ANADOLU ERENLERİ VE BİZ
ANADOLU ERENLERİ VE BİZ
Hallac-ı Mansur, Ebül Vefa, Ahmet Yesevî, Hüseyin Gazi, Seyyit Battal Gazi, Baba İlyas, Hacı Bektaş Velî, Ahi Evren, Mevlana Celaleddîn Rumî, Sarı Saltuk, Karaca Ahmet, Hıdır Abdal Sultan, Sarı İsmail, Abdal Musa, Şeyh Edebalî, Şeyh Safî, Geyikli Baba, Taptuk Emre, Aşık Paşa, Akyazılı Sultan,Sultan Şucaeddin Velî, Kaygusiz Abdal, Yunus Emre, Kolu Açık Hacım Sultan, Seyit Ali Sultan (Kızıl Deli), Otman Baba, Barak Baba, Hacı Bayram Velî, Fazlullah Hurufî, Seyyid Nesimî, Balım Sultan Pîr Sultan Abdal, Şah İsmail (Hataî), Kalender Çelebî, Oğlan Şeyh (İbrahim Maşukî) Anadoluya barış kardeşlik dürüstlük,hakkaniyet,adalet,bilgelik,fazilet getirmişlerdir.
Yaradılanı Yaradandan ötürü seven felsefi bir inanç oluşturulmuştur
Sevgi, saygı, hürmet, hoşgörü, asalet öz, medeniyet, insanlığın özünü oluşturmuştur.
Ne yazık ki günümüzde bu felsefeden ülke insanımızın uzaklaştığını görüyoruz
Manevi insani değerlerde bir zayıflama, bir cılızlaşmayı görüyoruz
Saygı sevgi yerini umursamazlığa, hoş görü merhamet yerini acımasızlığa, dindarlık yerini kindarlığa, dostluklar yerini kine, zana, öfkeye, yardımlaşma yerini çıkara, yalakalığa, medeniyet yerini gericiliğe, arif yerini cahile bırakmış
Bana değmeyen yılan misali dugu, düşünce, algısı hâkim benlik yalnız ben duygusu hâkim
Ortak değerlerimiz, ortak inançlarımız,ortak kültürümüz,ortak renklerimiz,paspas altında
İnsanlık vicdanı, insanlık izanı yok ortada, ne dersiniz?
_____Ali Cemal AĞIRMAN____
YORUMLAR
Yazinizda isimlerini andiginiz degerli kisilerin hepsinin Anadolu'ya katkisi olmustur fakat içlerinden Anadolu'ya hiç ugramamis olanlari var. Tabiki iyi niyetle yazmissiniz fakat acaba Anadolu Erenleri yerine, baska bir sekilde mi ifade edilmeliler, öyle ya Anadolu'ya hiç gelmemis olan bir Ahmet Yesevi, fakat Anadolunun her santimetre karesinde Yesevi'nin izleri görülüyor kendisinden 800-900 sene sonra hala...
Tesadüf ya iste, onun hakkinda yazi paylasmistim bende yeni, hatta iki bölümde anca tamamladim, geç vakitte yazdigim için tamamlayamamistim...
Saygilarimla,