- 1666 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
İlk adım Azazil
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ancak rüyalarda göreceğimiz rivayet edilse de düşlediğimiz dünya, o rüyayı görürken ve gördükten sonrasındaki anımsama anından birçok tatlı haz kalır geriye.
Hayal ettiğim dünya, gülümsememin sıcacık yayıldığı dünyadır. Rüyalarım: içimin resim olup döküldüğü nehir..
Benim olduğum gezegen. Yaşadığım, yaşattığım, nefes alıp vücut bulduğum. Karanlıklar içinde ışığımla doldurduğum. Prangalarımla, çığlığımın eşliğindeki isyanlarımla, öldüren tınıdaki sevgimle.
Ben! Karanlıklar kraliçesi!
İçimdeki şeytanın, adresim olan cehennemimde özgürce dolaştığı yer.
İkametim sorulduğunda verilen, magmaya giden son durağın ardında kalan, her gördüğümde mutlaka uluduğum dolunayımın ışığının vurduğu çakıllı yolların engebesinden dolayı ziyaretçi otobüslerinin giremediği, ancak çıplak ayaklarla devam edilebilecek kadar cesaret gerektiren, zor, korkutucu, kanatıcı ve bir o kadar keyifli, şehvetli hislerin serili olduğu, ölgün sokak fenerimin aydınlığındaki, ışıklı kırmızı tabelayla dikkatinizi çeken mor boyalı tek katlı binanın alt katında kalıyorum cevabıdır.
Sadece bana ait bir evdir dıştan görünen. Aslında içimdeki şeytanla paylaştığım, paylaşmaktan mutluluk duyduğum.
İçimdeki şeytan.
Şeytanım!
Beni eğlendiren, sapkınlıklara sürükleyen, durgun vücudumun içindeki ruhu oynaştırıp, kıpraştıran tek arkadaşım. Her gelene meraklı kocaman gözlerle baktıran, en kahvesinden olana kızıl ışıklar saçtırıp, sahip olma arzusunun buğusu ile ilk basamaktan tepeye coşkuyla tek nefeste tırmandıran.
Bir lokmada yutturan olayları, kişileri, çiğnememe fırsat vermeden. Bazen de direten, inat eden, illa ki deyip illallah dedirten. İlahi şeytanım! Taptıran! Kadın vücudumun şekline girmiş silüetim. Tapınılan. Sabrımı sonuna kadar deneyen, bana denemeyi öğreten. Yolumu gösteren. En yakınım, en iyi düşmanım, en büyük rakibim, en sevdiğim, en sevildiğim. Her şeyim. Her şeyimin sahibi, üzerimde hak iddia edenim, iddia etmeme izin verenim. Özgürlüğüm, sınırım, sınırsızlığım. Çobanım, sürüm, sürülerimi sürenim. Aynamdaki aksim, hatta bakanlarımın gördüğü.
Aşkım!... Özetim!… Ben!...
Şeytanım!..
YORUMLAR
İçimdeki şeytan.
Şeytanım!
Beni eğlendiren, sapkınlıklara sürükleyen, durgun vücudumun içindeki ruhu oynaştırıp, kıpraştıran tek arkadaşım. Her gelene meraklı kocaman gözlerle baktıran, en kahvesinden olana kızıl ışıklar saçtırıp, sahip olma arzusunun buğusu ile ilk basamaktan tepeye coşkuyla tek nefeste tırmandıran.
Bir lokmada yutturan olayları, kişileri, çiğnememe fırsat vermeden. Bazen de direten, inat eden, illa ki deyip illallah dedirten. İlahi şeytanım! Taptıran! Kadın vücudumun şekline girmiş silüetim. Tapınılan. Sabrımı sonuna kadar deneyen, bana denemeyi öğreten. Yolumu gösteren. En yakınım, en iyi düşmanım, en büyük rakibim, en sevdiğim, en sevildiğim. Her şeyim. Her şeyimin sahibi, üzerimde hak iddia edenim, iddia etmeme izin verenim. Özgürlüğüm, sınırım, sınırsızlığım. Çobanım, sürüm, sürülerimi sürenim. Aynamdaki aksim, hatta bakanlarımın gördüğü.
Aşkım!... Özetim!… Ben!...
Şeytanım!..
kutlarım....
yazınız hedefe ulaşmış..
ama tamamiyle bir kışkırtma var gibi...
biliyorum bu sadece bir yazı ama anlam olarakta çok iddialı,
olduğun gibi görün yada göründüğün gibi ol.....
güzel söylenmiş vakti zamanında..
kutluyorum yazını zeynep.....
haddimi aştımsa affola:)
Zeynep Hanım'ın yazısına, insan olmanın erdem ve şerefini en güzel mısralarla ifade eden Şeyh Galib'in yorumu aşağıdadır.
