- 334 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tekirdağ Saray ilçesi ziyaretimiz üzerine bizimle yapılmış bir röportaj
İşitme Engelli Yazar Turan Yalçın “ Saray adı üstünde Saray gibi bir ilçe”
Tokat’ta yaşayan 35 yıldan bu yana Tokat yerel basınında yazılar yazan işitme engelli yazar Turan Yalçın geçtiğimiz günlerde Saray’da yaşayan İşitme Engelli Milli Hentbolcü Tugay Gündoğdu’yu ziyaret etmek için Saray ilçesine gelmişken onunla bir röportaj yapalım dedik.
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
TURAN YALÇIN -1967 Tokat Pazar ilçesi doğumluyum. Ortaokul 1. Sınıfta menenjit hastalığı sonucunda işitme engelli oldum. Okuluma devam ederek Ortaokuldan mezun oldum .Liseyi Pazar’da okumaya başladım. Lise 1 de iki sene üst üste sınıfta kalmama rağmen daha sonra çok okuyarak okumaya adeta aşık olarak liseyi tamamladım. Daha sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinden mezun oldum. Türk Telekom’da memur olarak çalıştım ve Şu an il Halk Kütüphanesinde memur olarak çalışmaktayım. Evli ve 2 çocuk babasıyım.Yayınlanmış 5 kitabım bulunmakta ve Okullarda konuşmalar yapmaktayım.
SORU- Saray’a gelmenizin sebebi nedir?
TURAN YALÇIN- Bir süre önce sosyal medya aracılığı ile tanıştığımız ve sıkı dostluk kurduğumuz İşitme Engelliler Milli Hentbol Takımının sempatik oyuncusu Tugay Gündoğdu’ya sürpriz ziyaret yapmaktı.Çoktandır Saray’a gel bizi ziyaret et, yaşadığım yeri gör derdi. Bende İstanbul da 14. Kasım.2015 tarihinde Kemerburgaz Üniversitesi Şişli ve Bakırköy Kampüslerinde birer konuşma yapmıştım.O zaman Tugay da yanımdaydı. Öğrenciler İşitme engellilere yönelik ne yapalım derken “İşitme Engelli Okullarını ziyaret ederek onlara “Engelleri Aşanlar” kitabımızı hediye edelim demiştim. CNR de 7 ülkeden 27 engelli yazar etkinliğine davet edilince bu etkinliği de yağalım diyerek İstanbul’a gelmişken 1 gün önceden gelerek Saray’da Tugay Kardeşimizi ziyaret ederek iş arkadaşları ve ailesi ile tanışalım mora verelim diyerek gelmiştim. Bu ziyaretimizin Tugay’ı duygulandırması ile bende mutlu oldum. Hem de ilerde yayınlanacak kitaplarımda Saray ı anlatmak isterdim. Biraz da mekan incelemeleri yapayım diyerek geldim. “Okumakla Var Oldum” adlı kitabım henüz çıkmadı ama Tugay dan bahsettim. Saray’dan bahsettim. “Engelleri Aşanlar” kitabımda da yeni baskılarında Tugay’a yer vermeyi düşünüyorum.
SORU- Tugay’a değer vermenizin sebebi nedir?
TURAN YALÇIN- Tugay, çok samimi sevecen, çevresine pozitif enerji yayan bir insan. Böyle insanları desteklemeyi ben severim. Tokat’ta bizden faydalanan gençlere dergiler ve kitaplar vererek onları motive etmeye gayret ederim. Hele İşitme Engelli Başarılı insanlarla dostluk kurarak onları kitaplarımda tanıtmak ziyaret etmek röportajlarda tanıtmak senelerden bu yana yaptığım şey bu yüzden Tugay da değer verdiğim insan. O’nun da beni sevdiğini, değer verdiğini görmek O’na daha çok değer vermeme sebep oldu.
SORU- Saray’ a ilk gelişiniz mi?
