- 6185 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MİLLET NEDİR ? (EDEBİ METİN)
"Bu memleket; dünyanın beklemediği, asla umut etmediği, ayrıcalıklı bir var oluşa sahne oldu. Bu sahne en az yedi bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik; doğanın rüzgarlarıyla sallandı. Beşiğin içinde ki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı. O çocuk, doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından, evvela korkar gibi oldu. Bir gün, o doğa çocuğu doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk budur. Yıldırımdır. Kasırgadır. Dünyayı aydınlatan güneştir." "Türk Milleti’nin istidadı ve kat’i kararı medeniyet yolunda durmadan, yılmadan ilerlemektir."
Ulu Önder Atatürk tarafından dile getirilen; Türk Milleti’nin var oluş destanı;
insanlığın yaratılış menkıbesinin, ırkçılığı yıkış hikayesinin ve insanlığın doğduğu topraklar üzerinde barış, mutluluk ve huzur içinde kardeşçe yaşama gayesinin en edebi manzumesidir.
Sınırları; ulusal andımız olan Misak-ı Milli ile çizilmiş bu cennet vatanımızda, Türk Milleti’nin meydana gelmesine sebep olan; "Siyasi varlıkta birlik, dil birliği, yurt birliği, ırk ve menşei birliği, tarihi akrabalık ve ahlaki akrabalık" ’tan oluşan tabi ve tarihi olgular bu edebi manzumenin en anlamlı beyitleridir.
Çünkü bu beyitlerin tarif ettiği millet;"Zengin bir hatıra mirasına sahiptir. Beraber yaşamak husususunda müşterek arzu muvafakatte(irade beyanı) samimi olmuştur. Sahip olunan mirasın muhafazası ve beraber devam ettirilmesi hususunda iradeleri ortak olan insanların birleşmesinden meydana gelmiştir."
Çünkü bu beyitlerin tarif ettiği milliyet;"Bir milletin diğer milletlere oranla; tabi veya sonradan kazanılmış özel karekterlere sahip olması, diğer milletlerden farklı bir varlık teşkil etmesi, çoğu zaman onlardan ayrı olarak, onlarla parelel gelişmeye çalışmasıdır"
Çünkü bu beyitlerin tarif ettiği Atatürk Milliyetçiliği ise;"İlerleme ve gelişme yolunda, milletler arası temas ve ilişkilerde, bütün çağdaş milletlere parelel ve onlarla uyum içinde yürümekle beraber, Türk Toplumunun özel karekterlerini ve başlı başına bağımsız kimliğini korumaktır."
Komşusu aç iken kendisi tok gezmeyen; komşusunda figan koparken, kendisi bayram yapmayan; "Komşu komşunun külüne muhtaçtır." diyecek kadar mütevazi ve açık yürekli davranan; imece dışında yardımlaşma bilmeyen; aynı ülkü için aynı ilke etrafında birleşen ve aynı ülkenin ferdi olmayı tereddütsüz ve koşulsuz kabul eden; beraber doğduğu ve beraber öleceği toprak parçasını vatan bilen topluluğa millet denir.
Refahta, mutlulukta, varlıkta ve zaferde mahcup ve gizli gizli akan sevinç gözyaşını; yoklukta, yoksullukta ve topyekün savaşlarda askeri ile paylaştığı bir kuru ekmek ile bir tas aşını; sınırlarda Mehmetçiğinin nöbetini tuttuğu Türkiye Cumhuriyeti mühürlü hudut taşını; şehit düşmüş yiğitlerinin omuzlarda ki aziz naaşını; en korkunç zulümler matuf esaretlerde, hürriyet ve istiklal uğruna eğilmeyen o dik başını, kurtuluş için Atatürk’e hiç eksilmeyen ve tükenmeyen o sonsuz inanışını; dünyanın en güçlü ve en donanımlı ordularıyla, en zayıf anında destana dönüşen o şanlı savaşını; her türlü ihanete, entrika ve engele rağmen, çağdaş uygarlık düzeyine ulaşma ülküsüne adım adımda olsa şevkle ve heyecanla yol alışını, anlatmaya dillerin, benzetmeye güllerin teymeyeceği bir ulusun adıdır Türk Milleti...
Bayrağı gönderde dalgalandıkça yüreği bayram yeri, gönderden indikçe gönlü isyan mahşeri, sancağı azim ve iradenin mutlak zaferi, vatanı birliğin ve dirliğin kutsal mabedi, şehidi kainatın en mağrur ve en şanlı askeri, gazisi onurun ve gururun ibret timsali olmuş, insan topluluğunun adıdır Türk Milleti!
Kim ve hangi güç bölmeye çalışırsa çalışsın; bu cennet topraklar üzerinde asırlardır beraber yaşamış ve beraber yaşamak arzusuyla yedi düvel ile kahramanca savaşmış; bugünde aynı inanç ve katiyetle beraber yaşama arzusundan bir adım geriye adım atmamış, gelecektede bu toprakları daha mamur, daha bayındır kılarak, beraber insanca yaşamak için ırmaklar dolusu kan akıtmış ve akıtmaktanda geri durmayan bir irade mabedinin adıdır Türk Milleti!
