- 609 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KUTLAMA
Bugün ‘’Dünya Emekçi Kadınlar Günü’’
Hiçte öyle böcekle, çiçekle kutlanacak bir gün değil. En azından şunu yapalım erkekler olarak. Tüm ev işlerini, sabahtan akşama kadar üstlenelim. Ve anlayalım onların her gün yaşadıklarını. Bugün evde, erkeğin üslendiği rolü verelim Onlara. Pahalı bir hediye almaktansa, biraz empati yapalım.
Hem de size annenizin öğrettiği tüm erkek rollerinden alınarak. Ve hatta, evde bir erkek çocuğunuz varsa, aynı öğretilerle büyüyen, Onu da alarak yanınıza.
Hem ona farklı bir öğreti sunalım, Hem de onu, annemizin bizi yetiştirdiği gibi, yetiştiren biri ise eşimiz, bir derste ona verelim.
Beylik laflar etmeyelim öyle bugün, ‘’Kadınlarımız başımızın tacı, Cennet ayaklarının altında diye. Baş tacı yaparak, eşitlik fikirlerimize. Pahalı bir hediye alamadık diye üzülmeyelim. Bu günü bir tüketim günü ilan etmemize gerek kalmadan.
Bugün başlangıç olsun yaşamımızda. Yaşamı birlikte göğüslediğimizin ilk günü. Eşit söz hakkı olsun her şartta. Lafta kalmasın demokratik fikirlerimiz, özgürlük ve eşitlikçi olduğumuzun.
Bu günden sonra yaşamı, her gün cennet olsun, istiyorsak.
Ve kadınlar bizim kadınlarımız diyor ya Nazım,
Ve soframızda ki yeri,
Öküzümüzden sonra gelen…
Nazım Usta,
Artık öküzümüz yok, zira tarımı bıraktık köylerde bile. Traktörler yapıyor öküzün yaptığı işi. Buna rağmen, öküzün yerini bile hala alamadı, bir çok evde kadın, sofrada ki yerini.
Zira bir erkeği var..
Öküzün önde gideni…
YORUMLAR
Biraz önce bir yerde okumuştum. Yazanın kendi ifadesi miydi? yoksa o da alıntı mı yapmıştı bilmiyorum ama, şöyle diyordu; "Erkeğin adam olduğu yerde, kadınlar için her gün bayram"
Devamını da ben getireyim; Erkeğin adam olmadığı bir yerde göstermelik ve sadece tribünlere oynayarak kadınlara bir günlüğüne methiyeler dizmek ve yüceltmek riyadır. Söylemlerimizi bil fiil uygulayabiliyor muyuz? ona bakmamız lazım. Bu nedenle, her gün ortalama bir kadının bir sebeple öldürüldüğü bir ülkede söylemlerin sadece göstermelik olduğu gayet açıktır.
Kimse kimseyi boşuna kandırmasın. Kadınlarımız da kimseye kanmasın.
karabencan25
Benim bu günkü sloganım ' Kadına her şeyden önce 'İnsan gözüyle bakan , tüm beylere teşekkürler !!!!
etkin kaleminize ve duyarlı yüreğinize sağılık. teşekkürler..
saygılar..
karabencan25
Öyle eğip bükmeden
Süslü laflar etmeden.
Olduğu gibi,
Dobra dobra,
Dos doğru
Bir kutlama yazısı...
Bilirim seni lafını esirgemezsin,
İyi ki öylesin.
Selamlarımla öperim gözlerinden.
karabencan25
evet ....günün anlamlı ve güzel yazısını kutlarım...biz emekci kadınlar ne yazıkki toplumda hep iki ayagımızın üzerinde durmak isteyince birileri tarafından engellendik..ve ben varım demekten aciz kaldık..evimizde koruyan melek.terzi olsakta tüm acıları gönlümüze sıgdırdık...kelimelerin yetmedigi.sözlerin aciz kaldıgı yerdegiz...tüm kadınlarımızın gününü kutlar.ellerinden öper saygı ile egilirim.ahrete göçmüş analarımızada YÜCE ALLAHIMDAN rahmet dilerim..amin