- 1763 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dil ve eğitim
Ağzımızdan çıkan her söz , her kelime farkı anlamlar taşıya bilir , bu anlamlar farklı dilde tanımlana bilir , belki öğretici , nasihat , belkide kurallar olabilir , bizim kendi üstümüze düşen , kendi dilimizin nasıl eğitimle bir bütün olabilir diye düşünmemiz lazım , zaten insanlar düşündükçe eğitilmiştir , bu kavramda farklı yollara gidilse de insanlığı özü evcilleşmeye doğru ilerlemiştir , kimiz zaman aile olmuş , kimi zaman ulus , aslında insanlar bir birleriyle yaşamak için kendilerini eğitmişlerdir , bazende diğer toplumlardan üstünlüğünü kabul ettirmek için farklı diller ortaya koymuştur , aslında her toplum gerek simleri aynı olmasına rağmen başka oluşumlar kurarak kendilerini üstün kılmaya çalışmışlardır , bazıları eğitimle bazıları dillerle ama hiç bir zaman bir birlerinden uzak kalamamışlardır hatta savaşarak kendilerinden uzak kalmalarını istememişlerdir , bu toplumlar kendilerini eğitime dikleri için başka topluluklara saldırarak onları kendi toplumlarına katmıştır , aslında her toplum kendilerini diğer toplumlardan üstün kılmak istemiştir , daha güçlü , daha zengin , daha eğitimli , daha çok dile , kelimeye sahip olmak istemiştir , işte tam burada dilin ve eğitimin önemi ortaya çıkmıştır , hangi toplum daha iyi eğitilmişse o toplum buluşlar , icatlar , şairler , yazarlar , askerler , doktorlar , din adamları gibi bir çok meslek ya araç ortaya çıkmıştır , asıl olan toplumun ihtiyacını eğitilerek aynı dilde farklı mesleklerle o toplumu diğer toplumdan üstün kılmışlardır , bazı toplumlar dile o kadar önem vermişlerdir ki o toplumda milyonlarca kelime türemiştir bu kelimeler aslın o toplumun düşünürlerinin ne kadar eğitimli olduğu ve diğer toplumdan nasıl üstün olduklarını ortaya koymuştur bence bu toplumlar gelişmeye muhtaç kalmıştır , insan önem vermiş ve meyvesini her daim almışlardır , günümüze bakarsak bu ülkeler dünyayı yönetmekle meşguldürler asıl önemli olan insana ve o insanın eğitimine , diline önem vermektir böylece diğer toplumlardan üstün olmasını sağlar , eğitim ve dil bir toplumun bel kemiğidir , hangi yöne bükersen o yöne doğru eğrilir biz toplum olarak insanımıza önem vermeden , eğitimimize hatta dilimize nasıl önem veririz , sadece bir soru sormak istiyorum , eğitilmeden nasıl diğer toplumlardan üstün olabiliriz ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.