DÜŞÜNMEK ÜZERİNE.
.Düşünmek yaratıcı bir eylemdir.En basitinden , bir terzi olduğunuzu düşünün.Önce iyi bir kumaş olacak elinizde ve sizde de onu kesip biçip,biçimlendirecek maharet...Yani,bazı donanımlarınız olmadan asla en iyi çıkarımda bulunamazsınız.Bakın en doğrusu demedim,orası elbette durduğun nokta itibariyle zamanla sınanmadıkça ,desteklenmedikçe zaten sübjektif..Bugün- şu stil ,bu stil ))-yarışmasını izledim mesela.Kızın biri ressam kılığına girmiş ve ayağına da terlik giymiş.Diğer yarışmacılar öyle yadırgadı ve o kadar çok güldü ki bu işe.Çünkü onlar topuklu pabuçlarla şık hissediyorlar kendilerini.8-10 kişi,bir kişinin bu duruma gülebiliyorsa varın siz farz edin ötesini.Aslında eksikti bile o yarışmacı.Yoksa,gülmekten katılırlardı herhalde.Peki sizin başınıza da gelmedi mi bu durum hiç?Konuştuğunuz şey anlaşılamadığı için hiç mi komik duruma düşmediniz veya sizin fikriniz -aslında fikirsiz insanların fikrine karşılık bir sıfır hiç mi mağlup olmadı.Hiç mi anlaşılmazlıktan ötürü hiçliğinizi sorgulamak durumuna düşmediniz?En sonunda körler çarşısında ayna satmayı bırakın da,tek gözümü bari kapayayım da görmezden geleyim durumuna gelmediniz?Bakınız,bilmediğimiz ,anlamlandıramadığımız konularda ilk tepkimiz gülmemizdir bizim.Okumak,araştırmak gibi dertlerimiz olmaz .O yüzden de hala en mutlu çıktığımız TUIK araştırmalarına da en mutlu çıkan illere de bu gözle bakarım ben.Ya tuzu kurular en mutlu ya da kimin kafasındaki şey huniye benziyor diye ona gülenler..
YORUMLAR
kısa, öz bir yazı. kutlarım yazar hanımefendi arkadaşımı.hoş akıcı bir uslup tutturmuş yazısında.
konu içerik ayrıca güncelliğini hiç kaybetmeyen bir olguya parmak basıyor. fikir sahibi olmadan zikir sahibi olmak. bilgi yüzmeden, bilginin çağlayanında yunmadan kara karga gibi ötenler ne güzel iğneleniyor bu güzel yazıda...
izan ve kaleminize sağlık. saygılarımla...