- 1254 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
KÜÇÜK MUTLULUKLAR BÜYÜK SEVİNÇLER
Küçük mutluluklarla yetinmesine bilmek . Ne anlamlı ve insani bir söz ve bunu bilmeyenimiz yok. Ancak özellikle zamanımızda bu ne kadar geçerli ve uygulanır bir durumdadır derseniz. Bu her insanın kendi bakış açısı ve yürek anlayışıyla ilgili bir durum olsa da toplumun çoğunluğunun ömrü ya inanmadığı, hayatına geçiremediği sözleri diline pelesenk etmekle geçmiştir ya da ciddi söylemler edip idealleri uğruna hayatlarından vazgeçmişlerdir.
Bir bireyin şekillenmesinde başta aile,genler, ortam, yaşadığı yöre ve içinde bulunduğu olumlu ya da olumsuz koşullar etkili olsa da, asıl etken Allah vergisi özelliklerdir daha çok. Yumurta ikizlerinin bile farklı karakterlere sahip olduğunu görmek buna en kestirme örnek sayılmaz mı.
Yıllardır birlikte yaşadığım Allah’ın emaneti tek evladım olan kızımın üzerinde etkim ve rolüm ne kadar olmuştur.
Kızımla benzer yanlarımız da var benzemeyenler de. Aşırı duygusallık. Minicik şeylerle mutlu olmasını bilmek. Kendimizi unuturcasına başkaları için yaşamak. Bunlar başta gelen benzerliklerimiz.
Bu gün elinde mimozalarla şöyle bir bir yazısına rastladım facebook sayfasında.
"Mimozaaaaa...Sen ne kadar harika bişeysin...Grace Kelly, Audrey Hepburn gibi bişeysin..Mimoza, papatya, fulya gibi harika çiçekler dururken..Orkide, gül neden bu kadar revaçta ve talep edilirler…Çok saçma.."
Bunu görünce ben de arkadaşımın bana hediye ettiği iki saksı sümbülle yanıtladım onu.
Eve geldim ki bir de ne göreyim..Sarı mimozalar karşılıyor beni..Sarı mimozamsın sen benim hayal bahçesinde gül tenim diyerek..Ben de eli boş gelmedim...Beyaz sümbüller karşılayacak kızımı..Gül olsam ya sümbül olsam beni koklarmısın diyecekler..
İkimizin de yüreğimizde kocaman sevgilerin boy verdiğini sevinçle dolduğunun farkındaydık.
Ömürleri kısa olsa da bizi öylesine mutlu etmişlerdi ki..Küçük mutluluklarla yetinmek bu olsa gerek.
İkinci paragraf isimlerle ilgiliydi.
"İsimlerin anlamlarına inanalım. Benim adımın anlamı "kavuşmak" :))) düşününce çok ironik tabi :)))) ama azimliyim, umutluyum .." diyordu.
İsimlerin taşıdığı anlama ben de inanırım,
Ve ben bunca yıl sonra kızımın bir sırrı olduğunu öğreniyordum..
O bir şeye ya da bir şeylere kavuşmayı bekliyordu..
İsminin anlamı çok manidar ve çok güzel. Lakin..
Vuslatın başka alem sen bir ömre bedelsin deyip beklemek...
Ey dağların bakir kızı el değmemiş çiçeği
Altın çimen üstün yıldız düşlerin bir çağlayan
Bu efsunlu diyara düşen bir melek gibi
Miski amber kokuyor saçlarının beleği
Bir masal ülkesinin soylu ve naif kızı
Ellerinde toprağın sonsuz bereketi var
Hakkın ödenmez senin anasının balası
Rabbim sana bahşetmiş zaten o sıfatları
YORUMLAR
Küçük mutluluklar büyük sevinçlere yol açar kimlerinde . uzun zamandır baharın gelmesini bekleyenlerden biri olarak her sabah spor dönüşü o mis gibi bahar kokan yeni filizlenen meyve ağaçlarının
kırların o yeni yeni filizlenen çoğu zaman da yalancı bahar dediğimiz güneş aldatmacalarına bile bile yenik düşmeleri bile' ben de ki uyandırdığı sevinci ifade dahi edemiyorum .ufacık minnacık o çiçekleri toparlayıp elimde , koklayarak getirip saksıya yerleştirdiğim zamanlar '
tüm güzel o güzel masalları' kaf dağının ardın da ki ' persesin yakışlı prens tarafından öpüldükten sonraki ' hayata ' yeniden merhaba der gibi su berraklığında 'saf ve masum duyguların kalbimde ve ruhum
da' raks eden müzik eşliğinde kuğu kuşu ' balesi zarafetin de hayaller kurar ve gerçek duygularımın diline lehçe olacak şiirsel yolculuğuna
içli bir duygu yoğunluğu ile hayatımda bahar coşkusunu hissederek kendime hediye ederim .ki bu hediyeyi de daha sonra bir elimden alıp diğer elimden dağıtığım sevgi payımı her kese eşit dağıtma gayretine girerim.. 'çünkü bilirim ki sevgiler de mimoza çiçekleri gibi çok zor açar ve çok özenli bakım ister .ve paylaşım aşamasında çabucak' tüketilirler o yüzden keşe tüm dünyaya yetecek kadar mimoza çiçeklerim olsaymış ..barış ve dostluk adına..
adınız Devrim soy adınız Deniz .' ben hangisine mimoza olup açacağımı şaşırdım desem !!!
beren yılmaz tarafından 3/9/2016 1:17:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
DEVRİM DENİZERİ
DEVRİM DENİZERİ
Ömrünüz bahar şenliği ve mimoza kokularıyla bir masala dönüşsün dilerim.
Selam ve sevgiler.
Bilebildiğiniz herşeyden usul usul elinizi çekin,sonra bilmediğiniz herşeye elinizi yavaş yavaş uzatın...Hayat bilmediğiniz herşey ,eliniz araçığılığıyla ruhunuza dokunacak...Bazen soğuk ,bazen sıcak olsada,en kötüsü bizi hissizleştırdği an'dır...
Sonra filmi tekrar geri al, bilmediğin herşeyden aklını çek. Bildiğin, gördüğün herşeye sevgini ver... İşte o zaman, zaman an' olsada ,sen küçük mutlulukların büyük nedeni, sevginiz ise en büyük mutluluk olacak .
Sevgiler
DEVRİM DENİZERİ
Sevgiler benden de..