- 287 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İki Kaz
Padişah bir gün tebdili kıyafet yanındaki iki mabeyincisi ile Yenikapı sahilde dolaşırken ihtiyar bir sandalcı görürüler ve sandala binerek Beylerbeyi’ne doğru yol almaya başlarlar.
Bu arada padişah ihtiyara, 32 ile aran nasıl? Diye sorar.
İhtiyar ; Vallahi beyim, 32 yi 30 a vuruyorum 15 çıkıyor.
Padişah; Mahalleye hırsızlar dadanmış sizin eve de giren oldu mu?
İhtiyar; Vallahi geçenlerde bir tane girmişti. Biri daha dadanmış girmeye çalışıyor.
Bu arada sandal da Beylerbeyi’ne yaklaşmıştır.
Padişah; Sana iki besili Kaz göndersem yolar mısın?
İhtiyar ; Yolmak ne kelime beyim, hem de cascavlak ederim.
Padişah ve iki mabeyincisi eyvallah diyerek sandaldan iner, saraya doru yol alırlar. Padişah odasına çekilir.
Çekilir ama bu kez iki mabeyinciyi alır bir merak.
Yahu ne idi o konuşmalar; 32-15, hırsız mırsız. Ne ola ki iki besili kaz.
Derler ki, ola ki bir gün padişah efendimiz bize sordu nedir bu konuşmalarda anladığınız derse ne deriz padişaha?.
Ne yapalım? Gidip ihtiyarı bulalım ve soralım o konuşmaların hikmetini.
Gider Yenikapı’da bulurlar ihtiyarı… Selamünaleyküm baba… Bizi tanıdın mı?
Ve aleykum selam, tanımaz olur muyum?
Yahu baba dün akşam sandaldaki seninle konuşan o adam var ya…Eeeee… o adam padişah efendimiz idi…
Eeeee….
O konuşmalarınızda bir şey anlamadık… Otuziki motuz iki, hırsız mırsız, hele de iki besili kaz…
İhtiyar ; Anlatırım anlatmasın da bunun bir bedeli vardır.
Hemen bir kese altın uzatılır ihtiyara…
İhtiyar; Bu sadece birinci sorunun cevabı içindir der ve başlar anlatmaya;
Padişah efendimiz bana otuz iki ile aran nasıl diye sordu.
Ben de 32 yi 30 a vuruyorum 15 çıkıyor. Yani; Padişah efendimiz geçimin nasıl, geçinebiliyor musun dedi.
Ben de, Vallahi 30 gün çalışıp 15 gün yiyoruz dedim.
-Ya o hırsız mırsız?
-Bir kese altın daha verilir.
-İhtiyar başlar anlatmaya;Padişah efendimiz, mahalleye hırsızlar dadanmış senin eve de giren oldu mu? Yani mahallede evlenenler varmış duydum. Senin de evlenecek çocuğun var mı diye sordu.
-Ben de geçenlerde biri girdi biri daha girmeye dadanmış dedim yani geçenler de birini evlendirdim, biri daha evlenmek için etrafımda dolaşıyor dedim.
-Ya o iki besili kaz ne ola ki,
-Bir kese daha altın verilir.
-İhtiyar; Padişah efendimiz dedi ki sana iki besili gaz göndersem yolar mısın? Ben de yolmak ne kelime cascavlak ederim dedim.
-Allah ömrünüzü uzun etsin sizi gönderdi…
-Der.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.