- 439 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İKTİDARIN SANATA BAKIS ACISI.....
İktidarın 2 .c. donemine girdik bakalım bu zaman zarfında sanata bakıs acısı nasıl onu irdelemek istedim....
Bir suru tiyatrocu,oyuncu yetistirmis olan MUHSİN ERTUGRUL TİYATROSONU yıkacaklar.
Oysa burası bir okul adeta ekol olmus bir yer;
bura nın yıkılmaması icin cesitli kereler tepki gosterisi yaptılar,ama pek fazla ragbet gormedi...
İsin ilginc yanı tepki gosterenler,karsı cıkanlar hep aynı kisilerdi;hele hele orada olması gereken bir cok sanatcı nın orda olmaması daha da kayde degerdi...
yazık sanata ve sanatcı ya once sanatcı nın kendisi sahip cıkmalıdır..
İkinci olay da AKM Yani ATATURK KULTUR MERKEZİ NİN yıkılması ....
Ne acıdır ki bir suru sanat olayına sahit oldugumuz bir yerdi burası,ama ne hikmet ise burayı da yıkmaya karar verdiler vede kapattılar;
Sadece merhum YAGMURDERELİ NİN cenaze toreni icin actılar.....
Sözde daha iyisini yapacaklarmıs.....bekleyip gorecegiz....
Frankfurt kitap fuarı olayı buraya gitmeyi protesto eden sanatcılar var kutluyorum kendilerini;diger sanatcıların da yani yazarların da destek vermeleri gerektigine inanlardanım....
Cesitli belediyelerin duzenledikleri etkinliklerde ise davet edilen sanatcılara saygısızlık yapıldıgını sahit olduk;
En son ornegi LATİFE TEKİN E yapılan bir saygısızlık vede İNEBOLU DA bir yonetmene yapılan da isin cabası bu kisler adeta kovuldular;
Bir baska sanatcımız EDİP AKBAYRAM ise gitmeme kararı alarak olumlu bir is yapmıstır...
Boyle kararlar alınıp gidilmedigi zamanda ise belediye baskanları ahkam kesmeyi biliyorlar;
onlar bize degil halk icin geliyorlar,iyide digerleride halk icin gelmiyorlarmı..
Yani gelene diyorlarki bizi elestirmeyeceksiniz sadece isinizi yapın vede gidin..
O h ne ala memleket sanatın yada sanatcı nın bir gorevide bazı konulara atıfta katkıda bulunmaktır guzellikler adına...
Bence bu konuda hukumet sınıf ta kalmıstır kalmaya da devam etmektedir..
SİZLER NE DUSUNUYORSUNUZ BU KONUDA...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.