- 590 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜŞÜNLEME
Düşünleme içindeki bunaltıyı dağıtabilmek için düşüncelerin nesnelerle kenetlendirilip,duygularla biçimlendirip sözcüklerle anlatılabilmesini sanata dönüştürme çabası..Anıların içinden çekip getirebilme yürekliliği.İçindeki hüznü kanadı kırık bir kuşun kanadıyla resimleme yahut ezgilerin içinden nameler oluşturabilme.Oluşan namelerin notalarda incelip alçalan sesini tınılarla duyurabilmenin sembolik biçimi..
Düşünleme de bellek düşüncelerini giydirir.Hepsini harflerin içinde toplayabilme,onlara anlam katabilmenin gücünü düşünlemelerinde gizli sembollerden alır.Kim bilir belki ormana çıkmış izciler yaratır.Siyah önlüklü,beyaz yakalı öğrencilere şiirler yazdırır..İçi bayram yeri gibidir;şekerler dağıtır...
Bayram sabahı radyoda çalan bir türküyü düşümlerken yeni bir ezgi yaratır.İnsan insan olma çabasına düşünlemeleriyle ulaşır.Yargıları,değerleri,acıları ve sevinçleri düşünlemelerin içinden yeniden harmanlanır.Bilinçaltına yerleşen semboleri algılayacak nesnelerle görünür kılabilir.Öyleyse düşünlemede çarpıklık yaratmadan,belleğin derinliği içinde vurgun yemeden,aklın meşalesini bilgisizlikle söndürmeden düşünlemenin yolunu açmalı.İçi zifiri karanlık olmak,belleğinde çıkmaz sokakları çoğaltmak düşünlemelerin önüne konulan takozlara benzer.
Düşünlemeye önem veren:karşısındakilerin düşünlemelerine de önem veriyor demektir.Karşısındaki kişinin de bunaltısını görür;ona nasıl bu bunaltının yolunu açabileceğini,içinin derin kuyularına düşmekten nasıl kurtulabileceğini anlatır..Düşünleme yapabilmek demek;insanı insana bağlayan sağlam sicimlerle zorlukları birlikte aşabilmek demektir..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.