- 1206 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
41.MEKTUP SAYIN BAKANIM BERAT ALBAYRAK'A AÇIK MEKTUP
41. MEKTUP (ENERJİ BAKANIM BERAT ALBAYRAK’A AÇIK MEKTUP)
Bismillahirrahmanirrahim
Ellezi ceale lekum mineşşeceri ahdari naran fe ize entüm minhu tukizun Yasin süresi 80. Ayet
Meali: O sizin için yeşil ağaçtan ateş çıkarandır. Şimdi ondan yakıp duruyorsunuz.
Hamd, sadece Alemlerin rabbi olan Allah’a salat ve selam, onun kulu ve resulü Muhammed Mustafa S.A.V’e ondan önce gelmiş resullere, onun alinin ashabının, tüm Müslümanların, alimlerin, şehitlerin, adil yöneticilerin, dürüst tüccarların ve onların yolundan gidenlerin üzerine olsun.
Değerli Bakanım,
Öncelikle size ailenize, sevdiklerinize ve çalışma arkadaşlarınıza Yüce Allahtan mutluluk, huzur, sağlık, hidayet, derin bir anlayış, adil bir yönetim ve feraset dilerim.
Değerli Bakanım,
03 Temmuz 2015 tarihinde Ankara’da bulunan Yıldırım Beyazıt Üniversitesinde bilim adamları tarafından Türkiye’nin hatta dünyanın kaderini değiştirecek bir buluşa imza attılar. Bor kullanarak hidrojen esaslı sentetik bir yakıt icat ettiler. Haber Türk gazetesinin haberinden ve konuyla ilgili videodan öğrendiğim kadarıyla, yanınca yeşil bir alev çıkaran bu yakıt, yüksek enerjili (kalorisi yüksek) ve yandığında atık olarak karbon monoksit çıkarmıyor. Petrole alternatif bu yakıt, benzin ve motorine karıştırılarak ya da sade olarak kullanılabiliyor. Ayrıca gaz olarak ta üretilebiliyor. Bununla beraber fosil yakıtlara nazaran %20 ( seri üretime geçilince bu oranın % 80lere düşeceğini düşünüyorum) daha ucuz ve bu yakıtı üretmek için kullanılan tüm hammaddeler yerli. Yani seri üretim başlandığında yurtdışına fon çıkışı olmayacak.
Değerli Bakanım,
Türkiye’deki petrol ürünleri pazarının büyüklüğü 125 milyar dolardır. Ve enerji fakiri ülkemizde 60 milyar dolarlık ithalatla cari açığın en büyük sebebi enerji ithalatıdır. Enerji dışarı bırakıldığında, dış ticaretimiz fazla vermektedir. Fosil yakıtların yanması sonucunda çıkan atık karbon monoksit, çevreye zarar veriyor ve sera etkisi ile sıcaklığın artmasına neden oluyor. BM Paris zirvesinde üye devletler önümüzdeki yıllarda dünya sıcaklığını ortalama 2 derece düşürmeyi hedefliyor. Oysa green gas adlı sentetik yakıt, yanınca atık olarak sadece su (H2O) çıkarmaktadır ve bu yönüyle son derece çevrecidir.
Değerli Bakanım,
İşin ekonomik boyutuna gelirsek dünya petrol ürünleri pazarı 2015 itibariyle 800 milyar dolardır. Yani Türkiye bu yakıtı üretmeye başladığında monopol (Tekel) olacak ve 800 milyar dolar Türkiye hazinesi kasasına girecektir. 2023 hedeflerimizden biri de 500 milyar dolar ihracat olduğu için, bu hedefe varmamızı sağlayacak yegane ürün, bu yakıttır.
Değerli Bakanım,
Green gas seri üretim tesisleri için mutlaka kaynak ayırılmalıdır. Mesela üçüncü nükleer santrali için ayrılan bütçe bu konuda kullanılabilir. Bana göre iki nükleer santral yeterlidir. Başka bir kaynakta (Melih Başkanım darılmasın) Ankara’ya yapılacak eğlence parkı, (zannederim 1.2 milyar TL’ye mal olacak ) buraya kullanılabilir. Ayrıca kamu özel sektör ortaklığı, yap işlet devlet gibi modeller ve yerel - uluslararası finans kuruluşlarından alınacak yatırım kredileri de bu işte kullanılabilir.
