- 591 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bir kadını eğittiğiniz zaman...
Ülkemizde her kadınlar günü geldiğinde anmamız gereken isimlerin başında gelmektedir bence Nezihe Muhittin.Ancak "toplumsal hafıza"mızın zayıflığından olsa gerek,çoğu şeyi çabuk unuttuğumuz gibi bu adı da ya hiç duymadık ya da hemen unutuverdik.
1889’da İstanbul’da doğan Nezihe Muhittin,her şeyden önce öğretmendir.Okul Müdürlüğü ve Bakanlık Müfettişliği de yapmıştır.
Bugünkü anlamda "kadın haklarının" yılmaz bir takipçisi ve savunucusudur.Hatta ilk "Kadınlar Halk Fırkası" adlı partiyi de kurmuştur.Ancak kadınların siyaset yasağı olduğu için 16 Haziran 1923’te kurduğu partiyi,1924 Şubatında "derneğe" dönüştürmek zorunda kalmıştır.Bu günde onu ve arkadaşlarını saygıyla anarken,kadın eğitiminin önemine de değinmeden geçemeyiz.
Bu konuda güzel bir değerlendirmeyi de Robert Maciver (Rabırt Maykayvır okunurmuş.)yapmaktadır:"Bir erkeği eğitirseniz,bir kişiyi eğitmiş olursunuz.Bir kadını eğittiğiniz zaman ise bütün bir aileyi ve dolayısıyla toplumu eğitmiş olursunuz."
Haydi kızlar okula hem de serbest kıyafetle...
Bu konuda epeyce yol alındı sanırım.
Eğitmek sözü ile "bebeğin emzirilmesi" arasında köken bağı olduğunu belirtmekte eğitimciler.
Latince "educare" sözünden gelmekte olup,beslemek,büyütmek,ileriye taşımak anlamlarına gelmekteymiş.Ve "süt emme"de çocuğun gönüllüğü ile annenin mutluluğu birlikte değerlendirilmekte.
Kaşgarlı Mahmut da "eğitmek" sözünü aynı anlamda ele almaktadır sözlüğünde:...beslemek,yetiştirmek.
(On yıl kadar önceki denememdi,biraz geliştirerek güne denk geldiği için paylaşmak istedim.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.