- 582 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FUAYE
ÂDEM DURSUN KUTSALA EMEK VERMİŞ
Avrupa Türk Gazeteciler Birliği (ATGB)’nin kurucu üyelerinden olan, gazeteci, tiyatro yazarı Âdem Dursun’un "Yaşamlarını Tiyatroya Adayanlar" başlıklı kitabı 2010 yılında Pia Yayınları-Tiyatro Dizisi’nden yayınlandığında Âdem Dursun ile kişisel olarak tanışmamıştık.
Bir süre sonra Berlin-İstanbul-Berlin hattında e-posta aracılığıyla tanıştık, kaynaştık.
Gel gelelim, Türkiye’deki tiyatro camiası olarak kendisinin kutsal çabasına çok önceden tanıktık.
Gazetecilik ve başka alandaki profesyonel iş yaşamının yanı sıra, Türkiye’deki ve Almanya’daki özellikle Türkçe tiyatroları yakından izliyor, gün be gün tiyatro üzerine yoğunlaşıyordu.
Âdem Dursun’u internet ortamında izledim ve bu gerçeği yakaladım.
"Yaşamlarını Tiyatroya Adayanlar" kitabını Türk tiyatrosuna hizmet etmiş ve hâlâ o kutsal “tahtaya” ter damlatan tiyatrocularla yaptığı söyleşilerden oluşturmuştu.
Çabasını, emeğini takdirle alkışladım.
BUGÜN ELİNİZDEKİ KİTABA GELİNCEEE…
Bugün elinizdeki "FUAYE” adlı kitabı ise, Âdem Dursun’un tiyatro ve tiyatrocu karşısındaki saygı duruşunun aralıksız sürdüğünün ve süreceğinin somut ifadesidir.
Bu “saygı duruşuna” saygı duymaksa (hiç kaygı duymadan söylüyorum), tiyatrocularının ve tiyatro tutkunlarının mutlak görevidir.
"FUAYE", tiyatroya emek vermiş, bu mesleği çok sevmiş, hatta öyle ki popüler bir mesleği olmasına rağmen (örnek: Tarik Pabuççuoğlu) tiyatro oyuncusu olmayı yeğlemiş ve diğer mesleğine veda etmiş olanlar dahil 42 tiyatrocu yer almakta.
ONLAR BİR BAŞKADIR
Diyeceğim o ki, bu 42 tiyatrocunun da ilk kitaptaki 39 tiyatrocu gibi gözlem yetenekleri fevkalade gelişmiştir.
Bu kitapta söyleşileri yer alanlar da çevrenizdeki insanların davranışlarını, mimiklerini olay karşısındaki hareketlerini sizden / benden çok farklı analiz yapabilir, gözlemleyebilir.
İnanın bana, hiçbirinin hareketi asla yapmacık değildir.
Hepsi doğal ve içtendir.
Ezber yetenekleri gelişmiş, heyecanlı, stresli ve sinirli kişilikler terk edilmiştir.
Onlar sakindir, yanı sıra fevkalade dikkatlidir.
Ustalarından aldıkları eğitimi içlerine mükemmelen sindirmişlerdir.
Hocalarından aldıkları örnekler sürekli tekrarlarla ve uygulamalarla onlarla özdeşleşmiştir.
Sahnedeki yaratıcılıkları öndedir, gençlere önderdir.
TİYATROCUNUN DÜNYA GÖRÜŞÜ
Âdem Dursun, elinizde tuttuğunuz bu ikinci kitabında Türk tiyatrosuna, operasına (örnek: Selman Ada), tiyatro müziği yaratıcısına (örnek: Timur Selçuk) emek vermiş toplam 42 sanatçının daha yaşamlarını deşmiş, ayrıca bilinmemiş yönlerini (örnek: Hikmet Karagöz) öne çekmiş, dünya görüşlerini irdelemiş, anılarını/anekdotlarını dinlemiş, sanatsal ve siyasal düşüncelerini eşelemiş.
Vefalı aydınların kitaplıklarına eşsiz bir armağan düzenlemiş.
Sözün özü: Çok iyi etmiş!
ÜSTÜN AKMEN
ULUSLARARASI TİYATRO ELEŞTİRMENLERİBİRLİĞİ
TÜRKİYE MERKEZİ BAŞKANI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.