Değerli Bakanım,
21. Yüzyıl su savaşları yüzyılı olacaktır tezine karşı benim de bir anti tezim var. 21 yüzyıl su değil enerji savaşları yüzyılı olacaktır. Çanakkale’de İSTAÇ adlı demir çelik şirketi üretimde kullandığı suyu, deniz suyunu arıtarak elde ediyor ve bu tatlı su 0.50 kuruşa mal ediliyor. Ayrıca çorak bir iklime sahip İsrail, arıtma tekniğini kullanarak atık suları tarım ürünlerinin sulanmasında kullanıyor. Dünyamızın 3/2 si su, enerjiyi kullanarak tatlı su elde edebiliriz ancak enerji olmasa medeniyet çöker.
Değerli Bakanım,
Enerji zengini ve ihracatçısı ülkeler enerjiyi bir koz ve şantaj aracı gibi kullanıyor ve kendilerine bağımlı hale getiriyorlar. Bu bağımlılık ekonomik olduğu kadar siyasi olarak ta ülkemizi kısıtlıyor. İhracatçı ülkelerin uluslararasındaki ve BM deki görüşlerine ve politikalarına “acaba bu ülke ne der, doğal gazımı kısar mı” korkusu hakim, oysa söz konusu yakıtla beraber TC. tam bağımsızlığa ulaşacak, hatta ithalatçı ülkeleri Türkiye’ye bağımlı hale getirecektir. Mesela 40 milyar dolarlık enerji ithalatı yaptığımız Rusya’ya, Suriye konusunda anlaşamadığımız İran’a bağımlı olmayacağız.
Bor esaslı petrole alternatif sentetik yakıt üretimi ile ilgili öneriler:
1- İran’dan gelen doğalgaz boru hattının Türkiye sınırındaki ana tevzii istasyonuna kurulacak green gas üretim tesisi ile by pass giriş yapılarak doğal gaza karıştırılarak veya sadece green gas son tüketiciye ulaştırılabilir.
2- Aynı şekilde Rusya’dan gelen mavi akımın samsundaki tevzii istasyonuna kurulacak green gas üretim ve iletim hattı ile yine green gas son tüketiciye ulaştırılabilir
3- Doğalgaz ile çalışan tüm elektrik santralleri, özellikle Bursa Ovaakça doğalgaz çevrim santrali gaz girişi yapılan noktaya green gas üretim istasyonu kurularak, yerli ucuz ve doğa dostu elektrik üretimi yapılabilir.
4- Adana Ceyhan’da kurulacak green gas üretim tesisi ile ürettiğimiz yakıt dünya pazarlarına sunulabilir.
5- İlk etapta benzin ve motorinde biodizel ve etanolde olduğu gibi belli yüzdelerde green gas karışımı mecburiyeti getirilebilir.
6- Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı ya kendisi ya da kuracağı Boryak adlı şirketle halen bayiisi durumundaki istasyonlarla green gazı araçlara satabilir.
Değerli Bakanım.
Ben Bursa Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir Kurumda engelli kadrosunda memurum. Aday Memurluktan Asil memurluğa geçerken bir yemin ettim. Bu yeminde Türkiye Cumhuriyetine hizmet edeceğime yemin ettim. Bu nedenle ülkeme hizmet etmeye çalışıyorum. Peygamber efendimiz SAV. “hayırda bir kapı açan o hayrı yapan gibidir.” ve “sizin en hayırlınız diğer Müslümanlara faydalı olandır” buyurmaktadır. Bu yüzden bu meseleyi kendi meselem gibi sahipleniyorum ve kendimce gren gas üretimi ile ilgili kampanya ve mücadele başlatıyorum. Bu kapsamda bu yakıt seri üretime geçinceye kadar her Cuma saat 14:00 de aşağıdaki haber linklerini paylaşacağım. Avaaz ve change.org gibi imza kampanyaları sitelerinde imza kampanyaları başlatacağım medya da sosyal paylaşım sitelerinde konuyla ilgili paylaşımlarda bulunacağım.
Değerli Bakanım,
Sözlerime son verirken konuya hassasiyetle yaklaşmanızı incelemenizi ve konuyla ilgili araştırma yaptırmanızı istirham ederim. Sağlıklı mutlu feraset dolu bir yaşam diler dualarınızı beklerim.
Baki Selam
Fi emanillah
26/03/2016
Muhammet Hanefi Taşkın
Nilüfer/Bursa
05074291778
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.