- 4031 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEVLANA'DA SEVGİ VE HOŞGÖRÜ ÖĞÜTLERİ
Mevlana Celaleddini Rumi(1207-1273) büyük bir Türk ve İslam mutasavvufu ve şairidir. Memleketimizde her yıl 11-17 Aralık günleri Mevlana Haftası olarak idrak edilir. Dünyanın her yerinden insanlar Mevlana’nın “Gel... gel… Ne olursan ol yine gel…” davetine uyarak Konya’mıza akın akın gelirler. Dünyanın her tarafından insanlar Mevlana’nın bu davetini kabul eder ve Müslüman olurlar. Mevlana keramet ehli büyük bir velidir. Mevlana’yı keramet ehli bir veli eyleyen de Allah Peygamber İslam ve Kuran sevgisidir. Bu durumu, bütün Mevlana sevenlerin devamlı göz önünde bulundurmaları gerekir. Böylece de onu sevenlerin, onu sevdiklerini severek iki cihan saadetine ermelerini bütün kalbimizle dua ve niyaz ediyoruz.
Bilindiği üzere Mevlana denince hemen şeb-i aruz ve sema akla gelir. Şeb-i aruz, Allah’a kavuşmayı bir düğün, bir bayram gecesi olarak kabul etmesidir. Sema’da Hakta yok oluştur ve varoluşun bir timsalidir. Haktan aldıklarını halka saçmasıdır. Şeb-i aruzu Mevlana ne güzel dile getirmiş. Şöyle ki;
Ölüm günü tabutum mezarımı giderken,
Zannetme ki bu dünyadan ayrıldığımdan mütesseirim.
Cenazemi görünce ayrılık ayrılı diye ağlama,
Benim sevgilimi kavuştuğum o andır.
O büyük veli Allah sevgisini böyle dile getirdiği gibi,
Kuran ve peygamber sevgisini de şöyle ifade eder:
Ben sağ olduğum müddetçe Kuranın kölesiyim.
Ben Muhammed Muhtarın yolunun tozuyum.
Benim sözümden, kim bundan başkasını naklederse,
Ben onlardan da bizarım, o sözlerinden de bizarım.
Mevlana’da Hz. Muhammed(s.a.v) aşkının ne kadar büyük olduğunu şu sözlerinden de daha iyi anlıyoruz. “Paralardan padişahların adlarını kazırlar. Hz. Ahmed’in adını ise kıyamete kadar nakşederler. Ceab-ı Ahmed’in adı bütün peygamberlerinin adıdır. Yüz elimizde olunca doksanda elimizde demektir. Dünyalıkların adlarını, namlarını şiddetli ölüm seli sildi süpürdü. Cenab-ı Ahmed’in namı ölmez, bakidir. Onun nöbetini ezanlar günde 5 defa vuruyorlar. Bu kıyamete kadar her gün böyle devam eder gider.” Mevlana müminin Allahu Teâlâ’yı görür gibi ibadet etmesi gerektiğini ve onun Allah Demesini Yüce Allah’ın “Senin isteğini kabul ettim” manasına geldiğini bildirir. Mümin Allah’ın anması, dua etmesi, Allahu Teâlâ’nın kulunun isteğini kabul etmesi olarak açıklar ve ibadet ve duasında asla gevşeklik göstermemesi gerektiğini bildirir. Mevlana, çok aşırı dünya, mevki, makam ve para, mal mülk sevgisini ebedi kurtuluşa engel, tehlikeler olarak görür. Dünya hayatını da çocukların aralarında kurduğu tatlı bir oyuna benzetir. Bir gün herkesin bu oyunu bozup, ahret yolculuğuna çıkacağını hatırlatır ve o yolculuk için hazırlıklı olmayı tavsiye eder.
Allah,sevgili Peygamberimizin, Enbiya ve evliyaların Şefaatini Hepimize nasip etsin.Amiiiin.
ABDULKERİM KAYA
(Emekli Vaiz) 02.03.2016.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.