- 515 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
TüRKiYe MüSLüMaNLaRI Ve TüRKiYe'De MüSLümaNLıK... (Bölüm-1)
Tüm İslam ülkelerinde olduğu gibi ülkemizdede ülkenin var olan dinamiklerini yıkabilmek için çalışmalar yapılıyor.
İslam günden güne bir kavram karmaşasına boğularak özünden ve kendi benliğinden uzaklaştırılıyor yani kısacası içi boşaltılıyor,boşaltılmaya çalışılıyor...
Ülkemizde durumumuz o hale geldi ki; neredeyse (birkaç cesur yürekli kendinin dinsiz olduğunu açıklayan samimi insanlar dışında) herkesin kendisini müslüman kabul ettiği Türkiyemizde,kimin gerçekten müslüman kimin ise olmadığını karıştırır olduk...
Misalen;Nerdeyse Diyanet İşleri Başkanlığı kendilerini açıkça dinsiz olarak niteleyenler de dahil olmak üzere herkesin cenaze namazını kıldırıyor hatta kaldıysa yürekli bir imam çıkıp da;
’Bu kişi ölmeden kendini kafir ilan etmişti ben bu kişinin namazını kıldıramam çünkü kılınamaz dese;bu hakikatli davranışından dolayı ya hakkında soruşturma açılıyor ya da ’Bu müslümanın(!)(kendisi dahi kendini kafir ilan etmiş kişiyi tövbe tövbe..) namazını kıldırmadığın için anarşiye,irticaya hatta gericiliğe sebep oldun diye hapse bile atıyorlar...(hangi sebeple atıyorlar diye sormayın sebep bulur onlar...)
Hatta bazen ölümünden önce ’Müslümanları yok edin,onlara gördüğünüz yerde saldırın’ diye emirler veren ve müslümanlrı her zaman görünmez ve nerde olduğu beli olmayan makamlara şikayet edeerk onların hapis hapis sürünmesine neden olan şahısların bile cenazeleri bilmem ne camiinden bilmem ne mezarlığına İslami törenlerle(!) gömülüyorlar...
Halbuki halkını %90’ının kendisini müslüman addettiği şu ülkede bilinmeliydi ki;dinsizi,mürtedin namazı olmaz neyse devam edelim...
Ne var ki biz Müslümanlar Batının pozitivist/materyalist ya da ateist dünya görüşleriye hareket ediyoruz,İslami bir dünya görüşüne dayalı olarak hareket etmiyoruz.
Neyapıyoruz peki ? Kendi değer yargılarımızı tamamen unutmuş,çağdaşlaşmayı sigara ve alkol içmede ve bunun gibi kendimiz için zararlı olan şeyller sanark kendimizi kandırmış,batının asıl almamız gereken teknoloji ve ilmini almamış ,kendi kendini patlatmaya hazır bir bomba haline gelmişiz...
Batılılaşma hastalığına yakalanmış topumumuz bunu dahi yüzüne gözüne bulaştırarak ne batılılaşabilmiş ne Müslüman kalabilmiş ne de kendi gelenek ve öz kültürlerine sahip çıkıp muhafaza edebilmiştir ve hala bu olumsuzluklara rağmen kendisini %90 ının müslüman olduğu bir ülke olarak kabul etmektedir.
Efendim bu bahsettiğim meselleri çeşitli örnek,diyaloglar,olaylar,kayıtlar ve yorumlarla bölüm bölüm sunmaya çalışacağım gerçekten takip etmek isteyenler olursa burdan takip etmelerini dilerim...
SAYGILARIMLA
M.ZAHİD AY(4.8.2008)
YORUMLAR
Ben şu ifadeye katılmıyorum,
"İslam günden güne bir kavram karmaşasına boğularak özünden ve kendi benliğinden uzaklaştırılıyor yani kısacası içi boşaltılıyor,boşaltılmaya çalışılıyor..."
İslam değil de, Müslümanlar dememiz doğru olur. Biz insanlar inandığımız dinden Allah saklasın uzaklaşabiliriz ama İslam'ın benliğinden uzaklaştığını düşünmek kaş yapayım derken göz çıkarmak olmasın. Zira İslam bi felsefi doktrin değil, güvencesi kıyamete dek Allah tarafından sağlanan tek düzgün ilahi yoldur.
Müslümanların benliklerinden uzaklaştıkları ise doğrudur. Ama bunda bizlerin dini kitaplarını okumaması sorundur. Ben Sünniyim. Dini bir konu hakkında kimi zaman kaç kitap okuduğum konusunda kendi kendimi bazen sorguya çekerim. Zira insanın inandığı değerleri iyi anlamaya çalışmaması ezbere bir İslami anlayışını ve yıkımı doğurur...
Diyanet İşleri Başkanlığının kuruluş amacı bir kere siyasidir. Biz Müslümanlar olarak öz kaynaklarımızdan dinimizi anlamaya çalışmazsak, İran devrimi benzeri bir devrimin savunucularının veya cinsel ilişki ile oruç bozulabilir diyenlerin peşinden gidersek daha çok özümüzden uzaklaşırız.
ALİ RIZA DUMAN tarafından 8/5/2008 12:46:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
size tamamen katılıyorum. malesef kimse sizin kadar
açık konuşmaz ve yazmaz. açık açık ben musluman değilim diyenin cenaze namazını kılmak bilmem ne kadar doğru. kılanna yada kıldırana ne demeli. yanı ilede musluman olmasada cenaze namazını
islamı usule göremi kılınmalı.
saygılar.
"Türkiyemizde,kimin gerçekten müslüman kimin ise olmadığını karıştırır olduk..." cümlesinin ciddi olarak dini kurallara dayalı olarak izahı lazım.Bireylere başkaları hakkında bu konuda karar verme hakkk ne kadar verilmiştir.?
Bu hakkı şayet var diyorsanız kimler hangi ahlak hükümlerine ghöre nasıl ve hangi amaçlarla kullanacaklardır.?
Kötü amaçlı çıkar ilişkilerinin merkezinde bu değer yargısı olursa işin içinden çıkmak akıl mantık ve sağduyu ölçülerinde mümkün müdür?
yorumunuz biraz sert geldi,islam dini ,aslında uygulaması en kolay ,dinlerden biri ama yozlaştırıldığı ve bazı kişilerin diyelim kendi çıkarlarına göre yönlendirildiği için anlaşılmamış bir din.Zora koşulmuş,ve okumadan kulaktan dolma bilgilerle öğretildiği için anlaşılmamış,bence yanlış anlamayın lütfen sözüm size değil,insanlar zahmet edip okusunlar ,ama anlıyarak,içlerine sindirerek okusunlar o zaman görücekler gerçekleri ve anlıyacaklar hurafelere inanmamayıda belki öğrenirler.Takip edicem yazınızı inşallah kıssadan hisse kaparlar .Esen kalın.Ayşem Lale