Dalında Solan Bir Gonca Sıla
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Nasıl başlanır ki koparılan bir goncayı anlatmak hangi sıfat ifade eder ki kendine Azrail kılıfını biçen canileri ve hangi kitabın hangi satırında anne baba evladının azraili olsun hükmü verilmiştir?
Gülen gözleri aşka düşenim oy benim sevdalanmanın yasak olduğu toprakta büyüdüğünü bilmeyenim şimdi ne yazsam da sönmez içimde ki nefretin ateşi
Köye geleli dört gün oldu yoktun ortalıkta. Seni sordum bilirim ki duysan ablam gelmiş der koşar gelirdin.Bu gece çayımızı damda içelim abla yıldızları izlerken hem de dertleşiriz derdin islim damının üstünde genzimizi yaksa da kükürt kokusu inadına sabahlardık dört gün geçti gelmedin seni sorduğumda kızlar sus oldular haberin yok mu dediler önce ,onların gözündeki keder içime ateş oldu düştü deniz daha cesurdu bilirsin başladı anlatmaya
Okulda birini sevmiş ilkin bilmiyorlarmış ikisi de hangi köyden olduklarını ,öğrendiklerinde geç olmuş
Çok söyledik abla ama inat etti. İnsan kendi başına gelmez sanır aklını başına al dedik dinlemedi Çarşıda gören olmuş bunları babasına söylemişler sılayı aldılar okuldan tabi
Geri köye getirdiler on gün sonra kaçtılar bir ay sonra buldu bizimkiler. Sılayı tehdit etmişler zorla kaçırdı beni diyeceksin yoksa İsmail ölür demişler. Garibim korkudan öyle söylemiş oğlanı hapse atılar ,haftasına ölüm haberi geldi intihar demişler yalan tabi içerde adamını bulup hükmü kesmişler, sıla duymadı öldüğünü onu da oğlanın ölümünden birkaç gün sonra döve döve öldürdüler ona da intihar etti dediler otopsiyi de el altından para ile haletiler e köyden de laf çıkmaz bilirsin namus temizlendi ya birde anası delendi sılanın ölümünden sonra şimdi hastanede tedavi oluyor o yüzden evleri kapalı kimse yok burada o vakit çanak tutanlar şimdi hak etti diyorlar anası için diye hem ağladı hem anlattı, oy sılam sevdiğin yıldızlar tonlarca ağırlık olup düştü üstüme dinlerken şimdi yoksun …
Suçun neydi madem sevmek suçtu bu yürek niye insanoğluna verildi ,insan insanın canını alma hakkını yüklendiyse Azrail kimdi
Dört ay önce dalından koparılan bir gonca sıla üniversite öğrencisiydi köyde iki ev ötede komşumuzun kızıydı sıla sevdiği İsmail ise komşu köydenmiş ( hiç komşu olmadığımız köyden)biri alevi diğeri Sünni köyü takvimde tarih ne olursa olsun bazı yerlerde hep aynı kalıyor
Haydi, kızlar okula demeden önce kızlara yaşama hakkı demek gerekiyor sanırım olayın ayrıntısını yazmaya elim varmadı yorum yapmaksa tanıdığım kaç gonca töre ve namus
adına soldu dalında artık söyleyecek söz kalmadı sanırım insan sıfatlı bu hayvanlara
YORUMLAR
İnanıp inanmamak size kalmış sayın kahve bu benım sorunum değil yanlış hatırlamıyorsam sizde doğulu idiniz ve doğudakı kadın ölümleri ile ilgi bır yazıda yıne yazmıştınız sanırım sizde namusu iki bacak arasında arayıp bu kanunları kulananlardan yanasınız ha bırde boşa cevap yazmayın
diğer bir şey dikkat çekmek gibi bır kaygım yok bu bir iki seçki alıp yada fazla okunmasının b bana sağladığı bir getırı yok üçüncüsü ismi herkes tarafından bilnen olduğu için GÜLDÜNYA ve diğerleride kendilerini dikkat çekmek için öldürtü sanrım cahıle laf anlatmak zordur bu yüzden cevap yazmayın lütfen
Haydi, kızlar okula demeden önce kızlara yaşama hakkı demek gerekiyor sanırım olayın ayrıntısını yazmaya elim varmadı yorum yapmaksa tanıdığım kaç gonca töre ve namus
adına soldu dalında artık söyleyecek söz kalmadı sanırım insan sıfatlı bu hayvanlara
hayvan mı?
hayvan bu yazıları okuyabilseydi.. emin ol ki bu lakabı hiç bir zaman kabul etmezdi..
insan olmayı nasıl kabul etmiyorsa..
yüreğine sağlık..
merhaba! öyle sade öyle içten ve olduğu gibi yazmışsınızki ,sanki yanımdasınız ve sizi dinliyorum gibi okudum.Yüreğinize sağlık.
