- 5743 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLULUK
Uçuşan kuşların kanadına mı yoksa yemyeşil ovalar inat heybetle yükselen boz dağların yamacına mı gizlenmişti mutluluk?
Belkide senin onu aramak niyetiyle dolaştığın diyarlarda sana onun tarafından ayrılmış bir payın yoktu. Kim bilir bir gelinlik çağına gelmiş güzelin mahcup pembeliğiyle gülümseyen yanaklarında gizlenmiş yahut umursamaz kahkahaların yasal uyuşturucular eşliğinde nedensizce savrulduğu bir mekânda tütsülenmiş bir gönlün imdadında dilsiz kalmıştı. Belki de mutluluk ile senin aranda saat farkı vardı. Sen uyuduğunda o uyanıyor, sen uyandığında ise uyuyor olamazmıydı, neden olmasın? Tahminime göre mutluluğun coğrafyası çok geniştir.
Şöyle bir düşündüğünde onu aramak için ne kadar çok zaman tükettiğin aklına geliyor ki çıldıracak gibi oluyorsun. Ne işin var kardeşim diye çekişiyorsun kendi kendine.
Benden ufacık bir tavsiye, bırak şu mutluluk meselesinin iç yüzünü kurcalamayı. Elindekiler ile yetinmeyi bil. Dünya yüzünde her an doğup her an katledilen takılma fazla. Hem o şuh edasıyla bar taburesinde demlenirken kime gülümseyeceği kestirilemez hafif meşrep kadına benzemez mi mutluluk dediğin? Mutluluğun onu arayanlara tesadüf ettiği pek az rastlanmış bir olaydır. Çünkü mutluluk biraz da zamansızdır, ecel gibidir bir nevi. Şu ahir ömründe evde hesaplanmış mutlulukların çarşıda iflas ettiğini görmekten sıkılmadın mı daha? E e, o zaman? Neden hala yel değirmenleriyle savaşıp duruyorsun? Hemen yanı başında olanlara sana verdikleri sevgiye dünyada karşılık olabilecek bir aha biriminin keşfedilmediğini söylemiyorsun? En sevdiğin yemek olan zeytinyağlı yaprak sarmasının lezzeti mi değişti? Seni kucaklayan dostların yanında değiller mi? Yoksa aman Allah’ım devası olmayan bir hastalığın esirimi oldun? Gözlerin görmez, kulakların işitmez mi oldu? Felç mi indi vücuduna? Bir iftiramı atıldı üzerine çamurunu temizleyemediğin? Zindanlara mı kapattılar seni? Gün ışığına hasret mi kaldın? Yoksa sen mutluluğu özgürlükte, sevgide, şefkatte, esenlikte, afiyette aramayan birimisin? Bunlardan biri elinde olmasa gerçekten mutlu olabilirmisin? Hiç zannetmem! Sana saydıklarımın sadece birisiyle ömrü boyunca mutlu olacak onlarca birey tanıyorum. Benim tanımamın haricinde bunların birinin eksikliğinden ömür boyu mutsuz olacak bireylerin de var olduğunu biliyorum. Bu satırların sonuna geldiğinde sana yapılmış samimi bir çağrı duyacaksın. Öyle ki gereksiz kuruntularından kurtulup mutlu bile olacaksın. Zira elinde olanlara kıyasla olmayanların her zaman çoğunlukta olacaktır.