- 447 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Salih Abi ile Sohbetler 4 (Yasak Konuşmalar)
Eskiye dalmıştım sokaklarda yürüyordum yanımda insanlar geçiyor ben sokaklardan geçiyordum. Ama ne insanların ne sokakların farkındaydım. Salih abi seslenmiş duymadım. Sonra arkamdan koşup kolumdan tutup hayırdır nereye dedi. Gel otur. Beraber geçtik oturduk. Bu sefer Salih abi seslendi içeri bize iki tavşankanı çay. Oğlum iyi misin seni böyle görmedim dedi. O sustu çaylar geldi birer sigara yaktık ve ben başladım konuşmaya. Abi dedim bazen hiç beklemediğin anda yıllarca hazırlandığın bir şey karşına çıkıyor. Ve uydurduğun şeylerin gerçek olmadığını görüyorsun. Gerçi uydururken zaten öyle olmamasından korktuğun için uyduruyorsun. Sebep ise yeni dönemin en büyük en basit yalanı sen gördüğüm en mükemmel en iyi insansın ve ben seni hak etmiyordum. Madem çok iyi biriyim. İyi olmamı sağlayacak olan şey niye bu sebebi söyleyip gider ki. Gerçek olmadığını bildiğin halde gerçekmiş gibi hayaller kurdurup o hayallerle yaşatır ki. Artık iyi biri değilim Salih abi mesela son kez o gece ağladım ve o kadar çok ağladım ki şehir ıslandı o gece; peki oda ıslanmış mıdır abi o yağmurda. Gözyaşlarım yağmur olunca 5 yıl ağlamadım abi. Mesela ellerini tutarken birinin yalan söyledim gözlerimi her kapadığımda karşımdaki insanı görmüyordum sadece Onu görüyordum. Salih abi insan korkar mı en çok görmek istediği kişiyi görmekten, çekinir mi abi alacağı cevaplardan. Ve korkusu yüzünden sığınır mı ilaçlara. Susma bu sefer abi demin konuşturmak için uğraştın şimdi sen susuyorsun. Ne oldu abi bana yıllardan beri niye deli dediklerini mi öğrendin. Salih abi zaman geçti zamanla beraber bende geçtim, kendimden geçtim, hayallerimden geçtim, bir türlü vazgeçemedim. Kendimi kandırmaya başladım. ÖYLE HER İSTEDİĞİNDE HAYATINI DEĞİŞTİREMEZSİN MESELA. ÇÜNKÜ SANA BAĞLI HAYATLAR VARDIR VE ONLARA DA BAĞLI BAŞKA HAYATLAR... Bunu bilmesine rağmen değiştirdi. Her şeyi abi. Ama onu suçlayamıyordum. Çünkü onun bağlı olduğu bir hayat değiştirmişti onun hayatını da. Abi sonuç olarak İKİNCİ EL SEVDALARLA ZORUNLU MUTLULUKLAR YAŞIYORUZ. Ve buna alışıyoruz yapacak bir şeylerimiz olmadığını gördükçe. Abi biriktirdim söyleyeceklerimi ve karşısında senin benim karşımda kaldığın gibi sustum. Bir şey diyemedim. Şimdi ne olacak biliyor musun? Bende bana göre ikinci el bir sevda bulucam ve zorunlu mutluluk yaşayacam. Şimdi ne mi olacak Yılmaz Erdoğan’ı sevmesem de şiirleri doğrudur. Özellikle aşkla ilgili olanları şimdi sen gidiyorsun ya herkes sana benzeyecek şimdi herkes ona benzeyecek kiminin gözleri kiminin elleri kiminin seslenişi ama benzeyecek ve her benzeyişte ben yeni bir hayal kurucam daha doğrusu uydurucam. Ya da belki onun beni sevebilme ihtimalini sevmiştim onunla Ankara da olma ihtimalini gerçeği öğrenene kadar. Abi sen hiç âşık oldun mu? Galiba daha öncede sormuştum ve sen gene susmuştun şimdi olduğu gibi. Yalanmış insan iki kere âşık olur sözü sadece şanslılar âşık olduklarıyla evlenirmiş o kadar. Nasıl mı iki kez onlara göre şudur doğru olan bir ilk aşkları iki evlendikleri kişiler. İkinci baştan aşağı zorunluluk abi zorunlu aşk ya da ZORUNLU MUTLULUK. Daha sonrası diyeceksin ya da ben söylemek istiyorum sonrasında ne olacağını birbirini merak eden uzaktan uzağa takip eden iki insan birbirleri için gerçekten değer taşıyan. Ama iki farklı yaşam sanki hiç tanımayan birbirini iki sıradan insan olacak. Sen onun sana göre zorunlu mutluluğunu görecek mutlu olacaksın sadece. Salih abi ben işte böyle delirmeye başladım ve ilaçlar sayesinde daha rahat uydurma hayaller kurmaya sonra hayatın geri kalanı onla ilgili olmayan kısmı ise devam ettirdi her şeyi aslında suç sadece onda değil. Onun yaptığı; hayallerin hep yıkılacağını göstermek oldu. Neyse abi şimdi tarifsiz adreslere gidip isimsiz sokaklarda dolaşıp kurmaca bir yaşamın içinde zorunlu bir mutluluk bulma zamanı. İsimsiz sokak başlarında onun ismi yazılı olsa da sokakların ismini değiştirme vakti. Tüm tarifsiz adresler ona çıksa da başka bir kapıyı çalma zamanı…
Karalayıcı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.