Kendi kendini yönetme azim ve kararlılığını hiç kimseye, hiç bir gruba, hiç bir devlete, hiç bir kuruma, zümreye; hiç bir kayıt ve şart altında devretmeyen, kiralamayan, emanet bırakmayan; bu uğurda gerektiğinde toplumca bu dünyadan yok olmayı seve seve kabullenen; varlığını, birliğini, dirliğini, erliğini, yiğitliğini canından aziz bilip, kimseye teslim etmeyen; bu uğurda gerekirse canını feda eylemekten çekinmeyen; zengini-fakiri, cahili-kültürlüsü, dindarı-dinsizi, köylüsü-şehirlisi, işçisi-memuru, her zaman, her yerde, her mekanda, her durum ve şartta; bu vatanın bütün yer altı ve yer üstü zenginlik kaynaklarından birlikte faydalanmayı bir zaruret sayan; herkesin din, dil, ırk mezhep farkı gözetmeksizin birinci sınıf insan olduğu; ruhban, sermaye ve feodal sınıf mücadelelerini bir daha yaşanmamak üzere, geçmişte yaşanan acı tecrübelerden ibret alarak, tarihin karanlığına gömen; bir halkın adıdır Türk Milleti!
Onda; yalana, talana, aldatmaya, çıkara, menfaate dayalı bir dostluk, komşuluk, arkadaşlık, ahbaplık, hemşirelik anlayışı bulamazsınız. Onda doğal olmak, sıcak davranmak, garibi, yetimi, düşkünü, zayıfı, mağlubu korumak,kollamak üstün bir meziyet değil, içten gelen bir töre, bir yaşam biçimidir.
O ne kadar ezilirse ezilsin o kadar dik duran, o ne kadar aşağılanırsa aşağılansın, asaletinden ödün vermeyen bozkır çocuklarının, yağız atların yarıştığı, doru tayların kişnediği, al küheylanların koştuğu; dağların, ovaların aşık olduğu sabır insanlarının adıdır.
Onun olduğu yerde güneş batmaz, ay kararmaz...Onun obasında konuk en muhterem kişi, tanrı misafiri en kutsal emanet, onun yuvasında hakkaniyet ve adalet aile birliğini temeli, onun yuvasında misafir olmak her bahtsızın en büyük emelidir.
Galibiyetler ordulara ait olabilir ama zaferleri milletler kazanır. İşte o millet Türk Milletidir. Çünkü Türk Milleti asker millettir. Çünkü Türk Milletinin yarısı mehmetçik, diğer yarısı da mehmetçikleri doğuran analardan ibarettir. Bu nedenle Türk Milleti ve onun bağrından çıkan Türk Silahlı Kuvvetleri katıldığı tüm savaşlardan zaferle çıkmasını bilmiştir.
ZAFERLER TARİHTİR ONURU TAŞIR.
ZAFERLER TARİHE TÜRKLE YARAŞIR.
ZAFERLER GURURDUR DESTANA SIĞMAZ.
DESTANLAR GÜNEŞTİR ZAFERSİZ DOĞMAZ.
ZAFERLER İNANÇTIR ÖDÜLÜ VATAN.
VATAN Kİ ŞEHİTLERİ ZAFER YARATAN
ZAFERLER KAHRAMAN GAZİLERE ŞAN
GAZİNİN ZAFERİDİR O EKSİLEN CAN
ZAFERLER ŞEREFTİR MEHMET EFSANE
EFSANE ZAFERLE YAŞAR BİN SENE
ZAFERLER YURDUMUN UFKUNDA SANCAK
SANCAKLAR ZAFERLE YÜKSELİK ANCAK
ZAFERLER YAŞATIR EZELDE EBED
EBEDDE ZAFERLER MUTLAK MÜEBBED
ZAFERLER YEKPARE TAARRUZ VE KAN
TAARRUZ TENDEDİR İSTİKLAL KOKAN
YORUMLAR
ZAFERLER TARİHTİR ONURU TAŞIR.
ZAFERLER TARİHE TÜRKLE YARAŞIR.
ZAFERLER GURURDUR DESTANA SIĞMAZ.
DESTANLAR GÜNEŞTİR ZAFERSİZ DOĞMAZ.
ZAFERLER İNANÇTIR ÖDÜLÜ VATAN.
VATAN Kİ ŞEHİTLERİ ZAFER YARATAN
ZAFERLER KAHRAMAN GAZİLERE ŞAN
GAZİNİN ZAFERİDİR O EKSİLEN CAN
ZAFERLER ŞEREFTİR MEHMET EFSANE
EFSANE ZAFERLE YAŞAR BİN SENE
ZAFERLER YURDUMUN UFKUNDA SANCAK
SANCAKLAR ZAFERLE YÜKSELİK ANCAK
ZAFERLER YAŞATIR EZELDE EBED
EBEDDE ZAFERLER MUTLAK MÜEBBED
ZAFERLER YEKPARE TAARRUZ VE KAN
TAARRUZ TENDEDİR İSTİKLAL KOKAN
mükemmelsiniz.........