- 723 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZİN ALLAH KATINDAKİ KIYMETİ SEVGİSİ
Allah ü Teala uçurumun kenarına gelmiş olan insanlığın kurtuluşunu murad etmiş ve sevgili peygambirimizi son peygamber olarak göndermiştir.O bütün Alemlere bir Rahmet ve bir Kurtarıcı olarak gönderilmiştir.O gelmeden önce bütün dünyada büyük bir cehalet ve çok büyük bir zulüm vardı.insanlar Allaha kulluk yerine, putlara ve şeytana tapıyor,kız çocukları diri diri toprağa gömülüyor,kadınlar pazarlarda bir eşya gibi satılıyordu.Adam öldürmeyen eşkıyalık yapmayan,hırsızlık yapmayan adam yerine konmuyordu.Onun gelişi ile İnsanlık layık olduğu izzet ve şerefi kazandı,iyi insanın meleklerden daha üstün olduğu bildirildi.Cemiyetlerde karşılıklı sevgi saygı,merhamet,Hak ve Adalet sevgisi hakim oldu.zavallı mazlumlara reva görülen kan ve göz yaşı durduruldu.Zulüm zorbalık ve şiddetin yerini merhamet şefkat ve sevgi aldı.ÜSTÜNLÜK SADECE ALLAH Ü TEALAYA İÇTEN DERİN SAYGI VE BAĞLILIKTA OLDUĞU ilan edildi.insanlar şeytana,putlara ve insanlara tapmaktan ,Allahın izniyle O yüce peygamber sayesinde kurtulmuş oldu.O gelmeden önce insanlar arasında kaybolan,en büyük kıymetli değer olan Allah için sevgi ve karşılıklı güven tekrar kazanılmış oldu.Çünkü O,güzel Ahlakı tamamlamak üzere gönderilmişti
...O yüce peygamberin Allah indinde çok mübarek bir yeri ve sevgisi vardı.sevgili peygamberimiz yaratılışta ilk, peygamber olarak gönderilişde son idi.önce Onun nuru yaratılmış onun nurundan kainat ve onsekiz bin alem var edilmişti.Muallimi Allahü Teala olduğu için bütün ilimler Vahiy yoluyla kendisine verilmişti.Kendisi MUHAMMEDÜL EMİN,HER BAKIMDAN KENDİSİNE GÜVENİLEN ,ÖRNEK ALINMASI GEREKENDİ.İnsanlık ,ancak kendisini örnek aldığı Ahlakı ile Ahlaklandığı zaman kurtuluşa erecektir. Kendisinin peygamberliğini ispat eden en büyük mucize olarak Kurani kerim verilmiş o yüce kitaba uyan ve Resülüllaha itaat edenlerin ebedi kurtuluşa erecekleri bildirilmiştir.Ve kurani kerim ebedi saadete ermek cennetle mükafandırılma için Allahü Tealanın bir ipi olarak tarif edilmiştir.
Sevgili Peygamberimiz Yüce Allahımızın en çok sevdiği kulu ve mübarek peygamberidir.Bunu Hz.Adem babamız ile Havva annemizin,şeytanın aldatmasıyla yasak meyvedenyemiş olmalarından dolayı dünyaya gönderilmiş olmalarından ve sevgili peygamberimiz sayesinde af edilmiş olduklarından anlıyoruz.Hz Adem babamız ve Havva annemiz çok uzun yıllar Allahü Tealanın kendilerini affetmesi için yalvarmışlar,Affedilmemişler.Nihayet bir gün ( Ya Rabbi Sevgili Habibin muhammed mustafa hürmetine bizleri Affet diye yalvarınca) Allahü Teala( Ey Adem sen sevgili Habibim muhammed mustafayı nerden biliyorsunuz )buyurmuş. Ve bunun üzerine Adem babamız( Ya Rabbi sen beni topraktan yaratmış kendi ruhundan bana ruh üflemiştin.ozaman ben gözlerimi açıp gök yüzüne bakmıştımve tüm arşı alada (LA İLAHE İLLELLAH MUHAMMEDÜN RESÜLÜLLAH) Yazılıydı.İşte ben ozaman anladım ki senin en çok sevdiğin Muhammed mustafandır s.a.v)_ Bu cevapdan sonra yüce Allah( ben sizleri sevgili Habibim muhammed mustafa hürmetine Affediyorum)buyurdu.Ve O mübarek Arafat dağında Affedildiler.Gönüller sultanı Yunus emre bu durumu ne güzel dile getirir.( Arafat Dağıdır bizim Dağımız,Orada kabul olur bizim Duamız,Medinede yatar peygamberimiz,Ya Muhammed canım arzular seni) diyerek. ...
Sevgili Peygamberimizin Allahü Talanın en çok sevdiği kulu ve peygamberi olduğunu şu misaldende anlıyoruz.Şöyle ki,Kıyamet günü diğer bütün Peygamberlerde,ümmetlerinin Affı içinsevgili Peygamberimizden şefaat etmesini yalvarmasını isteyecekler (Bugün senin Duanı mutlak kabul buyurur,geri çevirmez ne olursun bizimde Ümmetlerimiz içinde yalvar, Zira bizim Ümmetlerimiz den Tanrılık iddasında bulunanlar inkarcılar çıktı, onun için bizim kabul edilmez,Bizim yalvarmamıza da yüzümüz yok.) diyecekler.Bunun üzerine de Sevgili Peygamberimiz iki cihan güneşi,( Doğru söylüyorsunuz.) buyuracak.Ve Allahü Tealanın huzurunda secdeye kapanacak ve önce biz çok günahkar ümmetleri için yalvaracak,sonrada diğer ümmetler için...Yalvarırken yalvarırken Allah ü Teala tarafından şöyle bir müjde verilecek..(sevgili Habibim bugün sen istediğin kadar kimseye,Ümmetlere şefaat edebilirsin bu müsaade sana verilmişdir) buyuracak ve Allahımızın Affı merhameti sevgili Pygamberimizin Şefaati neticesinde Affedilip cennetle cemalüllahla mükafatlanalardan olacağız inşaallah.Bizleri kendisine kul Sevgili Habibine ümmet olma şerefiyle şereflendirdiği için Yüce Rabbimize milyarlarca şükürler olsun.
ABDULKERİM KAYA
(Emekli Çarşamba Vaizi) 03.04.2016...ANKARA
YORUMLAR
Teşekkür ederim hocam. Çok değerli bir bilgilendirmeydi.
Selam ve saygılar.