armagedon
Bir ışık huzmesi aydınlatmaya yetmiyor ki önüm de yavaş (yavaş) açılan kara kapıyı. Bahçe de ilerliyorum,beni izleyen gözlere aldırış etmeden. Buranın bu kadar sıkı korunduğunu unutmuşum. Kapıdaki görevli içeriye girmeme izin vermiyor;
- Buyurun efendim ?
- Thoth ile görüşmek istiyorum. Sormam ve öğrenmem gerekenler var.
- Yanlış yerdesiniz burada öyle biri yok..
- Kaderinden kaçan geldi derseniz mutlaka kabul edecektir.
Kapı yüzüme kapanıyor,ilk geldiğim gün gibi,tekrar açılmak üzere. Beş dakika sonra tanıdık bir yüz; Janus, kapıyı sonuna kadar açıyor, içeri girmemle birlikte gözlerim bağlanıyor ve bir koku alıyorum. Uyandığım da gözlerim hala kapalı bir yere oturtulmuşum,sessiz bir oda da ellerimi başıma yaklaştırırken bir ses;
- Hareket etme, sadece anlat
Bu sesi tanıyorum kaç yıl oldu bilmiyorum ama hiç değişmemiş aynı sert,tatlı ton; Thoth.
- Uzan, evlat, çok uzun yıllar oldu . Şimdi sadece anlat.
- Elimde siyah bir mihver var, başıma geçirdiğim.siyah zırhımı tamamlayan kara yılkıya binmişim. İki nehri birleştiren, kimi benden korktuğu için,kimini içine kötülüğün zevki hakim olduğundan, karanlıklar içinde hareketimi bekleyen on binlerce kişi. Kolumu kaldırıyorum ve ileriye uzatmamla ordum hızla karşıda bizim beşte birimiz kadar olan,beyazlar içindeki ordunun üzerine hücum ediyoruz.Teker (teker) can veriyorlar, acımasızca saldırımız karşısında.Resimlerini gördüğüm bir silah elimde; Flaming devil. Kılıcı her salladığımda ölenleri görüyorum.Zevk ve üzüntüyü bir arada yaşıyorum. Son birkaç yüz kişi kalıyor,ölümü tatmayan. Kılıcı son indirdiğimde bir kılıç engelliyor,çift başlıklı bir kılıç; Zülfikar. Her indirişim ona takılıyor,son kalanları ölümden kurtardığı yetmiyormuş gibi ordumu yok ediyor her durduruşu. Kılıcın diğer elimde olduğunu sonradan fark ediyorum. Kendimle savaşa başlamış ve bir iki darbe almışken, kan ter içinde uyanıyorum…
- Yine değerli yorumlarınıza ihtiyacım var. Asil ve soylu efendim.
- Evlat ben seni çağırana kadar bekle, şimdilik çekilebilirsin. Janus sana yardımcı olacaktır.
- Januuus; misafirimize odalardan birini ver ve rahat ettiğinden emin olunca yanıma gel.
Gözleri bağlı bir şekil de bir yere giriyoruz. İlk geldiğimde verilen odada gözlerim açılıyor. Tüm isteklerime cevap verecek şekil de hazırlamış odada, kapıyı arkamdan kilitliyorlar. Yatağa uzanıp derin bir uykuya dalıyorum.
- Janus bana,Norniri çağır.
- Efendim o mu ?
- Evet o, zavallı Kabil..
- Benimle birlikte siz de duydunuz rüyayı, bildiklerinizi ve yorumlarınızı istiyorum.Armagedon mu yaklaşıyor?
- Sen başla konuşmaya; Urd
- Efendim, ilk geldiğinde dediğimi tekrarlıyorum. O ilk ve son ölümsüz olan ademoğlu Kabil’dir. Ölümsüz olduğundan ve kim olduğundan haberi yok,insanlık tarihi boyunca yaşamını acılar içinde sürdürmüş bir berduştan geri kalır bir yanı da yoktur. Geçmişi anımsıyor ama okudukları ve kendine anlatılan hikayelerden ibaret sanıyor. Şeytan ruhunu yeniden ele geçirmeye başladı, onu saklamanız gelecekte olacakları sadece beş yüz yıl geciktirdi. Ayrıca Hekatonkheirlar şeytanın iblisleri tarafından öldürüldü ve Titanlar kara çarşafları kabul etti. Volkürler , Valhalla’nın kapısını açtılar. Savaş kaçınılmaz efendim.
- Peki sence, Verdandi ?
- Kabil şeytana uyarak kardeşini öldürünce tanrı onu ölümsüzlükle cezalandırdı. Şeytan kötülüğün ve insan öldürmenin zevkini ilk alan olduğu için onu son savaşta insanlığı yok edecek yeryüzündeki yansıması olarak seçti. Tanrı ise ona son bir şans vermek için onu inanların başı ve koruyucusu ilan etti. İçinde ki çelişkiler bu yüzdendir, kararsız kaldığı içindir. O özgür iradesi ile karar verecektir; Talut’mu yoksa Calut’mu olmak ona kalmıştır. İnsanların kaderi onun seçimi ile çekil alacaktır.
- Skuld ?
- Evet ,efendim savaş yaklaşıyor,yeryüzü son defa insanların çarpışmasına tanıklık edecektir. Bunun için değişime çoktan başladı ve devam edecektir. Savaş Habil’in kanını aktığı topraklar da olacaktır.
- Mezopotamya’da yani. Peki Kabil hangi tarafı terci edecek?
- Bunu bende bilmiyorum efendim..
- Savaşın olacağı tarih ?
- Eğer bu hızla giderse ikibin onikinin ağustosu.
Notlar
Thoth: Mısır mitolojisi tanrılarından. Bilgelik tanrısı.
Janus: Roma mitolojisi tanrılarından. Kapı,giriş,başlangıç ve bitişlerin tanrısı.
Flaming Devil Sward: Çin mitolojisi,sekiz kutsal kılıçtan biri. Kılıç kan içerek yapılmış kötülük silahıdır.( Türkçe’si şeytanın alevi)
Zülfikar: İslamda dört halifeden sonuncusu olan Hz.Ali’nin çift başlıklı kılıcı.(Tanrının kılıcı olarak anılıyor)
Norm (Norniri) :İskandinav mitolojisi tanrıları. Zamanın bekçileridir. Urd ( geçmiş) ,Verdandi (şimdi),Skuld (gelecek) tanrısıdır.
Armagedon: Kutsal kitaplara göre insanoğlunun son savaşı. İyi ile kötünün son savaşı.
Hekatonkheirlar: Yunan mitolojisi kahramanları. Elli başlı ve yüz kolludurlar.Kottos,briareus ve gyes (öfke,güç,dehşet) Zeus’un emri ile titanların bekçiliğini yapıyorlar.
Valkürler: İskandinav Mitolojisi.Son savaşta savaşmaları için cesur savaşçıları Valhalla‘ya götüren dişi savaşçılar
Vallalla: İskandinav Mitolojisi .Katledilmişlerin salonu. Ölmüş kahramanların getirildiği yer.
Titanlar: Yunan mitolojisine göre efsanevi Altın Çağ’da dünyayı yönetmiş olan güçlü tanrı ırkıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.