- 908 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
hayatın meltemi..
Sabah melteminin esintisi cama vurduğunda gözlerimi araladım saate bakıyorum henüz var işe gitmeye, aslında hiç gidesim yok ta ihtiyaç gitmeliyim. Ee bir kere uyandım tekrar gözüme girer mi uyku kalktım açtım camı o kadar güzel esiyor ki ağaçların yaprakları bir birine nispet yapar gibi sallanmaları denizin uzaktan görünen hafif dalgası o dalgaları kabartan Sarıyer vapuru..
Oturdum camın önüne bakıyorum bakarken de dalıp gidiyorum hayatın derinliklerine, yaşanmışlara mazi bir nevide tekrar tekrar sorguluyorum ve yaşanacakları düşünüyorum çıkarmam gereken dersleri buluyor zihnimin bir yerine not alıyorum ve anlıyorum ki hayata mutlu gözükürken ne çok içimize attığımız acılar varmış ve yaşamayı bekleyen acı ve güzellikler. Acı ve güzellikler diyorum bizler için öyle hayatımızda.
Doğumdan itibaren şu anda ki yaşamımıza kadar olan süreci zihninden geçiriyorsun büyük umutlarla hayata merhaba diyorsun seni özlemle bekleyenler sevdiklerin var bir sıcacık kucağa mahkumsün emanetsin ona. Yavaş yavaş büyüyor tanımaya algılamaya başlıyor agucuk kelimeleri bırakıyor yeni kelimeler öğreniyorsun her zaman bir koruyucu arkanda tabi ki.. Yürüyorsun koşmaya başlıyorsun ilk kez bisiklete biniyor belki de koleksiyon yapacağın misketlerle 9 taşlarla yakar top futbol gibi oyun ve sporlarla karşılaşıyorsun mutluluğu buluyorsun gözlerinde ki ifade o çünkü o anda seni mutlu eden bunlar kalbin çocuk kalbi yüzünde tebessümü sağlayan bunlar ve senin için çok değerli. Ah okul zamanı ilk tanışmalarımız genellikle ağlayarak olur tabi sonra nerde bileceğiz ki yeni dostluklar elde edip hayatta iyi bir birey olmak için evden sonra ikinci bir hane olduğunu okuyup yazmayı adam olmanın en güzel yeri tarihini,coğrafyanı,kültürünü kimimizin sevmediği matematik dersini fen bilgilerini bu hanede öğreniyorsun çocukluğunun ve gençliğinin geçtiği yerler belki de yaşadığınız ilk aşkların hanesi.okul yılları ah ne çabukta geçiyor ömür üniversite sırasında buluyorsun kendini birde bakmışsın ki mesleğin elinde sonra da onu en iyi şekilde icra etme çabası ,işte artık hayat mücadelesinde olanların arasındasın ekmek parası peşindesin.
Her şey birbirini kovalarken birde bakmışsın ki telli duvaklı gelin ya da damat oluveriyorsun hayat mücadelende açtığın yeni bir sayfa hoş geldin!
Çocuklar,kariyer,emeklilik torunlar gelecek ardından ömür sürecinde ve bu süreçte yaşanılacak sağlık mücadelesi.yaş geçti gidiyor artık yavaş yavaş bir hane ile daha tanışmaya yol alıyorsun soğuk bir yer yalnızsın artık kimsen olmayacak ne göğsünde uyuduğun annen beraber top oynadığın baban iyi ki varlar dediğin kardeşlerin yanında huzur bulduğun eşin canlarım dediğin evlatların gözümün bebekleri dediğin torunların ,olmak isteseler de olamayacaklar ve seni artık sadece dualarda arayacaklar sevgilerini özlemlerini kalplerinde iletecekler sana evet tanıştığın yeni mekan son nefesini verdiğin ömrüne artık bir nokta koyduğun zaman ölümle tanışacağın işte yeni yerin hanen kabrin, bundan sonrasını bilen ise sadece Allah’ın.
Ne çabuk yaşandı ve yaşanacak su misali akacak ömür üzüntü ve sevinç tıpkı dikenle gül gibi…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.