- 932 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
KÖPEK VE TÜREVLERİ; EVDE DEĞİL BAHÇEDE BESLENMELİ !
KÖPEK VE TÜREVLERİ; EVDE DEĞİL BAHÇEDE BESLENMELİ !
Allah’ın yarattığını her canlıyı severim! Allah’im yarattı diye... insanlar hayvanlar ve doğa, bitkiler tüm canlılar her canlının
bir görevi var boşuna yaratılmadılar, biliyorum; fakat sevmediğim olmaması gereken tek şeyi dile getirmek istiyorum...
Evde köpek beslemek; yani evin içinde; salonda, mutfakta, hatta bebek gibi kucakta, köpek beslenir ama üsülünce bahçede
biz kedi, köpek, tavuk, at, koyun, vs hayvanlarla büyüdük ...bahçede sever elimizi yıkardık sonrasında, olması gerektiği
şekilde...
Sokakta o kadar aç köpek, kedi, varki onları besleseniz daha sevap değil mi?
...eve hapsettiğiniz o köpeğin doğal hayatı insanlar gibi ev hayatı değilki..
Nihat Hatipoğlu hocaya sordular oda aynı şeyleri söyledi ...mutfağında ve evin heryerinde köpek gezen bir evde sizce yemek
yenir mi? yenebilir mi? kedi kalabiliyor evde ama köpek ev yaşamına uygun değilki, eğer müslümanız diyorsak dışarda
besleyelim sevelim ...evde kucakta değil...
Çok tatlılar çokda severim !
ama; bahçede veya bahçemiz yoksa, balkonda...
27 ŞUBAT 20:33 2016
M E L E K
YORUMLAR
Sözlerinize katılıyorum. Kedi, köpek de dahil, bunun gibi pek çok hayvan doğal yaşamlarına devam etmeli. Evde beslenmemeli. Kılı, tüyü var. Pisliği var. Evde küçük bebek varsa ne olacak? Tecrit mi edeceğiz bebeği? Bahçede beslenmeli efendim. Pek ala kulübe yapılabilir. Balkonda evcil hayvan beslenmesi de bence uygun değil. Alırsınız müstakil bir ev. Ya da çıkarsınız kiraya, beslersiniz bahçenizde. Bir de mesela evin içine, afedersiniz ahıra girer gibi ayakkabılarıyla giren medeni insanlar var. Filmlerde sıklıkla görüyoruz. Eve giriyorsun arkadaş eve. Dışarda giyilen ayakkabıyla her pisliğe basılıyor. Eeee sonra? O ayakkabıyla dışarda dolaşır gibi evin içinde dolaşıyorsun. Adı medeniyet mi oluyor?
Güzel ve anlamlı bir yazıydı, kutlarım. Hiç bir hayvan doğal yaşamlarından ayrı bırakılmamalı. Bir kuşun yeri de gökyüzüdür. Bir maymunun yeri de ormanlardır. Hiç bir hayvan kafes içinde tutsak edilemez. Bu bir insanlık suçudur. Hayvanat bahçeleri derhal kaldırılmalı, oradaki hayvanlar doğal yaşamlarına bırakılmalıdır. Ben bunu bilir bunu söylerim.
Sağlıcakla.
Müslümanlıkla ne ilgisi var?
kedi evde olabilir ama köpek olmaz demişsiniz
kedi de ne varsa köpekte de aynısı var, sadece köpeğin boyutları değişken o kadar. Sevmeyebilirsiniz tercih de etmezsiniz çok normal ancak neden İslamiyet'e bağladınız niye ilahiyatçıların fetvası ya da tavsiyesi önem arzediyor.
Sağlık deseniz bir nebze anlarım ama dine bağlanınca zorlanıyorum Allah'ın demediğini diyecek kadar cesaretli (!) kullar da çıkabiliyor tabi...
farkındayım eski yazı ancak bir profilde denk geldi yorum yazmış yoruma bakmak için geldiğimde okumadan edemedim dine bağladığınızı görünce de merakımı yenemedim.
KalbiHazan
Filiz Şahin.
sevginizi açıklamışsınız zaten sevginizi estağfirullah sorgulamadım zira yazıyor. "Nihat Hatipoğlu hocaya sordular " bir de " müslümansak dışarıda" bu iki ifade s dikkatimi çekti
öyle sert bir ifadeki "müslümansak dışarıda" ifadesi.
evde hayvan beslemeyi niye dine ve müslümanlığa bağladınız , dinle ilişkilendirmenize anlam veremedim.
evinde hayvan besleyen müslüman değil mi kafir mi sorusunu akla getiriyor.
unutulmuş bir konuyu gündeme almış olmanız taktir ile karşılanır lakin zaman kötü..
yalnızlaştık ve tabi bir o kadar da yabancılaştık
hem birbirimize hemde kendimize.
yeni uğraş alanı bulmamız gerekti. ne de olsa yabancılaşma ile bireysel yaşamlara boğulduk
biraz nefes almak,
zaman kötü
hayvanları katlettik önce, sonrada maskara ettik.
aslında bütün bunlar bir süreç değil miydi.
insanları katletmeden önce insanlığımızı katletmiştik
sonra insanları katlettik. duyarsızlaştık ya
şimdi hayvanlar ve doğa..
yani güzel yürekli insan, mesele derin
buna da alışır insanoğlu
ancak hayvanoğlu ve doğa bir gün mutlaka bunun hesabını sorar...
İnsana değer verilmeyen bir dünya da 'Köpeğe verilen değer ne kadar etkili olur bilmiyorum ama .
fakat istisnai durumlarda bakıla bilir mesela ' köpeğin sizden başka bakacak kimse yoksa ve evcil bir köpekse gereken aşılarının ve uygun bir bahçe ya da kulübede barındırılmak şart ile ' bakıla bilir .ama sırf keyfi lüxs egolar için İnsana değer vermeden evde köpek beslenmesine karşıyım. önce İnsan ve Sonra İnsani değerler .. tabi ki' saygılar.
KalbiHazan
Köpeğin yeri bahçedir anne babanın yeri ise evladının evidir :) ama şimdi anne babalar sokakta :( köpekler kucakta :) ...Adına ne denirse desin yüz yuh çekiyorum... sevme diyen mi var kardeşim; sev naturelliğini bozma doğanın ...besle;suyunu ver ama evine alma ...Tüyü akciğerde kist yapıyor..Dayım mesleği gereği (Ö.H) az kalsın ölüyordu ....sebze ve meyvelerinizi de bile bol bol yıkayarak tüketin..
Evlatlarınızı ikna mı edemiyorsunuz dört yaşından sonra anlatın ...Hayvanları sevsinler lakin Allahın doğasında bırakıp tefekkürle zikretsinler o kadar ...selam ve muhabetle
KalbiHazan
Bende sizin gibi düşünüyorum ama birde çocuklara anlat, avluda olmalı kopeklerimiz...Saygilarimla