- 247 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kerim’ce Güzellemeler -43–
Kerim’ce Güzellemeler -43–
Bazıları sofra kuramıyor, bazıları sofra beğenmiyor,
Bazıları ekmek bulamıyor, bazıları ekmek beğenmiyor,
Bazıları çorba içemiyor, bazıları yemek beğenmiyor.
Bazıları çıplak vücutla dolaşıyor bazıları elbise beğenmiyor,
Bazıları çıplak ayakla dolaşıyor, bazıları ayakkabı beğenmiyor.
Bazıları dışarıda donuyor, bazıları ateşin yanında kahve höpürdetiyor.
Bazıları para nedir bilmiyor, bazıları parayı beğenmiyor.
Nerede mi?
Biraz daha dikkatlice etrafınıza bakarsanız, görürsünüz, hatta şahit bile olursunuz, yani her yerde.
Kimler mi?
Büyükler, anneler, babalar, tabi ki çocuklar?
Suçlu kim?
Tabi ki sen, ben, o, biz, siz, herkes, hepimiz, bütün insanlık ve tüm dünya..!
***
Memleket insanı hayatlarını yitirirken, "ben evde güvendeyim" demek olsa olsa ahmaklıktır.
Akşam inanın uyuyamadım, sıcak yatağımda olsam da...
Ankara’da hunharca yapılan, katliam gibi bir saldırı, Diyarbakır Sur ‘da habire devam eden çatışmalarda şehit olan askerlerimiz, Mardin’de, Cizre’de, İdil’ de ve daha birçok yerde operasyonlar, Hakkâri’de maden protestoları…
Yetmezmiş gibi, yedi düvele karşı, top atışlarının yapıldığı Suriye’deki savaş ortamı…
Hakikaten uyumak mümkün değil.
Eğer uyuyabilen varsa, ya aklından zoru vardır ya da dâhili bedbahtlardır, içimizde düşmanlardır.
Kan, gözyaşı, ölümler varken; "ben güvendeyim" demek de neyin nesi oluyor.
Yaşanılanlar kader mi?
Başa gelen kahır mı?
Yapılaması gereken, sadece dua mı?..
Nerede kaldı Müslümanlık?
Nerede kaldı batıla karşı hakkı savunmak?
Nerede…
***
Türkiye büyük oynuyor. İslam birliği devreye girdiğinde, bakalım ABD, Rusya ve AB ve Rusya aşığı İran ne yapacaklar bakalım! Suudilerin uçak ve asker verebileceklerini söylemesi ve 20 ülke ittifakıyla yapılan tatbikatla, yavaş yavaş gün yüzüne çıkacak, etkisini gösterecek gibi görünüyor.
En azından öyle temenni ediyoruz, her ne kadar bir yıldır Yemen’i vuran Siyonist Suudiler, o güveni vermiyorlarsa da… Dünya şerde birleşmiş. Almanya’da ucu kendisine dokunuyor diye, destekler görünüyor.
***
Odamda ki pencereden bakınca; dışarıda ayrı bir yaşam, içeride ise bambaşka bir yaşam görüyorum. Bu ise derin bir düşünceye sevk ediyor insanı.
***
Sen ben kavgasına giriştik, unuttuk hak, hukukla hatırı,
Kur’an’ı çoktan bıraktık, tutmadık hu, hu, hu diyen Zakir’i…(KB)
***
Her geçen gün küresel düşmanlar çeşitli varyasyonlarla Türkiye’yi bölme, parçalama ve yutma amacıyla, ülkemiz üzerinde karanlık şer güçleri senaryolar uyguluyorlar. Ancak, Haçlı zihniyetinin istekleri doğrultusunda hareket etmeyerek, onları (Rusya, ABD, AB, İran, İsrail ve diğerleri) hayal kırıklığına uğratınca; kudurmuş köpekler gibi, taşeronları ve ali menfaatleri doğrultusunda hareket eden dâhili ve harici maşalarıyla ( bütün örgütler), ülkenin birçok yerinde, alçakça ve haince, menfur saldırılara girişiyorlar. Güya böylelikle ülkeyi kendi içerisinde hapsederek, sınırlarında olup bitenlere kayıtsız bırakmaktır niyetleri. Ancak her yaptıkları ters tepmekte ve tuzakları boyunlarına ve ayaklarına dolanmaktadır. Allah böyle saldırıyı yapan ve yaptıranların binlerce defa belâsını versin.
***
Şu beş yıldızlı otellerde kalanlara bakınca “yurt dışında çalışmak vardı!!” diye iç çekmeden edemiyor insan. Bir emekli aylığıyla tatil yap, evine dön, oh ne ala!!!
***
Ne edep kalmış, ne adap,
Köhnemiş insanlık, olmuş harap,
İnsanlar içmeden sarhoş, görürler serap,
Her şey sana malum, sen kurtar Yarab!
Kerim BAYDAK
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.