BİR ADAM TANIDIM
Bir adam gördüm gece vaktinde, Sigarasını yakmış içiyordu sessizce.Yalnız olduğu her halinden belliydi.
Üstü başı dağınık, üzerinde eski bir gömlek ve çarık misali ayakkabıları ise yırtık.
Derin bir düşünceye dalmıştı.Bu dünyada değildi sanki, perişanlık vardı, dert vardı her halinde, bedeni yıkık bir harabe şeklinde.
Gözleri nemli ağladı ağlayacak, saç sakal birbirine karışmış vaziyette.
Bu saatte kuş uçmaz kervan geçmez bu yerde olduğuna göre garibin yeride yoktu belki de kıvrılıp yatacak?
Benim halim de ondan farklı mıydı sanki...
Yanına yaklaşınca oralı bile olmadı arkadaş dedim sanki sağırdı duymadı.Başını önüne eğmiş bir biçimde yüzünü saklamaya çalıştı.Suratındaki çizgilerde sefaletle geçen zamanın derin izleri vardı adeta.
Biraz bekledim konuşur diye belki, mutluluktan çok uzaktı.Ve sanki sevmesi, sevilmesi yasaktı.
Anlamıştım, yapayalnız biriydi.Birileri ona çok darbe vurmuştu, yaşamaktan bıkmıştı, sevmekten soğumuştu.Ve çok sevmiş gibiydi.
Merak ettim, acaba bunu böyle perişan eden kimdi? Bu kadar düşündüren şey neydi?
Derdin nedir arkadaş? Neyi düşünüyorsun deyince konuşmaya başladı.
Daha kundaktayken terketmiş ailesi.Ne anasını tanımış ne de babasını.
Sonradan öğrenmiş, anasının onu doğurur doğurmaz öldüğünü babasının ise ayyaşın teki olduğunu.
Yine de babamdır demiş her yerde aramış ama bir türlü bulamamış.Yetimhanelerde büyümüş zavallı.
Zengin bir aile onu kendilerine evlatlık olarak almış.İlk başlarda rahat geçen yaşantısı sonradan işkenceye dönüşmüş.Aylarca yediği tokatı anlatırken sesi titriyordu.Soğuk bir odanın ufak penceresinden izlemiş bir süre acımasız hayatı.Kuru ekmek ve bir kaç zeytinle doyan karnı sırtına yapışmış.Etmediklerini bırakmamışlar zavallıya.Ufacık bedeniyle bile çok acı çekmiş.
Acılara dayanamayıp oradan kaçmış ve bu gidişle onun için hayatta kalmanın yaşayabilmenin zorlukları başlamış.
Kaldırımlarda sabahlamış, köprü altlarında yatmış.Yalnızlığa da alışmış sevgisiz yaşamaya da ve bazı günler aç kalmaya da.
Aç kaldığı günleri anlatırken içime içime sığmadı.Çektikleri dayanılmaz bir acı.Hem anlattı hem ağladı.
Kime elini açmış sa bir tokatta ondan yemiş.Ve o aç haliyle, yufka yüreğiyle sevmez mi sanki insan? Belki de daha çok sever.O da birine deli gibi tutulmuş, onu çok sevmiş.
Sevmiş ama sevilmemiş.
Sevilmesi bir yana kız onu görmemiş bile.Her akşam üstü başı dağınık biçimde perperişan haliyle kızın evinin önünde beklermiş ama kız varlığından bile habersiz.
Bazen de kızın evinin bahçesinde sabahlarmış.
Onu bir gün görmese dünyayı kendisine zindan edermiş.Sonunda anlamış işin aslını.Olmayacak duaya amin demekti onun ki.Bu haliyle kim severdi ki onu.Bir dilenciden farksız vaziyetinde koskoca bir aşkın izi vardı oysaki.
O tertemiz kalbinde ki sevgi kimbilir belki de aşkın da ötesindeydi.
Benim aşkım ondan farklı değildi ki...
Anlatırken her ikimiz de gözyaşlarımızı tutamadık.Ne yapabilirdim ki ona ben?
Ne yatacak yerim vardı ne de doğru dürüst karnımı doyuracak param.
Hamallık yaparak kazandığım son param vardı cebimde kalan.Çıkarıp ona verdim ve ondan bir sigara istedim.
Sigaramı yakıp oradan ayrıldım.Fazlasını zaten yapamazdım.Çünkü onun gibi ben de perişandım.
YORUMLAR
ÇÖZEN BERİYE GELSİN
Yürek kendi belirler sevgide ki düzey'i
Seven gönül aramaz ne dip nede yüzey'i
Sevmenin yoktur dili ne güney ne kuzey'i
varsa aşkın sırrını çözen beriye gelsin
Dönülmez yollardayım tüm yollar Ona çıkar
Gözümden akan seller aşıp bendini yıkar
Visâl almış silahı her'gün başıma sıkar
Var'sa AŞK'ın sırrını çözen beriye gelsin
Sevda'da kural buymuş atılmıyor-ki serden
Çaresiz çekiyorsun bir'şey gelmiyor elden
Bekliyoruz selâmın her türlü esen yelden
Var'sa AŞK'ın sırrını çözen beriye gelsin..
Adem Havva'dan beri bu günlere dek gelen
Kerem uğruna yanmış,Ferhat'sa dağı delen
Kays'da Mecnun olup Leyla diyerek yelen
Var'sa AŞK'ın sırrını çözen beriye gelsin
Durak YİĞİT
GönüllerinŞairi
KOCAELİ
https://www.youtube.com/watch?v=pblXxHE1E38
Ne diyebilirim ki birkaç mısra ile bilmem anlatabildim mi şairim..!!...Sevmeyen acı çekmeyen,sevda taşlarına takılıpta tökezleyip düşmeyen mi var..?
Yazı çok güzel olmuş..ellerin yüreğin dert görmesin..
Kąrsî
Çok teşekkür ederim değerli Üstadım.
Gönül sesiniz daim olsun.
Yorumunuz onur verdi.
Beğenen, yorum yapan ellerinize, yüreğinize sağlık.
Selam ve saygılarımla.
Ya adamım ben de bir kadın tanımıştım. Yazı başlıkları aynı olmuş. En iyisi biz o kadın ve adamı tanıştıralım.
Eksik olma ...
:)
Kąrsî
Teşekkür ederim değerli Kalem.
Selam ve saygılarımla.
Hayat en yakından sevgilim olur ' bildiğim ve bilmediğim her acıyı ve hüznü kendisinden öğrendim.
fakat hayatın başka bir yüzü de var ' siz ona nasıl bakarsanız o da aynısını yansıtır size.
bence tek ortak noktanız aşkta kazananların yalan oyunlarını bilmemeniz.. hayat iyi rol yapanların merkezi. tıpkı sever gibi görünüp .. sevmeyenler gibi..
galiba kötü bakıyoruz şu günlerde hayata..
güzel bir deneme.. tebrikler.. nicelerine dileğim .. sevgiyle kal...
Kąrsî
Çok teşekkür ederim sevgili Şaire.
Beğenen, yorum yapan güzel gönlüne sağlık.
Sevgiyle kal.
ilginç hayat nelere gebe sen benden dertlisin ben senden demiş şair kutlarım dertler paylaştıkça azalır selamlar sevgiler
Kąrsî
Çok teşekkür ederim değerli Kalem.
Beğenen, yorum yapan gönlünüze sağlık.
Selam ve saygılarımla.