- 619 Okunma
- 6 Yorum
- 3 Beğeni
NE OLACAK HALİMİZ?
Hepimizin bildiği gibi ülkece zor dönemden geçiyoruz. Gerek savaş durumları, gerek bomba durumları gerekçe cinsel tacizler…
Bu olaylar bizi hem içerden parçalamakta hem dışardan. Ülkece psikolojimiz bozuldu.
Yok mudur bütün bunların çözümü? Önlenemez mi?
Savaş önlenemez mi? Ülkemiz bölünmekten kurtarılamaz mı? Büyük Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün bizlere bıraktığı eserlere sahip çıkamadık mı? Çıkamıyor muyuz? Yanlış mı anladık ilkelerini, düşüncelerini?
Dini anlamda ise Peygamber Efendimizin (S.A.V) sünnetlerini, düşüncelerini, hayatını; Kur’an-ı Kerim’in emirlerini, Ayetlerini yanlış mı anladık? Alevilere, Sünnilere, Hanefilere bölündük; birbirimizi dışlar olduk. Türk, Kürt, Laz, Çerkez diye birbirimize düşürdüler bizi. Bir olmamız gerekirken bin olduk. Nasıl çıkacağız aydınlığa paramparça olmuşken? Bizim bizden başka kimimiz var şu yerkürede? Kime güveneceğiz? Bizi bizden başka seven yok, düşmanlarımız sevenlerimizden çok; ama birlik olup atlatabiliriz; bunun önünde durabilecek bir kuvvet göremiyorum.
Bizi en çok neremizden yıktılar biliyor musunuz?
Düşüncelerimizden.
Bir söz okumuştum sosyal medya hesabımdan; “Çanakkale’den geçemeyip Vatanımıza giremeyen düşman çanak ANTEN ’den geçip evimize kadar girdi!” ne kadar da doğru değil mi?
Ülkemizde olup bitenlerin nedenini, çözümünü düşünemeyip bir şeyler yapamayalım diye saçma sapan programlarla beynimizi uyuttular, sonra da her şeyi bize normalmiş göstermeye başladılar.
Uyumayın, uyanın!
Nereye gidiyoruz?
Bize ne oluyor?
Kara bulutları kim saldı başımıza? Bir düşünelim nerede hata yapıyoruz?
Ne olursa olsun bizi kurtaracak 3 şey vardır;
1: BİRLEŞMEK
2: DÜŞÜNEREK HAREKET ETMEK
3: EĞİTİM SİSTEMİMİZİ YAPILANDIRMAK
YORUMLAR
Sevgili Ayşegül.
Karadenizli bir baba mezar taşına şunları yazdırmış:
'' Ula hastayum dedum inanmadunuz.
Öleyrum dedum inanmadunuz.
Ben cidiciyim dedum inanmadunuz.
Nasi? Şimdi inandunuz mi?
Biz de bir gün birlik ve beraberlikten başka çaremiz olmadığına inanacağız elbette. İnanmasına inanacağız da inşallah Karadenizli vatandaş gibi mezar taşımıza yazdırmayız ''Nasi? İnandunuz mi'' diye.
Selam ve sevgilerimle.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
teşekkür ederim değerli yorumunuz için
sayın A. Aktağ, bir kere yazınızın akıcılığını, içtenliğini, güzelliğini kutluyorum.
ülkenin içine düştüğü, düşürüldüğü durumu güzel betimlemişsiniz. ne denebilir.
lakin olaylardan ders almak, tarihi bir iyice okumak gerek yeniden. batı matbaayı bulmuş, biz uzun yıllar sonra kitapla tanışmışız. Atatürk gibi önderler sayesinde çağlar atlamışız,yetmemiş. taban uyanmamış, uyandıramamışız, maalesef. sırtımızı natodur,ABD'dir...olgulara dayamışız.
devletler arasında dostluk değil çıkar ilişkileri var. bu gerçeği bilmeliyiz.
çare belirttiğiniz gibi birleşmek, okumak-okutmak, aydınlanmak-aydınlatmak. uyanmak... ve de yılgınlığa kapılmamak...saygılarımla.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
ne olursa olsun inancımızı yitirmemeliyiz
çok teşekkürler
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Çok teşekkür ederim
Her birey kendi menfaatini düşündüğü sürece bu toplum hiç bir yere varamaz. '"Aman bana bir şey olmasın" dediğimiz sürece hep yerimizde sayacağız...
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Çok teşekkürler :)
Solda güneş yükselsin, sağda sevgili gülümsesin, bubyol hiç bitmesin...Yağmur yağsın toprak koksun, bulutlar Miyazaki sahneleri gibi ayrılsın, aralarından gökkuşağı sıyrılsın ...
Ülkem ve insanım bunları en kısa zamanda yaşasın. Herkesin bir recetesi var, lakin receteler yazıldığı yerde kalıyor çoğunlukla. .. Her sey bir yana eğitim eğitim eğitim...
Gerisi zaten gelecek
Saygılar