- 466 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Salih Abi ile Sohbetler 1
Öyle gezerken bir yerlerde dinlenmek için çay molası vermeyi severim. Bir gün öyle iki alt mahalledeki Salih Abi’nin kahvehanesinde bir çay molası verdim. Tavşankanı bir çay diye seslendim içeri ben seslenince içerden o mahalleden bir genç geldi yanıma abi sana bir şey sorabilir miyim? diye. Sor dedim. Yazılarını takip ediyorum da hep aynı cümle ile başlıyor sebep ne dedi. Ve cümleyi o söylerken ben içimden tekrar ettim. Gecenin kıyısında yürürken, Hayata dair notlar alıyoruz. Diyeceksin ki gece sahil kıyısında falan mı dolaşmayı seviyorsun o sıra ilham meleklerin mi geliyor diye. Aslında evet sahil kıyısında dolaşmayı severim ve zihnimi boşaltıp aklımdakileri bir araya getiririm ama değil. Sakın bana deme benim aklıma ya kaçarken yada helada bir şeyler gelir diye. O işin komedisidir aslında biz ne yaptığımızı hayallerimizi gece kafamızı yastığımıza koyduğumuzda düşünür ve ona göre o kıyıda gezerken notlar alırız ne yaptık ve ne yapacağız diye. Bu yüzden diyorum diye de. Sen nereye bakıyorsun öyle beni dinlemiyor musun? Tabi canım tabi dinliyorsun da gözün kaydı yanımızdan geçen 18 yaşlarındaki güzel kıza değil mi? Sen de daha 19 yaşındaydın dimi? Sende haklısın aklın beş karış havadadır senin neyse ne diyordum. O ara çaylar bitmiş birer çay daha söyledik. Anlaman için bir kere o beş karış havada olan aklın ya 10 karış havaya çıkmalı ya da tam yerine oturup beş karış inmeli aşağı. Gecenin kıyısında yürürken ya kıyıdan yürüyeceksin ya da denize açıklara doğru gideceksin. Daha da hayalperest olacaksın. Bu sırada ne olursa olsun not almayı bırakmayacaksın ama ister kıyıdan gezip makul bir hayat yaşayacaksın ya da denizin en derin yerinde yüzeceksin hayallerinin peşinde koşarak adın deliye çıksa da. Ne olursa olsun gecenin kıyısında yürümeye de not almaya da devam edeceksin. Geceyi anladık da diyeceksin not neyin notunu değil mi? İnsanların hayatın yediğin kazıkların yani tecrübelerin ayrıntıların ki hayat ayrıntılarda gizlidir. Mesela demin ki kızı. Kimi abi Zeynep’imi? Adı artık her neyse. Salih Abi çayları tazele diye sesleniyorum içeri. Ne yapar neden hoşlanır diye ama rahatsızlık vermeden yapacaksın bunu sonra güzel bir sürpriz belki bir sohbet için yanıma gelirsiniz beraber. İnşallah abi,diyor ve ikimizi de ufak bir tebessüm alıyor. Not alacaksın mesela dostlarını sonra araya zaman ve mekan girerse ne kadar değiştiklerini eğer aynılarsa sana karşı zaten gerçekten dostlarındır onlar adlarını en başa not etmelisin. Not etmelisin aşklarını hayallerini dostlarını tecrübelerini hayatın sana attığı golleri kazıkları. Yani hayallerin nerede sen neredesin. Neyse çay molası dedik demliği bitirdik.
Karalayıcı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.