- 750 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÖÇMEN ADASI LAMPEDUSA 2011..... I..ELISA GRISWOLD
Biri kadın digeri erkek,yeşil ve mavi elbise giymiş iki saglık görevlisi deniz kenarında martılara bisküvi atıyorlardı.Gözleri önlerindeki açık denizdeydi.Arkalarındaki eski limanda boi ambulansları bekliyordu.Yanlarındaki parkın kenarında dizine bir band takmış bir adam joggıng yapıyordu. da önündeki AKDENİZ i çaktırmadan gözlüyordu.Bir turisti andırmasına ragmen muhtemelen göçmenleri takiple görevli bir sivil polis oldugu hareketlerinden belliydi.
Akdenizde İtalyaya baglı Lampedusa Adası bunlar gibi, daha bir çok göçmenlerle ilgili kuruluş ve görevlilerle doludur.Bunlar arasında sosyal hiznmet görevlileri,gazeteciler ve güvenlik görevlileri sayılabilir.Bu turıstık adadaki oteller,lokantalar ve plajlar bunlarla dolup taşmaktadır.Lampedusa yerli halkı ise koyu derili saglam yapışı kimselerdir.Bunlar hemen kendini belli eder.Bu görevlilerin erkek olanları çogu kez kız arkdaslarını da beraberlerinde getirmektedirler.Aslında 5.000 nufuslu olan bu ada gelen göçmenlerle bazen 30.000 hatta 50.000 nufusa ulaşmaktadır.Adadaki göçmen kuruluşları ve görevlileri adaya olan göçmen akınını kontrol ver düzene sokmaya çalışmaktadırlar.İtalya devleti bu görev için Birleşmiş milletler teşkilatından hatırı sayılır para da almaktadır.Yabancı göçmenler bu adaya iptidai tahta ve şişme botlarla ulaşmaya çalışmaktadırlar.Bu durum 2011 yılındaki Arap BaharıHarekatından sonra artmış ve hala artmaktadır.Adadaki herkes adeta bu göçmenleri beklemektedir.Özelklikle biz gazeticiler haber için onları hep gözlemekteyiz.
Resmean İtalya ya baglı olan Lampedusa Adası binlerce yıl bir çok çeşitli imparatorluk ve devletlere askeri üs olarak hizmet vermiştir.1980 yılında ABD de de bu adayı askeri üs olarak kullanmıştır.Bir zamanlar eski ROMALILAR burada balıkçılıkla ugraşmışlardır. Hartta bu adada yapılan lakerdalar çok meşhurdu.ada<da M.S.300 yılından kalma bir hiristiyan mezatrlıgı da vardır.Ayrıca adada bir çok eski medeniyetşlere ait kalıntılar da bulunmaktadır.Bu yüzden adanın tarihi ve geçmişi tam olarak bilinebilmektedir.1840 yılna kadar ada hiristiyanlar ve müslümanlar arasında bir çok kere el degiştirmiştir.’LEOPARD’ isimli romanın yazarı GIUSEPPO tomaSı dı LAMPEDUSA nın atası TOMASI DI LAMPEDUSA sahip oldugu adayı NAPOLI kralılıgına 1840 yılında sattı.Ada resmi olarak İTALYA ya baglı olsa da cografi olarak afrikaya daha yakın ve baglıdır.Avrupaya açılan en önemli giriş kapılarından biridir.BU yüzden son zamanlarda avrupaya ulaşmak isteyen göçmenlerinin akınına ugramaktadır.İleride bunun sonuçlerını etraflıca anlatmaya çalışacagım.Bir şair gazeteci olarak bunu bir görev kabul ediyorum.
’DEVAMI VAR’