- 638 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ABAZAN ATAKAN
İlk kez okula gitmeye bu kadar istekliydi Atakan..Sabahın 7’sinde yatağından zıpladı...Anasının hazırladığı şokella ekmeği yutarcasına yedi...Şokella bulaşan parmaklarını yalayarak odasına gitti..Gömleğini,kravatını giydi...Evden çıkıp koşar adımlarla kendini yollara attı..Hayat bir okyanustu Atakan için...Kimi zaman durgun,kimi zaman dalgalıydı..Bugün diğer günlerin hepsinden farklıydı..Çünkü bugün tsunami zamanıydı..Çünkü bugün lise 1’den beri sevdiği kıza aşkını ilan edecekti..
Derslerin hemen bitmesini istiyordu..Her ders büyük bir sabırla tenefüs zilinin çalacağı anı bekliyordu..Sonunda onu 3.tenefüste koridorda gördü..Diğer kızlarla beraber tuvalete gidiyordu..Belki sıçmaya gidiyordur rahatsız etmeyim diye düşündü..Sınıfına döndü..4.tenefüs yine koridorlarda bir radar edasıyla onu aramaya başladı..Yine bir grup kızla birlikte tuvalete giderken gördü onu..’Lan bu kız niye her tenefüs tuvalete gidiyor,prostat mı acaba?’ diye düşündü..Fakat unuttuğu birşey vardı..Kızlar lisede tuvaleti bir sıçış yeri olarak değil,aynaya bakıp ve süslendikleri,dedikodu yaptıkları,sosyal bir merkez olarak görürlerdi..
Atakan’ın sabrı taşmıştı..Son tenefüs tuvalete giderken kızın yolunu kesti...Kız şaşkındı..
-Gülcan seninle birşey konuşmam lazım..
-Tamam konuş ama çok acil tuvalete gitmem lazım..
-Yaw 3 tenefüstür tuvalete gitmiyormusun zaten.
- !!!!
Atakan’ın eli ayağına dolaşmıştı..Sürekli kekeliyordu..Gözbebekleri büyümüş,rengi solmuştu...Sağ elinin tüm parmaklarını sırayla kemiriyordu...Gülcan,Atakan’ın ne diyeceğini sezmişti..Zaten Atakan’ın ağzı hariç tüm organları aşkını bas bas bağırıyordu...Gülcan her kızın yapacağı adice şeyi yaptı..Atakan’ın ne diyeceğini çok iyi bildiği halde çocuğu heyecandan sıçırtana kadar saf ayağına yattı..
-Gülcan benimle düzeyli bir ilişkiye girermisin..Uv,yaw,Ayh,Gıf..Yani ilişkiye girer misin derken,öyle değil..off
-Anladım Atakan ne demek istediği..
’Anladıysan birşey söylesene şerefsiz’ diye düşündü Atakan..Gülcan hala tek kelime söylemeden,mal mal ona bakıyordu..
-Yaw Gülcan benimle çıkarmısın?
-Ya bu teklifin beni mutlu etti ama seninle çıkamam..Sorun sen değilsin ama biliyorsun ÖSS kapıda..Şu an derslerime odaklanmam lazım..
Dünya Atakan’ın başına yıkılmıştı..Hiçbirşey söylemeden sınıfına döndü..Çantasını aldı ve son dersten kaçtı..Eve varır varmaz kendini odasına kilitledi..O akşam ev halkından hiçkimseyle konuşmadı...Tüm gece sessizce ağladı..Ertesi gün okula gitmedi..Ertesi gün de..Ertesi gün de...
* * *
Saat öğlen 12 olmuştu...Yatağımda dönüp duruyordum..Acaba arkadaşlarım şu anda neler yapıyordur diye düşündüm..Bazıları bir işte çalışıyor,bazıları ders çalışıyor,bazıları geziyor,bazıları ise sevgilisini koluna takmış,Bebek’te 3-5 tur atıyor olmalıydı..Ben ise bir bok yapmıyordum..’Ne kadar boş bir insanım’ diye düşündüm içimden...Ama sonra düşüncemi değiştirdim..’Ne güzel yatıyorum işte şimdi televizyonun başına geçerim birde elime bir bardak kola aldım mı işte hayat budur’ dedim..Tam televizyonu açmak için salona yöneldiğimde ev telefonu çalmaya başladı..Arayan babamdı..’Dükkana gelmicek misin eşşek herif’ dedi...Hemen pantolonumu giydim,dükkana gittim.....
Dükkanda işler her zamanki gibi durgundu..Dükkanın önüne sandalye atmıştım,yoldan geçenleri seyrediyordum..Birazdan yoldan Atakan’ın geçmekte olduğunu gördüm..Kafası yere doğru eğikti..Duruşuyla 1 kilometre öteden ’Ben depresyondayım’ diye bağırıyordu...Yanına koştum...
-Atakan napıyon lan?
-İyiyim abi..
-Eminmisin lan iyi olduğuna?
-Evet..
-Vaktin varmı gel senle bi playstation yapalım..
-Olur..
Tüm yol boyunca sevdiği kız tarafından nasıl reddedildiğini anlattı Atakan bana..Sonra playstation kafeye vardık ve maç yapmaya başladık...Ben aklımı bir türlü oyuna veremiyordum çünkü Atakan için gerçekten üzülmüştüm..Onu rahatlatacak bir konuşma yapmalıydım..’Atakan bak bu kız milleti hep böyle,sana kızmı yok lan,buluruz en kralından’ dedim fakat ben konuşurken Atakan bana gol atmıştı ve suratı asık olmaktan çıkıp son derece yavşak bir şekle dönüşmüştü..Baş parmağını işaret parmağı ile orta parmağının arasına sokarak nah yapmak suretiyle bana ’girdimi girdimi’ diye bağırıyordu...O andan itibaren ben ne zaman konuşmaya kalksam Atakan bana gol attı ve nah yaptı...Çok fena hırslandım,Atakan bana bir gol daha attığı ve nah yaptığı sırada dayanamayıp Atakan’a bir tane tokat attım..
