- 927 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Artvin Vatan
Altın çıkarmaya karşısınız
Hes’lere, Res’lere, feslere karşısınız
Yol’lara karşısınız
Barajlara, köprülere karşısınız
Fabrikalara karşısınız.
Rüzgar değirmenlerine karşısınız.
İmara açılan arazilere karşısınız
Termik santrale, nüklear santrale karşısınız...
Ama yapılınca hepsini de kullanıyorsunuz, faydalanıyorsunuz.
Hizmet bekliyorsunuz...
Düz mantık, mantık da değil safsata.
Afrika’da, Hindistan’da, Avustralya’da, yeni dünya Amerika kıtasında da böyle oldu. SÖMÜRÜ.
Kızılderililer, aborjinler, hindular, afrikalılar çağ atladı, zenginliğe doydu.
Mutluluğa gark olma sırası Türklerde.
Artvin ağaçları kesilecek, Artvin suları hapsetilecek-vadileri çoraklaşacak, çevresi-havası kirlenecek.
Girişimci (!) altın üretecek, elektrik üretecek. Bambaşka diyarlarda birilerinin hayatı güzelleşecek. Ya artvinli yurdunda ne hale gelecek. Onun kaybettiğinin ne kadarı karşılanacak.
Avrupalı serdengeçtiler, haydutlar Amerika kıtasına yerleşti, mesela bir ABD fenomeni oluştu. Ya oraların asıl sahipleri ne oldu. Ya o dev zenginliği yaşatmak için sömürülen Latin Amerikalı. Orta-doğulu, Uzak-doğulu ne elde etti.
Avrupalı serdengeçtiler cesur insanlarmış, uzak diyarları sömürdüler hep.
Bizimkiler sümüklü-sünepe, kendi ülkelerini sömürüyorlar. Çorba içtiği kaseye işemek gibi bir şey.
Memleket imar edilmelidir, doğal kaynakları değerlendirilmelidir.
Memleketin içine edilmemelidir, değerleri çarçur edilmemelidir.
Üretilen değer yurttaşlara bölüştürülmelidir.
Katlanılan külfet yurttaşlara bölüştürülmelidir.
Hizmetler planlı ve en lojik şekilde yürütülmelidir.
İş o işi en iyi bilene sorulmalıdır, en iyi yapan görevlendirilmelidir.
Toprağa bir kazma bile vurmadan önce, bin yıl sonra da zürriyetinin o topraklarda yaşayacağı düşünülmelidir.
Yurdunun her karışını esirgeyeceksin, hesaplı kullanacaksın.
Kentleşmede, sanayileşmede ulaşımda, madencilikte, tarımda kolaya kaçmadan, günlük kazançlara endekslenmeden, kişisel çıkar düşünmeden planlama ve uygulama yapacaksın.
Vatan toprakları örseleniyor, vatan kirletiliyor.
Vatandaş eziliyor.
Vatandaş baba yurdundan kaçırılıyor.
Vatandaş büyük metropollerde lağım faresi gibi yaşamaya zorlanıyor.
Vatan sathı en ücra köşelerine kadar imar edilmeli, nüfusu buralara akıtacak, yurttaşa köyünü sevdirecek politikalar uygulanmalıdır.
Vatan toprağındır, havandır, suyundur.
Vatan varlığının garantisidir.
Vatan kişiliğinin aynasıdır.
*büyükharman*
Artvin Vatan Yazısına Yorum Yap
"Artvin Vatan" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.