TURAN YALÇIN- 1991 yılında da gene sevdiğim bir arkadaşımızı ziyarete gelmiştim.25 yı aradan sonra yeniden gelmek güzel Saray’ın güzelliği hiç değişmemiş.
SORU- Yayınlanan kitaplarınızın sayısı konusu nedir?
TURAN YALÇIN- yayınlanan 5 kitabım var ve son iki kitabım az yayınlarından çıktı. “Recep Yazıcıoğlu’nun liderlik sırları “ ve “Engelleri Aşanlar” kitabımızı Saray Kaymakamına ve Belediye Başkanına hediye edecektik ama yerlerinde yoktu. Belediye Başkanı N azmi Çoban’a Tugay aracılığı ile yolladım sonradan .
SORU- Basında çok yer alan bir engelli yazarsınız. Bunun sebebi nedir?
TURAN YALÇIN- Başarılıysanız , engelli ve üstelik başarılıysanız kıskanan da olur takdir eden de kıskananlar pek belli etmez de takdir edenler basında yer veriyorlar ve sağ olsunlar bizi kamuoyuna tanıtıyorlar. Bizlerde bizi seven ve değer verene daha çok değer veriyoruz işte.
SORU- Kitaplarınız çok satmasa da bilinçlenen insanlar oluyormuş.
TURAN YALÇIN- Kitaplarımda genellikle başarılı engellilerin hayat hikayesi var en son çıkan “Engelleri Aşanlar” kitabımda 60 kadar yerli ve yabancı başarılı insanın hayat hikayesi farklı üslüpla ve farklı bir yöntemle yazıldığı için okuyup bilinçlenen hayatını sorgulayan “ Onlar başarılı olmuş ben sağlamım bende başarılı olabilirim” diyen çok insan oluyor. Bu da bizi mutlu ediyor. Yani engelli bir yazarın insanlara konuşmaları kitapları ile yol göstermesi güzel şey.,
SORU- Recep Yazıcıoğlu’n un liderlik sırları kitabınızı okuyarak bende kaymakam olayım diyenlerde olmuş.
TURAN YALÇIN-Kitabımızı gittiğimiz yerlerde Kaymakam ve Valilere falan hediye ediyorum Kitabı okuyarak etkilenip bende Vali Kaymakam olayım çok güzel bir hayat yaşamış Recep Yazıcıoğlu diyenler oluyor. Konferanslarımızda “İşitme engelli insan bu kadar güzel konuşamaz siz işitme engelli değilsiniz galiba “ diyenler oluyor ama ben hiç duymayan işitme engelliyim ama çok okur düzgün ve etkili konuşma kitaplarını okuyarak hayatıma uygularım. Okumanın okumayı sevmenin gücü bu işte.
SORU- Gençlere yol göstermek nasıl bir duygu?
TURAN YALÇIN- Gençlere özellikle yakınlarımızdan başlayarak gençlere örnek olmak güzel bir duygu tabii ki. Bunu ancak yaşayan bilir. Saray da okullarda MYO da Kaymakam Ya da Başkan davet ederse Tugay ile konuşmalar yapmak beraber engelli yakınlarına moral vermek isterdim. Başkan ya da Kaymakam kitaplarımızdan alıp da beraber gençlere hediye edebiliriz beraber Kaymakam Alp Arslan bey ve Belediye Başkanı Nazmi Çoban ı ziyaret ettik ama yerinde yoklardı . Kitaplarımı sonradan Tugay ,ile başkana yolladım.
SORU- Son olarak neler anlatacaksınız?
TURAN YALÇIN- Bugün Tugay Kardeşimi ziyaret etmekten ve O’nunla Saray’da gezmekten Teski çalışanları ile tanışmaktan mutluluk duydum. Saray’a yeniden gelmek okullarda konuşmak, Tugay ın ailesi ile tanışmak kitaplarımda Saray’dan bahsetmek bana mutluluk verecek Saray adı gibi gönlü saray gibi geniş ve güzel olanların ilçesi.