- 844 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
ŞİİRLER RUH VE İNSANLAR
Şiirler insanların iç dünyasının aynalarıdır..
Bazen şiir yazmayı imgeler,osmalıca kelimelerle süslemek
Veya şiir türlerinden örnekler verir gibi çalışmalar yaparak
Engin edebiyat bilgilerini göstermeye çalışmak sizin iyi bir şair/şaire olduğunuzu göstermez...!
Şiir iç dünyadır...
Şiir ruhtur...
Şiir aynadır...
Şiir manadır
Şiir anlamaktır..
Şiir aşktır...
Şiir kainattır..
Edebi eser yazacağız diye mizan ve ölçüye uyacağız diye,dygusuz bir eser çıkarırız ortaya...her insanın kendine özgü bir yeteneği ve yazım tarzı vardır...hoş görü sevgi ve saygı önemlidir...!bazen arkadaşlarıma küçük tatlı eleştiriler yaparım bu onları üzmek için değil sadece biraz yön vermek biraz cesaret vermek amaçlıdır...şiirlerinizde duygu ve manaya önem verin..
Çünki her dönemin bir şiir akımı vardı...siz izoterik,lirik vs akımları yazmaya kalkarsanız belki güzel bir eser olur ama sadece siz anlar siz okursunuz....duygularınız olmaz sadece harfler ve dizeler olur...ama açık bir dille yazılan duygu ve mana yüklü eserlerin zamanı yoktur...her tabakadan insan okur anlar...şairin amacı duygularını anlatmak haykırmak değilmidir...
Eserlerinizde bırakın imla olmasın,bırakın düzen olmasın,bırakın edebi eser olmasın,siz yazın ruhu aşkı,manayı,sevgiyi,hoşgörüyü,
Vicdanı,gözyaşınınızı yazın anlatın,haykırın,çığlıklarınız harflerin arkasında saklansın....ama herkes okusun anlasın..
Tatlı eleştirilerimde bşlmeden kırdığım, üzdüğüm arkadaşlarım,kardeşlerim,büyüklerim olduysa özür dilerim..
Selam sevgi ve dua ile kalın..
Kafkasyalı
YORUMLAR
şiir benim dünyam ve iç dünyamı yansıtırım. eksikleriyle.. yazım imla kuralları. bilerek yapmıyorum unuttum bilmiyorum. yüregimin sessiz sevgi damlalarına ses oluyor kalemim ve özgürlük hayaller ve şiirlerde var.şiirlerde hayallerimizden oluşuyorlar zaten duygularımızla harmanlıyarak cıkıyor sevgi dolu yüregimizden diyorum ben. ve yazınız samimi ve çok güzeldi...saygılarımla...
"Şiir iç dünyadır...
Şiir ruhtur...
Şiir aynadır...
Şiir manadır
Şiir anlamaktır..
Şiir aşktır...
Şiir kainattır.."
ne güzel anlatmışsınız şiir bence de içinde bulunduğunuz hissettiğiniz o an ki yaşadığınız duygu durumunu yansıtan peri kanatlarıdır,şiir de zorlama olmamalı içinizden aktığı gibi..
ha hatalrımız kusurlarımız hep olacak eksiklerimizde..bunun içinde her türlü eleştiri yorum başımız gözümüz üstünde...çok güzel bir yazıydı... teşekkürler engin yüreğinize
hep saygımla...
Ne kadar doğru ve güzel bir yazıydı bu böyle.Şiir aşktır,şiir yürektir,şiir duygudur,hissetmektir.
Ben içinde duygu olmayan şiirleri okuyamıyorum,ama yürekten geliyorsa şiir işte o zaman o duyguyu hissederek keyifle okuyorum.
Fazla imgeye boğulan şiirlerin okuyanı yorduğuna inanıyorum.Şiir insanı yormamalı okuyanlar anlayabilmeli.
Çok güzel bir konuya değinmişsiniz tebrik ediyorum...Saygılarımla her zaman