Selam ile...
Ey dil ey dil niye bu rütbede pürgamsın sen
Gerçi virane isen genc-i mutalsamsın sen
Secde-ferma-yi melek zat-ı mükerremsin sen
Bildiğin gibi değil cümleden akvamsın sen
Ruhsun nefha-i Cibril ile tev'emsin sen
Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Merteben ayn-ı müsemmadadır esma sanma
Merci'in Halik-i eşyadadır eşya sanma
Gördüğün emr-i muhakkakları rüya sanma
Başkasın kendini suretle heyula sanma
Keşf ile sabit olan ma'niyi da'va sanma
Hakkına söylenen evsafı müdera sanma
Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
İnleyip sırrını faş eyleme ağyara sakın
Düşme bilmezlik ile varta-i inkara sakın
Değmesin ahların kakül-i dildara sakın
Sonra Mansur gibi çıman olur dara sakın
Arz-ı acz etmeyesin yareden ol yare sakın
Bulduğun cevher-i alileri bi-çare sakın
Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Sendedir mahzen-i esrar-ı muhabbet sende
Sendedir ma'den-i envar-ı fütuvvet sende
Gizli gizli dahi vardır nice halet sende
Marifet sende hüner sende hakikat sende
Nazar etsen yer ü gök düzah u cennet sende
Arş u kürsi ü melek sendedir elbet sende
Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Hayfdır şah iken alemde geda olmayasın
Kader-alude-i ümmid-i rica olmayasın
Vadi-i ye'se düşüp hiç ü heba olmayasın
Yanılıp reh-ver-i sahra-yı bela olmayasın
Ademe muttasıl ol ta ki cüda olmayasın
Secdeler eyle ki merdud-ı Huda olmayasın
Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
.
Şeyh Galib
Ahşap Ev tarafından 1/18/2007 10:07:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Zeynep;
İçimizde ki şeytanı kim durdurabilir? o his ki hep tartışma konusu kimine göre nefis kimine göre şeytan! Ama yazınızda ki şeytan zararsız ve düşünmeye itiyor, hergün aynaya bakıyoruz ama arkasında ki "sır kaplamasından" hebersiz.
"İçimdeki şeytanın, adresim olan cehennemimde özgürce dolaştığı yer."
Bu dize zaten her şeyi açığa vurmuş. Gizemlice anlamlı olsa da çok sade ve hoş bir yazı olarak gördüm...
Günün yazısı olması hak etmiş ve tebrik ederim, kaleminiz daim, yüreğiniz güleç olsun. Sevgilerimle
AZAZİYL: seytanin isimlerinden biri.
ibrânîce azazel, tanrı'nın kuvvetlendirdiği anlamına gelir
yezidilik inanışına göre en büyük melek.
.....................
osmanlica bir kelime; seytanin melek oldugu zamanlardaki adi.
http://www.ahmedbaki.com/turkce/kitaplar/iman/iman05.htm
arapça harflerden oluşan açılımı:
Ayn : Onun çabalarının büyüklüğünü simgeler.
Ze : ziyaretlerinin gittikçe artmasını simgeler
Elif..... Aldığı yolu
İkinci Ze : onun ulaştığı yücelikteki yanlızlığını
Ye ... Sonsuz acıya yürüyüşünü
lam... Acı çekmekte direnişi
............
Sevgimle kalın..
Sevgili Dilse..
Öncelikle teşekkür etmek isterim. Sizin tarafınızdan sürekli okunduğum ve yorumlandığım için.
Yazıma yaptığınız yoruma ve sonra dönüp tekrardan düzelmenize de..
:))
Harikasınız.
..
Yazdığım konuya tepki verseniz de bunca özeni göstermeniz, etkilenmeniz, araştırmanız! ve samimiyetiniz için teşekkür ederim.
Sanırım yazım istediği amaca ulaşmış. N e dersiniz?:))
İnsanları düşünmeye, araştırmaya ve cesarete yönlendirmek amacım.
Tezatları belirtmez isek güzellikleri nasıl görebiliriz ki?
......
Beyazın yanına siyahı koymadan mı beyazın farkındalığını daha net anlarız?
Yoksa yanında ki siyah mı onu daha beyaz yapar.
Dikkat edin! beyazı yargılamıyorum..
Vurgulamadan bahsediyorum..
......
Sevgimle kalın..