-Ne vuruyorsun abi?
-Ulan ne gol atıp duruyorsun göt!
-Vur abi sende vur,hayat vurmuş bana sende vur...
Atakan bu bunalım kokan cümleyi söyledikten hemen sonra,vurduğum tokatın ve yaşadığı olayın etkisiyle hüngür hüngür ağlamaya başladı...Yüreğim paramparça olmuştu..Omzunu sıvazladım,’burda senle rahat konuşamıcaz gel bi bara gidelim,kafayı çekelim’ dedim..
-’Abi saat öglen 3..Ne barından bahsediyosun.Hem biz bara gitmeyiz ki arka sokaklarda içeriz..’ dedi Atakan..
-’Doğru lan gel o zaman Burger King’e gidelim..’ diye cevap verdim..
-’Abi bende para yok.Orası bana fazla aristokratik gelir şimdi..’
-’Tamam lan tamam gel Şampiyon Kokoreçe gidelim..’
Beraber şampiyon kokoreçe gittik..Şampiyon Kokoreç Denizli’nin en ünlü kokoreçcisiydi ama yaklaşık 15 metrekarelik büyüklüğüyle Denizli’nin en büyük kokoreçcisi olmadığı kesindi...O kadar küçüktü ki dükkanın iki zıt köşesinde oturan iki insanın ele ele tutuşması mümkündü..Siparişleri verdik ve beklemeye başladık..
-’Abi 17 yaşıma geldim,hala hiç çıktığım olmadı..Ne yapıcam bana bir fikir ver’ diye zırladı Atakan..
-’Atakancım, ben de 20 yaşına girdim..Üniversitede okumama rağmen hiç bi kızın peşinde koşmuyorum..Ne güzel yalnızım lan işte..Dert yok,tasa yok.Sen niye şikayet edip duruyorsun?’
Atakan ’Ben karı istirem’ der gibi bir bakış attı bana..Tekrar konuşmaya daldım..
-Bak Atakan madem öyle,sana biraz tecrübelerimi aktarma zamanım geldi..Bak beni iyi dinle..Öncelikle aşk ilişkilerinde önemli olan iç güzelliktir diyen herkes ama herkes YALAN SÖYLÜYORDUR..Her zaman önemli olan dış görünüştür..Bunu unutma..Kızlar için erkekler 3 gruba ayrılır..Yakışıklı erkekler,eline yüzüne bakılabilir erkekler ve tipsiz erkekler...Sen ve ben bu ikinci gruba giriyoruz aslanım..Çok yakışıklı değiliz ama elimiz yüzümüz düzgün..Çok yakışıklı olsaydık hiç sorun olmazdı ama biz öyle olmadığımız için tek bir silahımız kalıyor..
-’Neymiş abi o silahımız ’ dedi Atakan ve yavşaklar gibi kahkaha attı..
-Ulan düşündüğün şey değil,lafı şeyinden anlama..Dilimiz koçum dilimiz..Ağzın iyi laf yaparsa istediğin kızı götürürsün,koluna takarsın..
-’Abi ben kızı koluma takmak istemiyorum ki..Ne yapayım koluma takıp..Benim amacım farklı..En kısa zamanda birini yatağa atmalıyım..’ dedi Atakan..
Beynime kan gitmişti..Sesimi yükselttim hatta bağırmaya başladım...Şampiyon Kokoreç’teki herkes bana bakıyordu..
-Lan sen kızları bir cinsel obje olarak gördüğün için kaybediyorsun..Onlar da bir insan..Eğer onlara insan gibi muamele edersen,işte o zaman aradığın kızı bulursun..Sen ne sapık herifsin lan? Vereyim paranı da git kerhaneye.Git lan kerhaneye paranı ben vericem şerefsiz..
Bu konuşmayı yapınca Atakan’ın kendinden utanacağını ve doğru yolu bulacağını düşünüyordum...Atakan ağzındaki kokoreçi yutar yutmaz heyecanla cevap verdi..
-Abi çok makbule geçer ver bi 40 lira da gideyim kerhaneye..Yemin ederim, çok kötü durumdayım..Ellerim nasır bağladı...
’Senin ağzına sıçayım Atakan’ dedim ve masadan büyük bir hızla kalktım..Büyük bir sinirle eve doğru yola koyuldum..Yolun ortasında birden cep telefonumun çaldığını farkettim..Arayan Atakan’dı..’Abi kerhane parasını vermedin,bari kokoreçlerin parasını ver,cebimde beş kuruş param yok..Adamlar bana pis pis bakıyo,şimdi beni zikicekler,mahsur kaldım burda’ dedi..Telefonu suratına kapadım ve hiç acımadan onu öylece bırakıp eve döndüm..
O gün Atakan’la son görüşmemiz oldu...
İSMAİL PİSER
comatose.blogcu.com
YORUMLAR
Yazının başlığının "doğru" olmadığını düşünüyorum.
"Başına vurma" anlamına gelen kelimenin aslı "abazan"dır.Yani bir harf eksik kalmış ama ortaya da bir halkı olumsuz gösteren durum çıkmış.
Abaza,Abhazya halkının adıdır...
Doğrusu "Abazan Atakan" dır.
Umarım net olmuştur.