- 295 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
16 Marta selam olsun(2)
(Sanki dün gibiydi...
Bir selam yazısı yazmıştım 16 Marta ve burada.
Tam dört yıl geçmiş.)
Uzatmadan kısaca duygularımı paylaşmak istiyorum.
Bugün öğretmen okullarının kuruluşunun 168.yılı.
Yani 16 Mart 1848’den bu güne kadar oldukça uzun bir süre geçmiş.
Her ne kadar artık bu adla anılan eğitim -öğretim kurumları kalmadıysa da bizim kuşağın "dünyasında" çok önemli yeri vardır 16 Martın.
Öğretmen Okulu ilk olarak İstanbul’da açılıyor iken,Edirne Erkek Öğretmen Okulu da 1882 de açılmış;benim üç yılım da burada geçmişti.
Geçen sohbet ettiğimiz bir başka meslektaşım da Sivas Öğretmen Okulu mezunuymuş.Onun da kuruluşu 1881’e gidiyor.
Evet gerçekten bu "tarih" tarih oldu ve oldukça geride kaldı.Yani dünde kaldı.
Ama "dünler" önemli!
Shakespeare ’nin şu güzel sözündeki gibi:
-Bütün dünler,bugünü aydınlatan fenerlerdir.
Dilerim genç kuşaklara bu tarih bir ışık tutar da,hem alan bilgileri,hem pedagojik formasyonları ve hem de genel kültürlerine katkıda bulunur.
Unutmayalım ki,"İçine koyacak bir şeyiniz varsa,bir günün bin cebi vardır."der Nietzsche.
YORUMLAR
Değerli Hocam.
İşin doğrusu '' 16 Marta selam olsun'' Diye bir başlık görünce şaşırdım önce. Çünkü tam da benim üniversite hayatımın son yılı olan 1978 de ve benim Üniversitem olan İstanbul Üniversitesi önünde 16 Martta 7 sol görüşlü öğrencinin ölümü ile sonuçlanan bir öğrenci çatışması yaşanmıştı. ''Acaba o olayı mı ele aldı Sabri Hocam'' Diye düşündüm önce.
Yazıyı okuyunca çok farklı bir konu olduğunu gördüm.
Evet...Doğru. Öğretmen okullarının açılışı da 16 Martta olmuştu.
Selam ve sevgilerimle.
sabri ayçiçek
Siz de ço iyi bilirsiniz ki diğerleri de şunlar:
1-16 Mart 78.
2-16 Mart 88.Halepçenin bombalanması.
3-16 Mart 20.İstanbul'un "resmen İngilizlerce" işgali...
Bu bağlamda tarihi canlı tutmak açısından 1848'e bir yolculuk etti.Dilerim genç kuşaklara bir katkımız olur.
Selam ve güzel günler dileğimle.Hem de her şeye rağmen.