iki cihan kurtuluşuna erecektir. Yüce Allah, sevgili Peygamberimizi ve Kur’an-i Kerim’i insanlar arasında Hak, Adalet sevgisi, doğruluk dürüstlük, karşılıklı sevgi saygı ve karşılıklı güveni tesis etmek üzere göndermiştir. Bu uğurda sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav) ömrü boyunca çalışmış ve insanlığa en güzel örnek olmuştur. O’nu görüp, O’ndan ilim, irfan ve feyz alan sahabe-i kiram da ömürlerini bu yola vakfetmişlerdi, keza tabiin ve tebeu tabiin de...
O mübarek insanlar; ’Habibim deki, Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah’ta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın’ (Ali İmran 31) ayetini ve bu ayetin açıklaması olan ’Cennete, ondan sakınanlar giremeyeceklerdir. Beni seven cennete girmeyi istiyor, beni ve sünnetimi sevmeyen de cennetten sakınıyor demektir’ hadis-i şerifin manasını çok iyi anlamış, muhterem, mübarek, çok saygıya ve hürmete layık kimselerdi. Kuran’ı Kerim’i ezberleyerek ve hadis-i şeriflerin titizlikle korunmasını sağlayarak sapasağlam zamanımıza kadar gelmesine sebep olmuşlar, Allah’ın izniyle dünyaya İslamın yayılmasına, insanlar arasında sevgi ve güvenin tesisine de sebep olmuşlardır. Allah onların içinden vahiy katipleri çıkarmış ve sevgili Peygamberimize gelen ayet, hangi ayetten sonra yazılmasını istemişse oraya öylece yazmışlardır.
Burada çok dikkat çekici bir durum meydana gelmiştir. Gökten gelen vahiy devam ederken ashap; ’Ey Allah’ın elçisi, gökten gelen ayetleri yazıyoruz. Günlük hayattaki sözlerinizi de yazalım mı?’ deyince sevgili Peygamberimiz; ’Yazınız. Allah’a yemin ederim ki bu iki dudaktan hak sözden başkası çıkmayacaktır. Rabbim beni öyle görevlendirmiş ve öyle göndermiştir’ buyurmuştu. Zamanımızda sahih hadis-i şerifleri hafife alan, onları inkar eden kimselere yazıklar olsun. Onlar ’muhalefet et ki şöhret olasın’ diye düşünen dinde reform taraftarı olan kimselerdir. Kısa bir zaman sonra kendileri de, o sapık fikirleri de unutulup gidecektir.
Sahabe’de Peygamber sevgisine en güzel misali veren Hasan Basri Hazretleridir. Bu mübarek zat, 70 sahabeden ilim irfan almış, mübarek bir kimse idi. Bir sözünde şöyle der; ’Siz sahabenin, Hz Muhammed (sav)’e olan sevgisini görseydiniz; Onların kayıtsız şartsız itaatlerinden dolayı Onlara deli derdiniz. Onlar da sizi görmüş olsalardı ’Bunlar ne kadar zayıf ve gevşek müslümanlar’ diye hayret ederlerdi.
Allah Aşkına,Allah , Peygamber, din, iman, Kuran, namaz, dua sevgimizi her zaman çok kuvvetli tutmaya çalışalım. 03.04.2016.ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.