Çok üzülmek yetmez aslında bu tip olaylarda.İsyan bayrakları çekmek geldi içimden.Sevmek ,bizim yada birilerinin tekelinde değil ki,alevi mi ,sünni mi ayırıp ayıklayıpta sevmeye karar verelim.Biz yüreği sevgi dolu olanlar insanı seviyoruz mezhebini değil.Yaratılanı severiz yaratandan ötürü.Acı ve ibret verici bu tip olaylar aslında ülkemizde her an ve sıklıkla yaşanan ,ama bitmeyen ,bitirilmek içinde bir yaptırımı bulunmayan sosyal bir yara.Sevginin karşısında olanlar,sevgisizliğin koynunda yatarlar.
Güller gonca iken açmadan ,koparılıp solmasın.Bu toplumda daha fazla yara almasın.
Selamlar..
İçerik olarak yazıya diyecek birşey yok.. Öykü kendini okutuyor.
Bununla birlikte anlatım bozuklukları ve imla hataları çok fazla..
örneğin;
"Nasıl başlanır ki koparılan bir goncayı anlatmak hangi sıfat ifade eder ki kendine Azrail kılıfını biçen canileri ve hangi kitabın hangi satırında anne baba evladının azraili olsun hükmü verilmiştir?
Nasıl başlanır ki koparılan bir goncayı anlatmaya? Hangi sıfat ifade eder ki kendine Azrail kılıfını biçen canileri?..
Şeklinde yazılabilirdi..
Noktalama işareti hiç yok. Neden?
Cümlenin nerde başlayıp nerede bittiğini biz mi bulmalıyız?
"Köye geleli dört gün oldu yoktun ortalıkta."
Köye geleli dört gün oldu.Yoktun ortalıkta..
yahut;
Köye geleli dört gün oldu; yoktun ortalıkta..
"Seni sordum bilirim ki duysan ablam gelmiş der koşar gelirdin."
Seni sordum.Bilirim ki duysan, "ablam gelmiş" der, koşar gelirdin.
Burada kesmeliyim sanırım.. Yoksa "tiz kellesi vurula" nidaları gelmeye başlar birazdan..
Umarım siz de çamur attığımı düşünmezsiniz yazınıza!..
Çamur atmak ; imla bozuklukları var ama emek verilmiş deyip gitmektir çünkü!..
Oysa açıkça nerede ne olduğunu söylüyorum ben. Bunun adına eleştiri deniyor. Eğer bunlara uyacaksanız yazdığınız şeylerin edebi anlamda değeri olur. " Ben bildiğimi okurum" derseniz ; bilen de bilmeyen de okur.. Ama bilenler başka, bilmeyenler başka okur..
Seçki sizi yanıltmasın.Kesinlikle imla kurallarına dikkat etmelisiniz.Yoksa yazdığınız güzel yazının bir önemi kalmaz..
Selam ve saygılarımla..
Canım benim yazını hem geç okudum hem de gecenin ilerliyen bir saatinde , çok üzücü bir olay hatta olaylar zinciri de denebilir çünkü günümüz Türkiye'sinde bu ve buna benzer olaylar ne acıdırki oldukça fazlalar ..
Şimdilik kısa bir yorum bırakıyorum çünkü netimde olan arızadan dolayı her an kesilebilir, sonra tekrar gelebilirim sayfana ...
Gerçeklere dair güzel bir yazıydı, kutluyorum, sevgilerimle canım ...
hala aynı değil mi?ben ve sen yada biz siz farkı yaradan değil kulu koymuş.vah sılaya vah ismaile ki böyle örümcek kafalı cani insan denemeyecek bir zihniyetin kurbanları olmuşlar.hüzne boğdu yazın şev gece gece okumasaydım keşke dedim.
ama buda geri kalmış toplumun gerçeklerle yüzleşmsinden kaçan bir korkağın işi.
kalemin var olsun arkadaşım yazmak bazı şeyleri hakedenin yüzüne vurmak erdemdir.