- 1318 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇANAKKALE'Yİ ANLAMAK
Yorgun,yaşlanmış,biçare düşmüş bir osmanlı imparatorluğunun ardından,yekpare ve tek vücut olmuş düşman silsilesinin,bir Milleti tarih sahnesinden silmek istemesinin adıdır Çanakkale..Bu öyle bir destandır ki;yok olmakta olan bir milletin,bütün şer ittifaklarına karşı toptan yok olmayı göze alarak;namus için,vatan için,din için hiç gözünü bile kırpmadan savunmaya geçtiği ve bir çok vatan evladının şehadet şerbetini içtiği muhteşem bir destanın adıdır Çanakkale...
Nasıl ki alına yazılan yazılar değiştirilemiyor ise,Milletlerin alınlarına yazılan yazılar da er ve ya geç tecelli etmekte,değiştirilememektedir.Türk Milletinin de alnında bir yazı olacak ki,bu zorlu sınavdan geçti denilebilir..
Onbeşliler,mektepliler daha neler neler..Hiç gözünü kırpmadan bu güzelim Vatan için hakka yürümediler mi.Asla akibetlerini düşünmeden,bir adım sonra şehit olacaklarını bile bile yürüdüler,canla başla düşman üzerine..Adeta ölüm için,adeta kutlu bir çağrıya ölesiye bağlanmış gibi,teker teker içerek şehadet şerbetini..
Peki atalarımız bizlere bu güzelim vatanı bırakırken acaba nasıl bir düş ile çıkmışlardı dersiniz yola..Onların gayeleri sizce de bu vatana namahrem eli değdirtmemek değilmiydi? Soruyorum size Çanakkaleyi geçilmez kılan en temel ruh hali bu değilmiydi? Elbette ki buydu..
Herkes üzerine düşeni yapmıştı,düşman düşmanlığını,şanlı ordularımız da gereğini yaparak sefil güruha Çanakkale’yi mezar kılmıştı..
Öyle bir destandı ki tarihe altın harflerle geçmişti,öyle bir destandı ki ikiyüzellibinin üzerinde şehit verilmişti..
Çanakkale evet,asla anlatmakla bitemeyecek kadar uzun,asla tarif edilmeyecek kadar da kutsal bir destan.Ne cümlelerimiz yeter onu anlatmaya nede bilgi hazinemiz..
Ama en azından onu anlayabiliriz,önümüze ışık olarak da yeter ve artar bizlere.Öyle ise ne yapmalıyız;öncelikle şunu hiç bir zaman unutmamalıyız,bizlere o gün bunu reva görenler tarihin her devrinde var oldukları gibi bundan sonra da var olacaklardır.Bundan sonra da gözlerini kırpmadan ve hiç bıkmadan bu kahpeliklerini devan edeceklerdir ve bizlerle sonsuza dek savaşacaklardır..Sosyo ekonomik olarak,terör olarak hiç bir zaman bu işin peşini bırakmayacaklardır.Bizlere düşende yeni nesilleri bunun bilincinde olarak yetiştirmek ve bunu kuşaktan kuşağa aktarmaktır..
Ali Rıza Coşkun
20.03.2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.